Happy Feet Skrevet 9. april 2010 Forfatter #1921 Del Skrevet 9. april 2010 Helg! Og det er endelig meldt fin vær! Gleder meg til å kjenne litt på våren. Har jo vært nydelig vær i dag og det er så herlig å kjenne sola som varmer! Helga ble startet med litt soving i godstolen, så nå er jeg klar for trening. Spent på hvordan det går - har merket graviditeten veldig på kroppen den siste uka. Plutselig er det mye tyngre å bevege seg, det verker litt i bekkenet, presser liksom på. Og det er jo egentlig ikke så merkelig siden lillegutt nå er ca 1,5 kg og ligger med hodet ned. Lurer på hvordan det kommer til å bli framover, han skal jo vokse ganske mye i løpet av de neste ukene. Håper det går fint med treningen, hadde vært synd om kroppen ikke orket nå som jeg er i så fin form og kjenner at jeg virkelig har lyst til å holde det gående framover også. Merker som sagt stor forskjell på kroppen. Måtte løpe til bussen i dag og det gikk ikke fort akkurat. Tyngdepunktet er helt anderledes og det er umulig å bevege seg på vanlig måte. Blir mer foroverbøyd og gangen blir litt mer vaggende. Er ikke så lenge siden jeg sist var på løpetur til bussen og følte det ikke sånn da, så dette er noe som har kommet nylig. Ellers kjenner jeg mye liv og bevegelse, noe som alltid er like koselig. Husker tiden i starten da man ikke kunne vite om det virkelig var liv der og uroen som fulgte med det. Det er deilig med stadige bekreftelser på at lillegutt har det fint. Tenk, snart bare 10 uker til vi får gleden av å treffe han. Det er så rart og uvirkelig å tenke på. Jeg gleder meg sånn! :rødme: Håper alle får en strående helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilljan Skrevet 9. april 2010 #1922 Del Skrevet 9. april 2010 Jeg var på ul helgen før påske og da var nurket i magen allerede 1,5 kilo. Han lå over gjennomsnittet. Men jeg må innrømme at det merkes godt. Jeg glemmer av og til magen og da bøyer jeg meg helt ned til gulvet fort, og det gjør vondt. Å gå i oppoverbakker blir jeg fort sliten av, spesielt hvis jeg bærer Prinsen i tillegg. Det blir vel ca 12 kilos prins + 1.8 kilos nurk + meg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 10. april 2010 #1923 Del Skrevet 10. april 2010 Så godt å lese at du er i så fin form om dagen Kan tenke meg du var litt av et syn der du løp i vei med magen Bare 10 uker igjen til du får treffe lillegutt, tiden kommer til å gå fort Ha en fin dag i det deilige været Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 13. april 2010 Forfatter #1924 Del Skrevet 13. april 2010 Jeg var på ul helgen før påske og da var nurket i magen allerede 1,5 kilo. Han lå over gjennomsnittet. Men jeg må innrømme at det merkes godt. Jeg glemmer av og til magen og da bøyer jeg meg helt ned til gulvet fort, og det gjør vondt. Å gå i oppoverbakker blir jeg fort sliten av, spesielt hvis jeg bærer Prinsen i tillegg. Det blir vel ca 12 kilos prins + 1.8 kilos nurk + meg selv Oi, 1,5 kg allerede før påske. Tydelig at det er en som vokser og trives i magen til mammaen sin. Skjønner godt at det blir tungt ja, særlig når du skal bære på 12 kg Prins også. Så godt å lese at du er i så fin form om dagen Kan tenke meg du var litt av et syn der du løp i vei med magen Bare 10 uker igjen til du får treffe lillegutt, tiden kommer til å gå fort Ha en fin dag i det deilige været Jeg er heldig som er i så fin form. Men jeg begynner som sagt å merke magen godt. Heldigvis har de smertene i bekkenet gitt seg, så håper de ikke kommer tilbake på en stund. Det var ubehagelig og gjorde kufølelsen enda mer komplett. ******* Hurra for 30 uker! Det er så herlig at våren endelig har kommet! Det er som om byen våkner til live igjen, plutselig myldrer det av folkeliv over alt og alle er så glade og fornøyde! Dette er en herlig tid, altså! Jeg reiser hjemmefra 6.30 og allerede da skinner sola, fuglene kvitrer våkent og livet kjennes bare veldig fint ut der jeg småvagger avgårde med magen min, lette vårsko og vårjakke. Jeg våren! Treningen gikk bra både på fredag og søndag! Det er jeg veldig glad for. Bekkenet har vært litt småkranglete hele forrige uke og det toppet seg da jeg skulle gå tur med søster på lørdag. Flere kilometer med oppoverbakke, og det var nok ikke så lurt. Det gjorde skikkelig vondt og jeg så virkelig høygravid ut der jeg gikk. Det var så vidt jeg klarte å flytte beina og jeg kjente det godt resten av dagen. Kan tro jeg var lettet da kjære kom kjørende forbi og vi fikk sitte på resten av turen. Heldigvis kjennes det mye bedre ut nå, men tror nok min karriere som turgåer i lange, tunge bakker er over fram til etter fødselen. Ellers gikk som sagt treningen veldig bra. Pga det kranglete bekkenet, var jeg veldig spent på hvordan det ville gå på ellipsemaskinen, men jeg kjente ikke noen ting. Tydelig at det er myke og fine bevegelser som passer den gravide kroppen min fint. Styrketreningen gikk også veldig bra, men det var jeg ikke bekymret for. Ønsker alle en fin vårdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 13. april 2010 #1925 Del Skrevet 13. april 2010 30 uker, nå er det snart en liten pjokk som vil hilse på dere :rødme: Så bra at bekkenet ditt har gått seg til, og at treningen gikk bra. Kos deg i vårværet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 13. april 2010 #1926 Del Skrevet 13. april 2010 30 uker Synd at ikke bekkenet ditt tåler turgåing ute nå som det er så fint vær da Men deilig at det går så bra å trene inne Flink du! Ha en super tirsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 13. april 2010 #1927 Del Skrevet 13. april 2010 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 15. april 2010 #1928 Del Skrevet 15. april 2010 Grattis med 30 overståtte uker! Tiden framover med deilig vår går sikkert kjempefort. Du får ta igjen turgången med vogna og lillegutt om noen uker! Ha en flott helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 20. april 2010 Forfatter #1929 Del Skrevet 20. april 2010 Takk for hilsener og 30-ukersjubel pusilus, Devilina, Lucky? og Missiw. Nå kan jeg faktisk juble for 31 uker - bare ca 9 igjen! Kjenner at det virkelig begynner å nærme seg nå. 9 uker er ikke lenge og hver eneste uke går så utrolig fort. Synes ikke det er lenge siden det f.eks var 20 uker igjen. Da var ting litt mer i det fjerne, men nå nærmer det seg veldig og jeg blir noen ganger grepet av stress både i forhold til hva vi har igjen å gjøre før ting er klart til lillegutt kommer og at jeg/vi snart skal bli foreldre og det ansvaret som følger med. Og teite bekymringer som - tenk om jeg faller i trappa når jeg bærer babyen?? Det klarte jeg nemlig i helga. Jeg ramla i trappa hjemme. Har aldri gjort det før, men på en merkelig måte klarte jeg å ramle og slå meg ganske godt. Heldigvis var det bakpartien som fikk gjennomgå. Bakhodet, ryggen og halebeinet - men det begynner å bli bedre nå. Bare rett og slett litt skamslått - heldigvis ikke noe verre enn det. Begynner jo å kjenne graviditeten litt på kroppen, så var jo ikke akkuat nødvendig å slå seg i tillegg, men får bare være glad for at det gikk bra og at jeg ikke slo meg foran. Derav frykten for å falle i trappa med babyen. Nå er det bare 6 uker til permisjon. Det er i alle fall ikke lenge og de tre siste ukene består bare av 4 arbeidsdager grunnet Kristihimmelfart, 17. mai og pinse - så det kommer nok til å gå fort. Jeg teller ned og gleder meg. Kjenner meg veldig sliten om dagen. Det er hardt og vondt å stå opp kl fem om morgenen og det tar veldig langt tid før jeg våkner og kommer i gang på jobb, jeg er så trøtt! Alt kjennes veldig tungt å ta fatt på, så jeg har ikke så veldig effektive dager. Heldigvis er det en litt rolig periode for meg, så jeg kan ta ting i det tempoet som passer meg uten å stresse. Nå er det på tide å lee seg litt. Kjenner det godt i ryggen når jeg blir sittende lenge i samme stilling, så prøver å være flink å ta noen pauser og bevege meg litt. Det hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 20. april 2010 #1930 Del Skrevet 20. april 2010 Jeg beundrer hvor sprek du er Her sitter jeg og syter over å jobbe 30% og du drar deg opp tidlig og står på hele dagen! Disse ukene kommer til å gå sykt fort Jeg begynner å få litt sånn herregud-jeg-skal-bli-mamma-og-jeg-kan-ingenting-panikk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 20. april 2010 Forfatter #1931 Del Skrevet 20. april 2010 Du har jo en god del mer å stri med enn meg da, jeg er jo egentlig i veldig fin form, så jeg syns det er veldig beundringsverdig at du i det hele tatt orker å jobbe 30 %, jeg. Vi er flinke begge to! Ja, herre gud - disse siste ukene kommer til å rase avsted! Det har hele tiden vært så lenge til termin, men nå begynner det virkelig å nærme seg! :dåne: Jeg kjenner også så absolutt den panikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 20. april 2010 #1932 Del Skrevet 20. april 2010 Ja 40 uker har liksom føltes som 5år fram i tid hele tiden Meeeen nå nærmer det seg virkelig :dåne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 24. april 2010 Forfatter #1933 Del Skrevet 24. april 2010 Lørdag og fint vær! Nå skal jeg vaske litt. Gjøre huset helgerent og pent, slik at resten av helga bare kan nytes i koselige omgivelser. Vi har kjøpt nye hagemøbler til terrassen. Sofa, to stoler og bord som jeg gleeeder meg til å ta i bruk etter at huset er vasket. Det ble en så fin og koselig plass og jeg gleder meg til alle de fine stundene vi skal ha der framover. Har sola der helt fram til den går ned om kvelden, så jeg ser for meg mange deilige ettermiddager og kvelder der. I løpet av det siste døgnet har jeg fått to skikkelig kraftige spark fra lillegutt mot ribbeina. Så hardt at jeg har rykket til og nesten måttet skrike "au!". Litt moro, han begynner å bli stor og sterk. Til uka er det svangerskaps/fødselsforberedende kurs og nytt besøk hos jordmor. Gleder meg til begge deler. Er veldig spent på kurset. Nå - huskvask! Så forhåpentligvis innvielse av nye hagemøbler og terrassekos med nye blader og bok. Jeg elsker våren! Go' lørdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 25. april 2010 Forfatter #1934 Del Skrevet 25. april 2010 (endret) Kjenner jeg har behov for å bygge rede om dagen. Vil ordne og styre her hjemme, rydde og omorganisere i skuffer og skap. Ting jeg har hatt lyst til å gjøre lenge, men har aldri fått ånden over meg. Men nå kjenner jeg et sterkt behov for å gjøre det så alt skal være i den orden jeg ønsker til babyen kommer. Klesskapet mitt skal få gjennomgå etter at babyen har kommet. Ble så inspirert av en artikkel jeg leste i et blad. Om å rydde i garderoben. Tømme klesskapet helt og gå igjennom plagg for plagg med kritisk blikk. Fjerne alt som ikke brukes - det sprer bare dårlig energi og stjeler oppmerksomhet og plass fra klær som man faktisk kan og vil bruke. Jeg klarer omtrent ikke kvitte meg med klær. Det kunne jo hende jeg fikk bruk for den genseren en eller annen gang, selv om jeg ikke har brukt den på over ett år? Men innerst inne vet jeg jo at det aldri kommer til å skje. Men jeg er liksom så glad i klærne mine. Men dette blir først etter at babyen har kommet. Nå er det jo omtrent ingen av mine vanlige klær som passer uansett, så skulle jeg kvittet meg med alt jeg ikke bruker, hadde det blitt rimelig tomt der. Artikkelen hadde også gode tips til klesshopping. Jeg er glad i å kjøpe nye klær, elsker det å ta på meg noe nytt om morgenen og den følelsen jeg får av å føle meg fin i de nye klærne. Men jeg kjøper jo alt for mye, man skal jo ha tid til å bruke det også. Heretter, eller etter graviditeten (nå kjøper jeg jo omtrent ingen ting, bare helt nødvendige gravidklær), skal denne sjekklisten, i følge bladet, følges før jeg drar kortet: - er plagget flatterende? - passer det min stil? - vil jeg ha på meg denne nå? - vil jeg fortsatt ha dette neste måned eller år? Lure tips - jeg har planer om å bli skikkelig flink med shoppingen. Ingen impulsshopping av likegyldige klær. Det som skal være med hjem er klær som er nøye vurdert og som er så fine at jeg ikke kan klare meg uten. Får se om jeg husker dette når jeg endelig kan kjøpe normale klær igjen da? Jeg er jo så sugen på alt jeg ser i butikkvinduene (gidder ikke gå inn, det er jo ingen ting som passer uansett) og tenker at det skal bli så deilig å kjøpe normale klær igjen. Og med magen min nå, virker det helt fjernt at denne kroppen skal kunne passe inn i vanlige jeans og topper igjen. Ellers en fin helg! Var koselig å innvie de nye møblene på terrassen i deilig kveldssol i går. Gleder meg til flere fine stunder der utover våren og sommeren. Endret 25. april 2010 av Happy Feet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 26. april 2010 Forfatter #1935 Del Skrevet 26. april 2010 32 uker i dag! Bare 56 dager igjen! Vi har kake på jobben i dag og jeg tenkte jeg skulle ta meg et lite stykke, men så leste jeg akkurat teksten på tickeren min. Men en liten kakebit blir det uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 26. april 2010 #1936 Del Skrevet 26. april 2010 Lay off the cake ja Grattis med 32 uker! Det nærmer seg høygravid nå Bare 2 uker igjen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 26. april 2010 Forfatter #1937 Del Skrevet 26. april 2010 Takk! Ja, tenk! Høygravid om 2 uker. :dåne: Og gratulerer med overståtte 31 uker til deg. Herre gud, vi ble jo akkurat gravide! Eller, det kommer an på hvordan man ser det. På en måte har tiden gått utrolig fort, men på en annen måte, synes jeg det er eeevigheter siden jeg hadde min normale mage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 26. april 2010 #1938 Del Skrevet 26. april 2010 Bare to uker til :dåne: Ja da er det brått permisjonstid... fødsel og så sitter du der med mini Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 26. april 2010 #1939 Del Skrevet 26. april 2010 Gratulerer med 32 uker! Nei, det er jammen meg ikke lenge siden du ble gravid... Tiden går fort når man har det gøy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 3. mai 2010 Forfatter #1940 Del Skrevet 3. mai 2010 Devilina og Klematis! Er ikke så flink til å oppdatere for tiden, gitt... Dagene går med til jobbing og så er jeg ganske sliten når jeg kommer hjem, så jeg har liksom ikke ork til å sette meg ned foran pc'n. Siden sist har vi vært på foreldre- og fødselsforberedende kurs i regi av sykehuset. Det var veldig interessant og moro å møte andre par som også venter barn. Jeg var veldig nysgjerrig på magen til de andre siden vi er ca like langt. Snakket mye om fødselens faser og hva som skjer, når vi bør kontakte sykehuset, hva som skjer etter at barnet er født, hva som skjer på barsel, hva vi bør ha med osv. Veldig nytting, synes jeg. Og så fikk vi omvisning på fødeavdelingen. Det føltes plutselig enda mer virkelig at jeg snart skal føde. Det har vært så lenge til, men nå nærmer det seg veldig. Neste og siste kurskveld er i slutten av mai. Da skal vi snakke mye om farens rolle under fødsel og smertelindring. Har også vært hos jordmor. Alt var bare bra, både meg meg og lillegutt. Han vokser som han skal, men ser ikke ut til å bli så veldig stor. Under gjennomsnittet, så hun ville ha meg tilbake allerede om to uker for å følge litt ekstra med. Det var visst vanlig med de som ventet både større og mindre barn enn normalen. Han skal jo ut og, så jeg er bare glad han ikke er så voldsomt stor. Bare han vokser som han skal og følger sin kurve. Og det gjør han. Han ligger fortsatt med hodet ned, noe jeg kjenner godt. Han sparker meg godt i ribbeina. Håper han blir liggende sånn fram til fødsel. Ellers tenker jeg mye på han, hvordan fødselen blir, hvordan livet kommer til å bli som en liten familie osv. Koselige tanker, vi gleder oss veldig til å hilse på den lille gutten vår. Var på fotballkamp i helga - da var det skikelig liv i magen. Det var det når jeg var på fotballkamp for to uker siden også. Tydelig at han liker fotball. En måned igjen til permisjon! Dette er den siste hele uka, de neste ukene består av bare tre og fire dager grunnet alle fridagene i mai. Jeg gleder meg til å sove lenge om morgenen! 33 uker i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå