pusilus Skrevet 8. desember 2009 #1621 Del Skrevet 8. desember 2009 Din bok lang :klø: , min er startet en mnd etter din og er enda lenger Den blir enda lenger, kanskje jeg må begynne på bok nr tre etter lap? *tenke* Koselig med litt mage da :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 9. desember 2009 #1622 Del Skrevet 9. desember 2009 Så koslig med mage da! :rødme: Skjønner godt at det blir lite KG om dagen, men det er godt at du kommer deg igjennom arbeidsdagene og så får ettermiddagene bare bli som de blir. Det gir seg heldgivis snart. Med tanke på alt som foregår inni magen din er det jo ikke rart at en blir litt ekstra sliten! Har fått for meg at det er tordag i dag og tenkte jeg skulle avslutte med å si; snnnart helg , men det er visst litt tidlig, med tanke på at det "bare" er onsdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redlady Skrevet 9. desember 2009 #1623 Del Skrevet 9. desember 2009 Innom og hilser. Jeg har hørt flere skrive det her at magen ble fortere stor andre gangen. Heldigvis er moten litt sånn for tiden at en fint kan gå med litt posete klær som skjuler en mage som bare ser feit ut. Men så jeg gleder meg til den blir stor nok til at det ikke går ann å ta feil... leeeeeennge til. Litt kortere for deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 12. desember 2009 Forfatter #1624 Del Skrevet 12. desember 2009 Hei Happy Feet! Du kan jo ønske deg mer energi til jul Det er godt å se at det går så bra med deg, og at det bare er et par dager igjen til 12 uker. Det er jo helt fantastisk jo Koselig at du har fått deg litt mage da :rødme: Er nok ikke lenge det blir en skikkelig søt gravidmage. Mest sannsynlig så går nok alt bra for deg denne gangen ----- Edit: hadde visst skrevet at det var et par uker igjen til 12 uker, men det var jo et par dager jeg mente Energi til jul, det var et godt tips, det skal jeg ønske meg! Jeg er 14 uker på julaften, så da bør det være mulig at ønske går i oppfyllelse også! Koselig med litt mage ja, man føler seg jo litt mer gravid da og det er en koselig følelse. Og snart er det nok en liten gravidmage på deg også! Din bok lang :klø: , min er startet en mnd etter din og er enda lenger Den blir enda lenger, kanskje jeg må begynne på bok nr tre etter lap? *tenke* Koselig med litt mage da :rødme: Boka mi er vel ikke så veldig lang, det er vel vel så mye det at jeg føler for å slette litt av all den informasjonen jeg har lagt ut om meg selv, selv om det jo hadde vært koselig å fortsette denne også. Har ikke helt bestemt meg enda, men jeg heller litt mot å starte med blanke ark. Føler litt at "alle" kan skjønne hvem jeg er, men det er nok bare oppi hodet mitt det er tilfelle. Så koslig med mage da! :rødme: Skjønner godt at det blir lite KG om dagen, men det er godt at du kommer deg igjennom arbeidsdagene og så får ettermiddagene bare bli som de blir. Det gir seg heldgivis snart. Med tanke på alt som foregår inni magen din er det jo ikke rart at en blir litt ekstra sliten! Har fått for meg at det er tordag i dag og tenkte jeg skulle avslutte med å si; snnnart helg , men det er visst litt tidlig, med tanke på at det "bare" er onsdag. Ja, det er vel mye som skjer inni kroppen nå og den må jo hente energien til alt det et sted og da blir det vel ikke så mye engergi igjen til andre ting når ettermiddagen og kvelden kommer. Jeg er i alle fall glad for at jeg får gjort det jeg skal på jobb, så får jeg heller komme sterkere tilbake her etterhvert. Jeg trodde også at det var torsdag på onsdag! Kjipt å tro man er nærmere helga enn man faktisk er, men NÅ er det i alle fall helg! Deilig!! Innom og hilser. Jeg har hørt flere skrive det her at magen ble fortere stor andre gangen. Heldigvis er moten litt sånn for tiden at en fint kan gå med litt posete klær som skjuler en mage som bare ser feit ut. Men så jeg gleder meg til den blir stor nok til at det ikke går ann å ta feil... leeeeeennge til. Litt kortere for deg Koselig at du er innom og hilser på! Ja, det har jeg hørt også, men jeg vet ikke om det gjelder når man ikke har et fullgått svangerskap bak seg? Jeg føler i allefall at det gjelder når det kommer til min mage. Har alltid hatt helt flat mage da, så da er det kanskje ikke så mye som skal til før man merker veldig forskjell selv. Heldigvis er det mange fine topper og tunikaer i butikkene nå som skjuler magen godt, men begynner å bli litt lei av å skjule den i store telt, så skal bli deilig å slippe den fri etterhvert som den blir litt mer typisk gravid. Gode og et ønske om en flott helg til dere alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 12. desember 2009 Forfatter #1625 Del Skrevet 12. desember 2009 (endret) Da er jeg over den magiske 12-ukersgrensen som virket så uendelig langt borte da jeg ble gravid. 12 uker og 2 dager i dag. Hurra for det! På morgenen i dag har jeg tatt tak i det at jeg føler meg feit, i dårlig form og ufresh etter 2 måneder på sofaen. Jeg har gått 40 minutters tur i raskt temo! Veldig deilig, var det. Følte at jeg hadde brukt musklene godt i både rompe, lår og legger da jeg kom hjem. En følelse jeg ikke har hatt siden før jeg ble gravid, så det var godt å kjenne. Jeg er så absolutt ikke feit, men jeg får litt den følelsen når jeg ikke har beveget meg på 2 måneder og i tillegg nok har spist mer enn normalt. Jeg er vant til å bevege meg og bruke kroppen min og trives ikke med meg selv når jeg ikke gjør det. Så det var godt å bevege seg litt igjen, kjenne seg sliten og at man har brukt kroppen. Håper jeg orker en daglig tur på 30-40 minutter framover nå. Føler jeg trenger det både for kropp og sjel, men vi får se hvordan det går når jeg kommer sliten hjem fra jobb. I dag skal vi ut og kjøpe juletre! I helga skal det julepyntes her! Jeg liker å pynte tidlig i desember og så heller kaste pynten ut rett over nyttår, men jeg har ikke orket å pynte enda bortsett fra røde lys og julestjerner. Det håper jeg å få gjort noe med i helga. Det er jo faktisk bare to helger igjen til jul, og siden jeg bare orker å gjøre ting i helgene, kjenner jeg at det er litt dårlig med tid igjen til jul. Håper også å få bakt litt i helga også, men kjenner at jeg bare må kutte ut en del av de tingene jeg ønsker og pleier å gjøre til jul. Jeg orker rett og slett ikke, men jul blir det nok uansett. Nå venter dusjen! God helg, alle sammen! Endret 12. desember 2009 av Happy Feet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 12. desember 2009 #1626 Del Skrevet 12. desember 2009 Endelig er grensen nådd Det er deilig å slippe løs hemmeligheten og ikke tenke på at det skal være så hemmelig lengre Her i huset dropper jeg nok også en del ting som jeg ellers har gjort til jul.. Har laget meg en liste over hva jeg vil ha gjort til jul, så får jeg heller bare ta en ting av gangen når formen er fin Ha en god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 12. desember 2009 #1627 Del Skrevet 12. desember 2009 12 uker De ukene har gått fort ja, i allefall for meg... Men veldig godt å lese at det går bra med deg denne gangen Kos deg med julepynting, baking og juletrehenting Jeg er også slik som deg at jeg pynter tidlig i desember og får ut jula ganske snart over nyttår Deilig å få det ut før hverdagen kommer tilbake for fullt Ha en fin lørdag vennen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gossip girl Skrevet 12. desember 2009 #1628 Del Skrevet 12. desember 2009 Gratulerer med de tolv ukene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ananan Skrevet 12. desember 2009 #1629 Del Skrevet 12. desember 2009 Så herlig å ha kommet over de magiske 12 ukene Håper du har en super helg med den voksende magen din :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 12. desember 2009 #1630 Del Skrevet 12. desember 2009 Tenk at du har nådd 12 ukers grensa og kan senke skuldrene godt nå Kos deg med juleforberedelser i helga. Er ikke vits i å stresse med å gjøre alt til jul om man ikke orker. Mye bedre å ta det med ro og ikke stresse seg opp, da nyter man det mer og ser fram til jula Håper du har hatt en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 12. desember 2009 #1631 Del Skrevet 12. desember 2009 12 uker HÅPer du har en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 12. desember 2009 #1632 Del Skrevet 12. desember 2009 (endret) Slenger meg på 12-ukers gratulasjonene! Endret 12. desember 2009 av Missiw Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aud Long Skrevet 13. desember 2009 #1633 Del Skrevet 13. desember 2009 Hurra hurra hurra! Snart 13 uker til og med! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redlady Skrevet 15. desember 2009 #1634 Del Skrevet 15. desember 2009 Må bare :strix: for over 12 uker! Håper alt er bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 17. desember 2009 Forfatter #1635 Del Skrevet 17. desember 2009 Hei jenter og tusen takk for 12-ukers jubel og gratulasjoner. Dere er skjønne! Litt dårlig samvittighet for at jeg er så lite på KG om dagen og ikke har fått lagt igjen noen hilsen i dagbøkene deres, men det blir liksom til at jeg bruker den lille energien jeg har igjen på ettermiddagen på juleforberedelser... Og på jobben er det så mye som jeg skal ha ferdig til jeg tar juleferie, så har ikke tid der heller. Huff, tenk å ikke ha tid til KG på jobb, liksom. Skandale! Men med juleferie til uka, så skal det nok bli bedre KG-tider også. Jeg har det fint om dagen. Sånn foruten at jeg fortsatt er dødstrøtt om kveldene, så er kvalmen så godt som borte. Jeg er veldig kvalm når jeg våkner om morgenen, men den forsvinner så fort jeg står opp og får i meg min kvalmemedisin; Bris med noen dråper sitronsaft. Utrolig deilig uten den konstante kvalmen store deler av dagen og hele ettermiddagen/kvelden. Nå har jeg nesten glemt hvor ille det var da det sto på, så det stemmer det der med at man glemmer det fort. I går var på første time hos jordmor. Jeg var veldig spent og hadde et stort håp om å få høre hjertelyden sånn at jeg liksom kan senke skuldrene helt etter å ha rundet 12 uker. En siste bekreftelse på at alt står bra til før jeg slipper jubelen løs. Jordmoren var fantastisk! Hele timen var bare en dans på roser fra enda til annen. Hun spurte om dette var min første graviditet og jeg måtte jo fortelle om MAen og alt tullet etter slik at det tok et år før vi kunne prøve igjen. Hun forsto min bekymring og startet derfor med utvendig ultralyd. Og der kunne jeg se verdens nydeligste lille skapning. Bildet av den sitter fortsatt på netthinna mi og jeg må bare smile og får stjerner i øynene når jeg tenker på den lille. :rødme: I motsetning til forrige ultralyd ved 10 uker hvor jeg ikke kunne se noe annet enn en liten klump, selv om legen pekte på både armer og bein, så kunne jeg nå se klart og tydelig noe som liknet en minimini baby. Hodet, kroppen, armene, beina. Det var helt utrolig å se og alt ble så mye mer virkelig. Hun sa at den var så stor og fin og at den så helt perfekt ut. Hun kommenterte det flere ganger hvor fin den var og jeg kjente jeg ble utrolig stolt av å høre det. Den lille var 6,6 cm stor og jeg får nesten tårer i øynene av å tenke på at den lille skapningen befinner seg inni min mage. Etterpå snakket vi generelt rundt graviditet. Jeg fikk mange gode råd og fine ord. Og så fikk jeg så skryt av de prøvene jeg tok sist! Hun sa hun kunne se på prøvene at dette var en kropp som var godt forberedt på graviditet, det var sjelden det var så bra resultater (uten at jeg vet hva prøvene viser resultatet av...). Jeg sa jeg hadde brukt et kosttilskudd for gravide og det sa hun at hun også kunne se på prøvene, for vanligvis var de ikke så bra. Urinprøven var helt perfekt også og hun sa at det var sjelden det var så mye skryt å få! Og jeg ble jo bare enda mer stolt... Gikk rundt og smilte fra øre til øre i hele går og gjør det fortsatt når jeg tenker på det. Jeg er rhesus negativ og jeg har jo både lest og hørt mange skremselshistorier rundt det, så jeg var litt spent på hva hun kom til å si om det, men hun sa at det ikke var noe problem i det hele tatt og at jeg ikke måtte lese på nettet, for der florerte det av gammel og feil informasjon. Så lenge man fikk den sprøyta etter abort/utskrapning, noe jeg har fått, så var det ikke noe problem. Og det var godt å høre, for etter hva jeg har lest, var jeg litt redd for den ene komplikasjonen etter den andre. Snakket også en del om kosthold. Hun er veldig opptatt av minst mulig sukker og det prøver jeg å passe på, men jeg spiser mye frukt, mandarinene tyner nesten ut av ørene på meg, og hun var ikke så veldig glad i for mye fruktsukker heller, så jeg skal prøve å ikke spise så mye frukt og heller bytte ut i grønnsaker. Fikk et litt ekstra kick til å prøve å få enda bedre kosthold med tanke på babyen, siden jeg fikk så skryt av det jeg allerede har, for da er jo utgangspunktet ganske godt og det kan bli enda bedre med små grep. Og forresten, 13 uker i dag! 1 dag igjen til helg! 3 jobbedager igjen til ferie! Jeg har verdens søteste skapning på 6,6 cm i magen! Livet er herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 17. desember 2009 #1636 Del Skrevet 17. desember 2009 Jeg har verdens søteste skapning på 6,6 cm i magen! Livet er herlig! :rødme: Så herlig å lese Gratulerer med 13 uker og en fantastisk jordmor Deilig med folk som tar en på alvor Morsomt med så masse skryt også da! Godt at blodprøvene viste en kropp som var veldig forberedt og sunn Ha en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gossip girl Skrevet 17. desember 2009 #1637 Del Skrevet 17. desember 2009 Gratulerer med 13 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 17. desember 2009 #1638 Del Skrevet 17. desember 2009 Herlig Happy Feet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 17. desember 2009 #1639 Del Skrevet 17. desember 2009 Så bra å høre, Happy Feet! Hurra for 13 uker, ei fantastisk jordmor og masse skryt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redbird Skrevet 17. desember 2009 #1640 Del Skrevet 17. desember 2009 For et perfekt liv du har nå Happy Feet! Det fortjener du! Hva heter det kosttilskuddet for gravide du tar? Høres ut som om det er "top notch"! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå