Gå til innhold

Tips til forrett (suppe) - asiatisk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal servere vietnamesiske sommerruller (sånne med kjøtt, scampi, urter og grønnsaker innpakket i rispapir) til hovedrett, og trenger tips til en forrett. Gjerne noe lett, som en suppe, som kan passe før hovedretten. Har noen gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg tenkte på misosuppe, men virker som det er vanskelig å finne oppskrifter på nettet.. Og en av ingrediensene var visstnok hakkaido gresskar eller noe sånt - vet ikke om jeg får tak i det..

Men, det hadde jo vært godt, om det ikke er altfor komplisert - om noen har en bra oppskrift blir jeg glad :)

Skrevet

Forresten tar jeg gjerne tips til dessert også! :)

Skrevet

Mine første tanker:

Forrett:

- wontonsuppe

- tom yum

- syrlig kålsalat med reker og crabsticks (tynne strimler av kål, løk, agurk, crabsticks og chilli, reker og dressing av lime med litt soysaus i)

- nuddelsalat (tynne, gjennomsiktige nudler og litt TYNNE strimler av stekt svinekjøtt blandes med grønnsaker og valgfri dressing)

Dessert:

- eksotisk frukt

- noe med kokos (kokoskake, kokosgele e.l. f.eks. denne)

- mangois

- kaffe-/karamellpudding

HER finner du mange gode oppskrifter (og ideer)

Skrevet

Takk til gjest. Skal kikke nærmere på den siden :)

Skrevet

Kom gjerne med tilbakemelding på hva du velger og hvordan det går!

Skrevet

Da var middagen overstått, og det ble:

Forrett: Tom ka gai-suppe i vegetarversjon. Pga litt tidsnød brukte jeg her Santa Maria-pose som basis. Tilsatte kokosmelk, tomater, gulerøtter, babymais, paprika. Veldig god!

Hovedrett: Vietnamesiske sommerruller med svinkjøtt, scampi, grønnsaker og urter. Kjempegode!

Dessert: Varm fruktsalat (mango, ananas, pære) med chili og vaniljestang, servert med yoghurtis. Fant denne oppskriften på nett, den viste seg å være en veldig god dessert.

Vi drakk en tysk hvitvin til maten, ble anbefalt på polet. Passet fint til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...