Happy Feet Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #1941 Del Skrevet 4. mai 2010 Jeg har det utrolig travelt om nettene med alle doturene mine. Skjønner ikke at det er mulig å måtte tisse så ofte, uten å drikke noe særlig. I natt har det sett sånn ut: Kl 21.40 - siste dotur før senga Kl 22.00 - lagt meg, men måtte en tur til Kl 23.45 - våkner av at jeg må skikkelig tisse. Opp på do! Kl 01.40 - må visst tisse igjen Kl 03.50 - skikkelig nøden igjen Kl 05.15 - tisser igjen Kl 06.30 - står opp og tisser nok en gang Og sånn går nå nettene... Jeg får i alle fall god trening i å stå opp om nettene til lillegutt kommer. Ellers har jeg endelig fått sendt avgårde søknad til Nav i dag. Jepp, litt treg... Vi skal ha gradert uttak, så måtte ha med arbeidsavtale fra både min jobb og kjære sin jobb. Har tatt litt tid å få samlet sammen alt og jeg har ikke akkurat stresset heller, men nå har det endelig gått i posten. Deilig å få den saken ute av verden! Håper bare vi har gjort det riktig nå. Jobben min betaler uansett lønn i permisjonstiden og får penger refundert fra Nav, så pengene stopper heldigvis ikke opp fordi jeg har vært treg. Jeg tjener godt over de 6G'ene som Nav bare betaler opp til, så jeg er veldig heldig som får full lønn fra jobben min og dermed også full opptjening av feriepenger. Det dreier seg om ganske mye penger i løpet av et år, så jeg er superheldig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 4. mai 2010 #1942 Del Skrevet 4. mai 2010 Hei Happy Feet! Så langt på vei du helt plutselig var Du får virkelig trening i å stå opp på nettene ser jeg ja Får håpe du får en unge som ikke våkner like ofte :gjeiper: Ha en flott kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 4. mai 2010 #1943 Del Skrevet 4. mai 2010 JA det er visst sånn når man bikker over 30 uker... da skal det tisses igjen.... mon tro hvor det kommer fra, for kan ikke påstå at jeg drikker i bøtter og spann Bedre sent enn aldri er det noe som heter, men bra du får penger av jobben da.... da slipper du og vente på evig lange behandlingstider som så mange av oss andre må. Føler mai blir en bra måned... med bare 3 jobbedag uker etterhverandre.... har jo fri hver fredag jeg. Men jeg skal helt klart være en flittig jobbsøker når jeg er i permisjon, for jeg må ha noe annet å gå til når jeg er ferdig med permisjon. Blir ikke rik av å jobbe i helsevesenet eller med en 25-30% stilling. :dåne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 4. mai 2010 #1944 Del Skrevet 4. mai 2010 Jeg er en ræser på tissing for tida jeg også Riktignok ikke like erfaren som du, men dog... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gossip girl Skrevet 6. mai 2010 #1945 Del Skrevet 6. mai 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 7. mai 2010 #1946 Del Skrevet 7. mai 2010 God helg Happy Feet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 7. mai 2010 Forfatter #1947 Del Skrevet 7. mai 2010 Hei Happy Feet! Så langt på vei du helt plutselig var Du får virkelig trening i å stå opp på nettene ser jeg ja Får håpe du får en unge som ikke våkner like ofte :gjeiper: Ha en flott kveld I like måte! Ukene og tida bare flyr! Ja, får håpe det! Jeg tar meg i å tenke at jeg gleder meg til å sove ordentlig om nettene når jeg ikke er gravid lenger, men så kommer jeg brått på at det jo sikkert er en liten gutt som holder meg våken da. Men - satser på en som sover i lange perioder om nettene. Det hadde vært deilig! JA det er visst sånn når man bikker over 30 uker... da skal det tisses igjen.... mon tro hvor det kommer fra, for kan ikke påstå at jeg drikker i bøtter og spann Bedre sent enn aldri er det noe som heter, men bra du får penger av jobben da.... da slipper du og vente på evig lange behandlingstider som så mange av oss andre må. Føler mai blir en bra måned... med bare 3 jobbedag uker etterhverandre.... har jo fri hver fredag jeg. Men jeg skal helt klart være en flittig jobbsøker når jeg er i permisjon, for jeg må ha noe annet å gå til når jeg er ferdig med permisjon. Blir ikke rik av å jobbe i helsevesenet eller med en 25-30% stilling. :dåne: Ja, hvor kommer det fra? :klø: Jeg drikker egentlig veldig lite om kveldene, nettopp for å spare meg for så mange doturer. Uten at det ser ut til å hjelpe det spor! Mai blir en bra måned, ja! Så deilig med bare tre jobbedager i uka! Har det til neste uke jeg også, for har fått fri på fredag. Så er det to uker med fire dager og vips - permisjon! Jeg er en ræser på tissing for tida jeg også Riktignok ikke like erfaren som du, men dog... Det skal litt til for å bli like erfaren som meg på det området. Jeg har alltid hatt lita blære og var veldig spent på hvordan det kom til å bli når jeg ble gravid. Og det ser jeg jo nå, på do annenhver time natta igjennom. Veldig moro! God helg Happy Feet Takk, i like måte pusilus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 7. mai 2010 Forfatter #1948 Del Skrevet 7. mai 2010 I dag har jeg fått kjøpt litt mer klær til lillegutt. Har kjøpt så lite klær i størrelse 50, redd for at det skulle være for lite. Har mest i 56, men siden jordmor mener han ikke blir så stor, så trenger han sikkert 50 til å begynne med. Har fortsatt ikke så veldig mye, men noen antrekk til å starte med, så får vi heller ut på shopping når vi ser hva han trenger. Hver gang jeg ser på klærne hans, kan jeg liksom se han for meg og nesten kjenne lukta av han. Men jeg vet jo ikke hvordan han ser ut, annet enn klærne han skal ha på, så det blir mest en hodeløs baby jeg ser for meg. Veldig spent på hvordan han er og gleder meg så til å møte han! Deilig med helg! Nå venter jeg bare på at kjære skal bli ferdig med det han holder på med ute, så er det sofakos og tv som gjelder resten av kvelden. Har foresten skikkelig dilla på appelsiner om dagen. Har hatt det en god stund nå, de er så sinnsykt gode. Kunne spist appelsiner dagen lang. God helg alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 7. mai 2010 #1949 Del Skrevet 7. mai 2010 Str. 50 vokser de jo relativt fort ut av og da... er jo 0-1 mnd... jeg har ikke giddi å kjøpt det, bretter heller opp armer og bein på de i str. 56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 7. mai 2010 Forfatter #1950 Del Skrevet 7. mai 2010 Ja, er det jeg har tenkt jeg og. Kjipt å kjøpe fine klær som blir for små med en gang, så har vært veldig i tvil om størrelse 50. Men så har jeg liksom fått det for meg at han må ha noe siden jordmor sier han ikke er så stor, men faren er jo at det omtrent ikke blir brukt. Skal i alle fall ikke kjøpe mer i den størrelsen nå, det lille han har fått, får holde! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aud Long Skrevet 7. mai 2010 #1951 Del Skrevet 7. mai 2010 De er nå fryktelig fine de små 50-klærne da, så det er nå kos å ha noen plagg, selv om de neppe blir brukt all verden. Jeg husker jeg gikk og la body og strømpebukse over magen uti graviditeten, for å "måle" hvor stor ca en nyfødt baby er, hehe . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 8. mai 2010 Forfatter #1952 Del Skrevet 8. mai 2010 De små klærne er kjempesøte. :rødme: Jeg husker jeg gikk og la body og strømpebukse over magen uti graviditeten, for å "måle" hvor stor ca en nyfødt baby er, hehe . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 8. mai 2010 #1953 Del Skrevet 8. mai 2010 Nydelige er det og sååååå småååå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilljan Skrevet 10. mai 2010 #1954 Del Skrevet 10. mai 2010 Ett tips er å kjøpe noe i strl 50. Jeg synes alle kjøper gaver i strl 56-62 og det er greit at noe passer helt fint også. Spesielt hvis du vet at han ikke er så stor, da er det gjerne noen uker du trenger strl 50. Jeg Jeg tok ikke av lappene på alt jeg kjøpte eller fikk fordi jeg oppdaget at mye ble liggende ubrukt i skuffene til prinsen, så hvis vi var vokst ut av det byttet jeg det heller etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #1955 Del Skrevet 10. mai 2010 Nydelige er det og sååååå småååå :rødme: Helt utrolig at noen kan passe inn i sååå små klær. Noen som vi har inne i magen. Utrolig! Ett tips er å kjøpe noe i strl 50. Jeg synes alle kjøper gaver i strl 56-62 og det er greit at noe passer helt fint også. Spesielt hvis du vet at han ikke er så stor, da er det gjerne noen uker du trenger strl 50. Jeg Jeg tok ikke av lappene på alt jeg kjøpte eller fikk fordi jeg oppdaget at mye ble liggende ubrukt i skuffene til prinsen, så hvis vi var vokst ut av det byttet jeg det heller etterhvert. Det var lurt! Jeg har foreløpig prislappene på alle klærne jeg har kjøpt. Hadde tenkt til å snart gå løs og fjerne lapper og vaske de, men da skal jeg spare noe så jeg har muligheten til å se an og bytte dersom jeg ser det ikke kommer til å bli brukt. ****** I dag er jeg trøtt og sliten! Orker ikke gjøre noen verdens ting her hjemme. Har til og med sovet en liten halvtime på sofaen etter jobb og det har ikke akkurat hjulpet. Kjenner meg skikkelig lat, men det er vel kanskje ikke så rart om man har noen sånne dager når man er 34 uker gravid? Jeg glemmer til tider at jeg er gravid og presser meg selv til å holde det gående i vanlig tralt, men kroppen trenger vel mer hvile enn vanlig, så det er vel lurt å lytte til kroppen sin. Noe jeg akter å gjøre resten av dagen, jeg har ikke ork til noe annet, kjenner jeg. Har hatt veldig vondt i hodet i dag og har hatt et viktig møte som krevde full konsentrasjon på jobb, så det er kanskje ikke så rart om jeg er litt utladet. Nå blir det avslapping resten av kvelden. Kjære skal lage hjemmelaget hamburger som han skal grille. Nam! Kjenner at terminen nærmer seg og jeg tenker stadig mer på hva som er i vente. Leste mye i "Mamma for første gang" i går og i natt har jeg, mellom alle doturene mine, halvt våken, halvt i søvne, fablet og tenkt mye på lillegutt. Teite bekrymringer som at jeg om natta skal sove så godt og ikke våkne når han trenger mat, glemme at jeg har en baby, ikke klare å skifte på han,se hans behov, miste han i trappa osv. Herre gud, jeg vet jo at det ikke er noen fare og at sånne ting kommer naturlig, men i natt føltes det veldig reelt og jeg var opriktig bekymret. Kanskje derfor jeg våknet med så vondt i hodet i dag? Håper da virkelig ikke at jeg glemmer at jeg har fått en unge. Bare to jobbedager igjen til langhelg! Nå er det heller ikke mange dagene igjen til permisjon. Jeg gleder meg utrolig mye til å bruke energien på å planlegge og gjøre istand til lillegutt kommer istedet for å bruke all energi på jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #1956 Del Skrevet 10. mai 2010 Og så må jeg litt for 34 uker i dag, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 10. mai 2010 #1957 Del Skrevet 10. mai 2010 34 veker allerede? Herlig med korte arbeidsveker framover og *vips* - permisjon! Det er jammen ikkje lenge igjen nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 12. mai 2010 #1958 Del Skrevet 12. mai 2010 Only 41 days to go Ikke lenge til lillegutt er her nå Når begynner permisjonen din da? Kos deg med langhelg og slapp godt av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 15. mai 2010 #1959 Del Skrevet 15. mai 2010 Hei HappyFeet!! Nå er det skammelig lenge siden jeg har vært her inne. Har liksom vært nok med baby i hus og terminklubben jeg har vært med i Har fått oppdatert meg bittelitt og føler meg nesten misunnelig! Du har så mye fantastisk i vente!! :D Det har vært tungt også, men når man tenker tilbake på det får jeg en helt spesiell følelse i magen! Håper det ikke blir for lenge til jeg får oppleve det igjen Ang. størrelser hadde vi en del i 50! Var koselig å ha noen plagg for de er jo så søte! Nå bruker vesla her for det meste 68 - så hun begynner å bli stor. Med alt håret ser hun nesten ut som en 2-åring snart! (Jeg spøker litt med det) Hun blir 4 måneder i morgen Skal prøve å følge med litt mer framover! Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 16. mai 2010 Forfatter #1960 Del Skrevet 16. mai 2010 dreia: Ja, tenk! 34, snart 35 uker allerede! Og at du også har kommet så langt! Tida går utrolig fort. På en måte, men på en annen måte ikke, for jeg gleder meg så til å hilse på lillegutt. Det er vi vel to om. Lucky?: Ikke lenge igjen nå, nei. Siste dag før permisjonen starter er 2. juni. Det vil si 11 dager igjen å jobbe. Jeg har full nedtelling, gleder meg veldig til å vie dagene til hvile og forberedelser til lillegutt skal komme i det tempoet jeg ønsker. Cuba: Så hyggelig å "se" deg igjen! Lenge siden sist, nå. Skjønner godt at det ikke blir mye tid med en liten baby i hus. Tenker stadig på dere jeg har fulgt som gravide og lurer på hvordan hverdagen med den lille er. 4 måneder allerede? Synes ikke det er lenge siden hun ble født, jeg! Hehe, husker hun hadde mye hår på de bildene du la ut. Det er så søtt! :rødme: ****** Deilig med langhelg! Har kost meg skikkelig med lange frokoster og myk start på dagene. På fredag var vi på en handlerunde og fikk handlet det meste av det som sto igjen til lillegutt. Fortsatt litt småplukk igjen, men det går mer i luer, sokker osv, så ikke noe som stresser meg. Ja, og så ammeutstyr og stellesaker. Ellers er vel det meste i boks, håper jeg. Fridagene har gått med til litt avslapping og litt rydding og ordning her hjemme. Redebygging. I dag har jeg vondt i hodet, så denne dagen har blitt litt påtvunget lat, men i dag kjennes det bare deilig ut. Regnet bøtter ned ustoppelig og jeg koser meg inne i myke klær i godstolen med blader jeg ikke har hatt tid til å lese og litt småpuslig og smårydding. En kosedag, tiltross for et verkende hode. Lillegutt har vært veldig aktiv de siste dagene. Det er skikkelig romstering i magen og jeg kan kjenne foten hans utenpå. Satt i bil med søster i halvannen time og han showet og turnet for henne hele tiden. Hun hadde hendene på magen min og ble helt satt ut av hvor tydelig hun kunne kjenne han. Har en del kynnere om dagen. I dag hadde jeg skikkelig menssmerter samtidig. Det varte vel bare i 15 minutter, men kjære ble litt bekymret og mente at det kanskje var på tide å pakke sykehusbagen snart. For sikkerhets skyld. Ikke at vi tror det skjer noe på lang tid enda, men jeg skjønner jo at han blir litt småstresset når det kommer sånne tak og at det blir mer virkelig at fødselen nærmer seg. Tror han er veldig spent på tiden når fødselen starter, når vi bør reise på sykehuset osv. Spennende tider, jeg gleder meg til fødselen, jeg! Har alltid, før jeg ble gravid, tenkt med grøss på fødsel og hvor jævlig det må være, men nå som jeg er gravid og fødselen nærmer seg, er jeg mest bare spent og gleder meg til opplevelsen og ikke minst premien til slutt. :rødme: Nå skal jeg ta meg en appelsin (det beste jeg kan spise om dagen! ) og benke meg til foran tv og fotballkamp! Ønsker alle en fin 17. MAI! :is: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå