Gå til innhold

Redd for kreft

Fremhevede innlegg

Skrevet

Da jeg var gravid hadde jeg intense smerter fra eggstokk-området på høyre side. Jeg var hos lege og på legevakt flere ganger fordi smertene var så sterke at jeg ikke klarte verken å gå eller ligge. Det var et helvete for å si det mildt. Jeg følte ingen tok meg på alvor, de pratet om ligamentsmerter og kynnere. men jeg vet da for pokker hva ligamentsmerter er. Og jeg synes det er behagelig i forhold til de smertene jeg hadde.

På sykehuset fikk jeg sterke smertestillende for at jeg skulle greie å ligge om natta. Jeg ville til gynekolog og få ultralyd av eggstokken, men det var ikke bra når jeg var gravid så de ville ikke gjøre det. Så jeg beit tenna sammen. Smertene var noe som gjorde det lettere for meg at ungen måtte ut så tidlig. For når jeg til slutt hadde forstått at ungen måtte ut, enten jeg ville eller ikke, så gråt jeg og tenkte at endelig skulle jeg slippe de smertene.

Etter at ungen var født tenkte jeg ikke mer på smertene i magen. De var jo borte, så jeg regnet med at det var noe som hørte til graviditeten. Men så, noen mnd etterpå, kjente jeg plutselig den samme type smerte, på samme sted, bare ikke i nærheten av så vondt da. Men det gikk over igjen. Men nå har de smertene vært der mer eller mindre konstant de siste ukene. Og i går sleit jeg faktisk med å sove pga det var så ubehagelig.

Hvis jeg skal nevne andre ting jeg har merket noe til i det siste så har jeg plutselig fått skikkelig fett hår! Jeg kan vaske det om kvelden, og dagen etter er det fett og ekkelt og må vaskes igjen. I tillegg er magen STOR og oppblåst uansett hvor lite jeg spiser, til min fortvilelse. Jeg synes jeg ser gravid ut, og har begynt å spise lite og begynt å trene litt. Men magen er fortsatt stor og oppblåst :(

Nå har jeg bestilt time hos legen da, men fikk ikke time før om en uke. Og da får jeg sikkert henvisning til gynekolog, og må vente på å komme inn der.

Så var jeg så "dum" at jeg begynte å lese litt på nettet, fordi jeg ble så utrolig nervøs når smertene kom tilbake igjen og begynte å tenke på kreft og sånn. Og så ser jeg da at jeg har flere av symptomene på eggstokkreft, og nå er jeg bare utrolig redd :(

Og så kjenner jeg at jeg er så forbanna på legene som ikke tok meg alvorlig da jeg sa at det faktisk var vondt. hallo, jeg drar da ikke til legevakten og gråter og sier jeg ikke klarer å gå for noen kynnere... De kunne i det minste ha sjekket dette etter fødselen. Men men. Nå skal jeg jo til legen da, men klarer ikke å slappe av.

Vet ikke hva jeg ville med dette innlegget, er jo ikke noe annet å få gjort enn å dra til legen og prøve å slappe av i mellomtiden :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Lupi

Skjønner godt at du er redd, og blir forbannet over leger som ikke tar en på alvor.

Men noe av det verste du kan gjøre er å lese deg redd på nettet. Jeg har gjort det. Hadde en føklekk som jeg fjernet for en liten uke siden. Min søster har hatt føflekkreft så jeg tar alt sånt på alvor.

Det tok 3 uker før jeg fikk time, den ble fjernet og legen sa 98%+ for at den var godartet.

Men i mellomtiden hadde jeg lest meg både redd og søvnløs på nettet.

Masse lykke til Lupi :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...