Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei :-)

Dersom jeg kommer inn, begynner jeg på et bachelorstudium i sosialt arbeid (som sosionom) til høsten. Jeg er nesten helt sikker på at jeg kommer inn, men er enda ikke helt sikker på hvor jeg vil gå og på hvordan jeg skal gjøre dette. Jeg bor nå i stavanger, og har alltid hatt en drøm om å studere i kristiansand. Problemet er det at jeg vil begynne på studiet rett etter fullført vgs, men jeg vil ikke flytte til kristiansand det første året. Er litt forskjellige grunner til det, blant annet at jeg er i Afrika å arbeider på barnehjem i sommer, nesten helt fram til studiene begynner, noe som betyr at jeg får gjort lite planlegging når det gjelder blant annet bolig, i tilegg til at jeg har maks 15 000 kr igjen på konto etter denne reisen. Dessuten blir jeg helt dårlig av tanken på å flytte fra dyra mine enda (selv om jeg vet de hjemme kan ta seg av dem..) liker ikke å gi fra meg ansvaret!

Så, det jeg lurer på er, om det er mulig å ta første året av studiet i stavanger, og resten i kristiansand?

Det virker desverre ikke som studieprogrammet er helt likt, har det noen betydning?

1 år stavanger.

Psykologi

Sosialt arbeid I

Sosialrett

Sosiologi og sosialantropologi

Velferdssamfunn og velferdspolitikk I

2 år stavanger

Barnevern I

Sosialt arbeid

Praksis

3 år stavanger

Sosialt arbeid

Samfunnsorientert sosialt arbeid

Velferdssamfunn og velferdspolitikk

Forskningsmetode

Bacheloroppgave

1 år kristiansand

Samfunnsvitenskapelig metode

Politikk og velferd

Brukerveiledning og oppfølging

Etikk, dømmekraft og profesjonsutøvelse

Sosiologiske temaer

2 år kristiansand

Flerkulturell forståelse i et velferdsperspektiv

Arbeid, velferd og inkludering

Psykologiske emner

Juridiske emner

Arbeid med barn og familier (inkl. juss).

3 år kristiansand

Sosialt arbeid: Klientrettet praksis

Sosialt arbeid på gruppe-og samfunnsnivå

Bacheloroppgave

vil forresten også ta et semester eller to i utlandet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På generelt grunnlag så kan man bytte universitet innenfor de fleste studier.

Men hvis du vil fullføre på like mange år så må du ta kontakt med Universitetet i Agder og vise dem fagopplegget du tar første året i Stavanger og be dem svare på om fagene kan godkjennes inn i bachelorgraden ved UiA. Det kan for eksempel være at halvparten av fagene er de samme, eller at noe du tar første året i Stavanger hører til andreåret i Kristiansand. Alt sånt småpirk må du nesten spørre studiekonsulenten om.

Studiekoordinator for sosionomstudiet er [email protected]

Skrevet

Stavaner er et universitet og kristiansand en høyskole. Jeg tror jeg ville ringt høyskolen i kristiansand og hørt om det var mulig å bytte dit etter 1. året. Det er nemlig ikke alltid det går, og jeg tror det har med forskjellig underivsnings opplegg å gjøre.

Skrevet

Kristiansand er ikke lenger en høgskole, lulle. Det heter Universitetet i Agder.

Skrevet

Okey, takk for godt svar :) Jeg får sjekke det opp litt

Skrevet

Hvis du først får til å bytte skole, så kan det bli vanskeligere for deg å dra på utveksling fordi du kan ende opp med et lappeteppe av fag å ta.

Skrevet
Stavaner er et universitet og kristiansand en høyskole. Jeg tror jeg ville ringt høyskolen i kristiansand og hørt om det var mulig å bytte dit etter 1. året. Det er nemlig ikke alltid det går, og jeg tror det har med forskjellig underivsnings opplegg å gjøre.

Pfft, jeg skrev da ikke Universitetet i Agder i innlegget mitt uten å være sikker på at Universitetet i Agder ikke er Høgskolen i Agder lenger. Bra ignorant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...