tante fiolett Skrevet 29. januar 2009 #1 Skrevet 29. januar 2009 Jeg skal servere vietnamesiske sommerruller (sånne med kjøtt, scampi, urter og grønnsaker innpakket i rispapir) til hovedrett, og trenger tips til en forrett. Gjerne noe lett, som en suppe, som kan passe før hovedretten. Har noen gode tips?
tante fiolett Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 29. januar 2009 Ja, jeg tenkte på misosuppe, men virker som det er vanskelig å finne oppskrifter på nettet.. Og en av ingrediensene var visstnok hakkaido gresskar eller noe sånt - vet ikke om jeg får tak i det.. Men, det hadde jo vært godt, om det ikke er altfor komplisert - om noen har en bra oppskrift blir jeg glad
tante fiolett Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 29. januar 2009 Forresten tar jeg gjerne tips til dessert også!
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2009 #5 Skrevet 29. januar 2009 Mine første tanker: Forrett: - wontonsuppe - tom yum - syrlig kålsalat med reker og crabsticks (tynne strimler av kål, løk, agurk, crabsticks og chilli, reker og dressing av lime med litt soysaus i) - nuddelsalat (tynne, gjennomsiktige nudler og litt TYNNE strimler av stekt svinekjøtt blandes med grønnsaker og valgfri dressing) Dessert: - eksotisk frukt - noe med kokos (kokoskake, kokosgele e.l. f.eks. denne) - mangois - kaffe-/karamellpudding HER finner du mange gode oppskrifter (og ideer)
tante fiolett Skrevet 30. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 30. januar 2009 Takk til gjest. Skal kikke nærmere på den siden
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2009 #7 Skrevet 30. januar 2009 Kom gjerne med tilbakemelding på hva du velger og hvordan det går!
tante fiolett Skrevet 2. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 2. februar 2009 Da var middagen overstått, og det ble: Forrett: Tom ka gai-suppe i vegetarversjon. Pga litt tidsnød brukte jeg her Santa Maria-pose som basis. Tilsatte kokosmelk, tomater, gulerøtter, babymais, paprika. Veldig god! Hovedrett: Vietnamesiske sommerruller med svinkjøtt, scampi, grønnsaker og urter. Kjempegode! Dessert: Varm fruktsalat (mango, ananas, pære) med chili og vaniljestang, servert med yoghurtis. Fant denne oppskriften på nett, den viste seg å være en veldig god dessert. Vi drakk en tysk hvitvin til maten, ble anbefalt på polet. Passet fint til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå