Gå til innhold

Veien fra 2 til 3

Happy Feet

Anbefalte innlegg

Tusen takk, jenter. :klemmer:

Redbird: Det er dette kosttilskuddet jeg har tatt. Og det må jo tydeligvis funke bra! Jeg har bare tatt det siden noen uker etter positiv test, før jeg ble gravid brukte jeg vanlig folat og det brukte jeg i ett år siden jeg hele tiden trodde jeg kunne starte prøvingen snart...

Nå har jeg fått flyttet dagboken min. Har ikke villet flytte den før, men nå som jeg er 13 uker og har sett at den nydelige, lille minien har det fint, så er det på tide. Har lenge vurdert å starte en ny graviddagbok, men så endte jeg opp med å fortsette med denne. Håper dere som har prøverdagbok snart kommer etter meg hit, det fortjener dere så inderlig alle sammen!

Snaaaart helg! :strix: Ønsker dere alle en suuuper helg!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Måtte bare hente opp denne:

Unnfangelsen finner sted omkring: 1. oktober 2009

Hjertet begynner å slå: 26. oktober 2009

Embryoet beveger seg: 19. november 2009

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 26. november 2009

Alle indre organer er ferdig formet: 26. november 2009

Risikoen for spontanabort avtar: 10. desember 2009

Kvalmen avtar for de fleste: 17. desember 2009

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 24. desember 2009

Fosteret svelger og tisser: 7. januar 2010

Tid for ultralyd: 14. januar 2010

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 21. januar 2010

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 4. februar 2010

Fosteret begynner å høre: 25. februar 2010

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 25. mars 2010

Mange fostre legger seg med hodet ned: 29. april 2010

Svangerskapspermisjonen begynner: 5. juni 2010

Antatt termindato: 26. juni 2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med både 12 og 13 uker! :klemmer: Lenge siden jeg har vært innom, gitt. Ikke så lett å få tid til KG mellom mating, bleieskift og julegavestrikking ;)

Og så stas med masse skryt hos jordmor! :strix: Du er jo en mønstergravid! :nigo:

Benytter anledningen til å ønske god jul og godt nyttår! Ikke sikkert jeg klarer å finne veien inn hit igjen før jula plutselig er her... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjon, Klematis. :klemmer: Skjønner godt at du ikke har så mye tid til KG nå om dagen. Blir litt mindre KG på meg om dagen også. Sløving på sofaen og juleforberedelser tar det meste av tida. ;)

Veldig stas med skryt hos jordmor, ja! :jepp: Hehe, følte meg nesten litt mønstergravid der jeg satt, selv om jeg ikke akkurat føler meg som det sånn ellers. Veldig moro! :nigo:

God jul og godt nyttår til deg også. :)

I dag har jeg vært i byen og ordnet de siste julegavene. Nå gjenstår bare en tur innom en dyrebutikk for å kjøpe noen gaver til hunden og gaver til andre hunder i familen fra både oss og hunden. Hunden vår elsker pakker!

Nå skal jeg slenge over med støvsugeren her, fjerne litt hundepels! Det blir alt jeg gjør av husarbeid denne helgen, jeg sparer vasken til lille julaften. Vaske klær må jeg da, så får sette på en maskin også. Så skal jeg pakke inn litt julegaver. Det er koselig. :)

Ha en fin lørdagskveld! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, jenter. :klemmer:

Redbird: Det er dette kosttilskuddet jeg har tatt. Og det må jo tydeligvis funke bra! Jeg har bare tatt det siden noen uker etter positiv test, før jeg ble gravid brukte jeg vanlig folat og det brukte jeg i ett år siden jeg hele tiden trodde jeg kunne starte prøvingen snart...

Nå har jeg fått flyttet dagboken min. Har ikke villet flytte den før, men nå som jeg er 13 uker og har sett at den nydelige, lille minien har det fint, så er det på tide. Har lenge vurdert å starte en ny graviddagbok, men så endte jeg opp med å fortsette med denne. Håper dere som har prøverdagbok snart kommer etter meg hit, det fortjener dere så inderlig alle sammen!

Snaaaart helg! :strix: Ønsker dere alle en suuuper helg!

Oi, takk Happy Feet! :klemmer: Hadde glemt at jeg spurte deg om det jeg.. :fnise: Greit at den kan fåes på apoteket da. Greit å huske det, om jeg engang blir så heldig... :)

13 uker... :rødme: Tiden flyr!! Håper helgen er fiiiin! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden vår elsker pakker!

:rødme:

Gratulerer med "ny" dagbok :) Godt å se deg under graviditetsdagbøkene :kose:

Ha en fin søndag og kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Redbird: Ikke så lett å huske på alt da! :fnise: Ja, tenk 13 uker alt. Nå som jeg har kommet meg over de magiske 12 ukene jeg lengtet så etter, har jeg en følelse av at ukene kommer til å gå fort. :hoppe:

Lucky?: Tusen takk for det. Veldig deilig å se nicket mitt under gravid-dagbøkene. Gleder meg til du også kommer hit. :kose:

Håper dere har hatt en super helg, begge to! :):klem:

Jeg har i alle fall hatt en fin helg og en deilig søndag full av juleforberedelser. Dagen startet med pepperkakebaking. Prøvde en ny oppskrift og de ble kjempegode, samtidig som de var veldig lette å bake ut. Vet jeg noen år tidligere har kranglet med å få de hele opp på bakeplata etter at figurene er trykt ut, men denne gangen gikk det veldig greit. Kjøpte sånne bakeunderlag, tror nok de gjorde jobben ganske mye lettere også. I morgen skal vi pynte pepperkakene med melisglasur.

Nå står juleskinka og putrer på ovnen og fyller huset med deilig julelukt. Kjæresten er jo svensk, så svensk juleskinke er et must her i huset. Vi spiser det ikke på julekvelden, men mange ganger ellers i jula sammen med noe som kan minne litt om flatbrød. Det bløtes i kraften fra skinka, så skal det spises sammen med skina, litt sennep og en liten smørklatt. Første gangen jeg smakte det syns jeg det var ekkelt, men nå liker jeg det veldig godt og gleder meg veldig til å spise det. Det har blitt en tradisjon for meg også og er nå en del av juletradisjonene her i huset.

Har også vært og kjøpt juletre til mamma i dag. Koselig å gå i tykke klær og kikke på juletrær i det kalde og snørike været. Veldig merkelig vær, egentlig. Det er ikke ofte det er minus 10-12 grader og snø. Veldig koselig med all snøen ute nå! Trærne er kledd med nysnø og gir skikkelig julestemning.

Bare skinka er ferdig skal vi reise hjem til mamma med juletreet. Mamma har også stekt medisterkaker til oss, gleder meg til å smake! Mamma sine midisterkaker er verdens beste! :sikel: Jeg aner at julas "etagilde" kan erklæres for åpnet med juleskinka snart ferdigkokt og mammas medisterkaker snart i hus. :fnise:

Snart er denne helga også over. Den har gått fort, men hva gjør vel det når jeg bare skal jobbe to dager, så er det juleferie og ikke noe jobb før neste år! Herlig!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste dag på jobb i 2009! :bolledeig:

Så herrrlig! :strix: Tenker det blir godt med juleferie nå, etter uker med lite energi og kvalme. Og heldigvis er formen bedre, sånn at du virkelig får nyte det! :klemmer:

Velkommen til gravidbøkene, forresten!

Det er så godt å lese at alt går fint!

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dinedama, Missiw og Lucky? :klemmer:

Skal bli veldig deilig med så lenge fri, ja. Jeg er en skikkelig heldiggris! :jepp: Startet ferien med å sove hele 12 timer i natt. Fra 21.30 i går kveld til 9.30 i dag. Deilig! Tror jeg trengte det, men fikk litt sjokk da jeg fant ut at jeg hadde sovet så lenge.

Dagen i dag har gått med til vasking og styring i huset. Nå er alt rent og pent her og klart til jul. Har ei kake i ovnen nå som jeg venter på at skal bli ferdig, så skal jeg ta meg en dusj og etter det nyte resten av lille julaften i sofaen foran tv'n før jeg kryper ned i ren seng med helt nytt sengetøy på. :nigo:

Ønsker alle som titter innom en riktig GOD JUL! :nissevink: Kos dere masse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for julehilsen Rosa76, Missiw og Lucky?. En riktig GOD JUL til dere også. :nisse:

I dag har jeg fått en fin "julegave" i posten. Time til ultralyd 26. januar! :hoppe: Fikk også et brev fra sykehuset hvor de ønsket meg velkommen og ba oss bestille time til fødselsforberedende samtale rundt uke 34 + en informasjonsbrosjyre med hvilke tilbud sykehuset har til gravide som foreldre/ og fødselsforberedende kurs osv. Ting ble straks enda mer virkelig. Og 26 januar, det er jo bare en måned til! :strix:

Snøen laver ned her. I natt har det kommet 20-30 cm, så det er skikkelig julestemning ute. På formiddagen i dag har jeg sett på Tre Nøtter til Askepott, det er tradisjon, så har jeg lekt litt ute i nysnøen med hunden etter det. Nå skal jeg skrelle litt poteter osv til julemiddagen. Vi får besøk av min familie i kveld og skal feire jul her hjemme i huset for første gang. Ellers har vi vært hos mamme eller hjemme hos min kjære. Blir koselig med jul i eget hus!

Og ja - 14 uker i dag også! Hurra!! :danse:

Ha en fin julaften, alle sammen. :nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk 14 uker allerede :hjerte: og bare en mnd igjen til ultralyd :) Det var jo en super julegave å få!

Heldig du er som har fått så mye snø da, her snødde det bra i går og i natt, men har blitt mildt igjen så bare litt snø igjen :(

Kos deg masse med første jul i eget hus :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tida går fort nå. Med jul og nyttår nå og masse å gjøre på jobb i januar, så er det UL før jeg aner ordet av det. Åh, så spennende det skal bli! :nigo:

Her er det fin og lett snø. 2-3 minusgrader, så snøen er helt perfekt. Håper det holder seg sånn for det er så fint ute nå. :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere koser dere masse om dagen :jepp:

Moro å leke i snøen da :P I fjor hoppet jeg rundt i snø til knærne med en stor blandingshund - det var trening det :fnise:

Kos deg så masse videre med romjul, nyttår og UL :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cuba! :klemmer: Kan tenke meg det var trening, ja. :jepp: Håper du har en flott jul! :)

Vi koser oss og har en veldig fin jul. Late dager, men i dag har vi vært litt mer aktive. Kjære har holdt på ute og jeg har ryddet litt inne. Har også ryddet i klesskapet mitt - pakket bort alle jeans som ikke passer lenger. Ja, for det er noen av dem. :fnise: Knappen vil ikke igjen. Har også en del som heldigvis passer fortsatt, de med veldig lavt liv går veldig fint, for da kan liksom den lille magen "henge" over. Nå høres det ut som om jeg har fått veldig stor mage. Jeg har ikke det, men det er mange bukser jeg har som det ikke har vært så veldig mye rom for en voksende mage.

Godt å få ryddet opp litt sånn at jeg får litt mer oversikt over hva som går an å bruke. Og jeg har masse klær som vide tunikaer (har kjøpt noen av de i høst...) som det er god plass til en voksende mage i, så det ser ikke ut som om jeg trenger å investere i så mye nytt med det første. Eneste er at jeg kanskje kunne tenke meg en gravidbukse, men sist jeg prøvde hang de og slang over alt, men får kanskje gjøre et forsøk til. Ellers funker både tights og de jeansene med lavt liv veldig fint foreløpig, så ingen krise.

Nå skal vi snart på SATS. Det blir første turen siden jeg ble gravid. :dåne: Har psyket meg opp i hele dag og kan ikke si at jeg er så lysten på å dra. Rart at det skal være så vanskelig med de første turene etter et treningsopphold? Jeg vet jo utmerket godt hvor god følelse jeg får i kroppen etterpå, men akkurat nå frister sofaen mye mer.

Men - nå er det slutt på latmannslivet. Formen er mye bedre, energien er på vei tilbake, så det er bare å kaste seg ut i det. Har ikke lyst. Men jeg har lyst til å ha trent. Gleder meg til å kjenne den følelsen etterpå.

Håper dere alle har noen fine juledager. :nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...