Gå til innhold

Veien fra 2 til 3

Happy Feet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk Cuba, Lucky? og honning. :klem:

Jeg har hatt en fin helg, men det er litt hormoner i sving... :sjenert: Tanta skal komme om ei ukes tid, og kjenner det tidvis er full storm inni meg.

Jeg blir ikke enig med meg selv om hva jeg vil og "alt" er galt. Og "alt" - det er jo bare småting. :roll: Jeg føler meg rastløs og "sint" i kroppen og vil trene, men i neste øyeblikk orker jeg ikke trene og blir irritert for det. Jeg føler meg stappa, oppblåst og "feit" i magen, men er sulten, og spiser som en ulv. Hvilket fører til at jeg bare kjenner meg enda mer stappa og "feit". Jeg vil kose meg og slappe av, men vil også ha det rent og pent her i huset. Blir sur fordi jeg "må" jobbe og holde på i huset, men har heller ikke ro i kroppen til å sette meg til i alt rotet og støvet. Huff, ikke lett å være meg. Eller skal vi heller si, ikke lett å være kjæresten min? :ler::sjenert:

Jaja, dagen i går var jeg skikkelig sur. Startet litt småsur i dag også, men humøret begynner å stige litt nå. Har fått hengt opp de nye gardinene og skiftet farger i stua og hvis vi får tid etterpå, skal vi en tur på plantasjen. Skal ha noen nye blomster til vinduet i det "nye" rommet med skifer. Litt shopping kan helt sikkert hjelpe litt på humøret. Det er det som er så fint med Plantasjen, kan få shoppet på søndager også! :nigo: Faren er vel at jeg og mine hormoner, ikke kan bli enige med oss selv om hva vil vil ha når vi kommer på Plantasjen og så ender det vel opp med at jeg bare kjøper noe, og så angrer jeg på at jeg ikke heller kjøpte det og det når jeg kommer hjem. :ler:

Skal på fotballkamp i kveld da, det gleder jeg meg til. Og i morgen kan jeg sove en og en halv time lenger en jeg pleier. Og så er det bare ti arbeidsdager igjen til ferie. Og så er det meldt superfint vær til uka. Livet er vel egentlig ikke så verst likevel, når jeg tenker etter. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff disse hormonene er virkelig ikke lett å leve med til tider :( Håper humøret kommer seg etter en liten tur på plantasjen :lur:

Ha en super søndag og kos deg på fotballkamp i kveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucky? :klemmer:. Humøret ble så absolutt bedre utover dagen, da ble jeg nesten på grensen til i godt humør. Hadde vel ikke mer dårlig humør igjen etter en og en halv dag med sure miner. :fnise: Humøret steg også flere hakk etter fotballkampen. Det lå an til å bli uavgjort, men så scoret vi jammen meg på overtid av overtid og sikret oss tre viktige poeng. Nå ligger vi til og med over dere på tabellen. :erter:

I dag har jeg vært hos den mye omtalte "st®ikkemannen". Gikk fint - fortsatt merkelig og energiløs puls, men... :sjenert: Kanskje det bare er jeg som er litt rar? :klø: Jeg føler meg ikke akkurat energiløs og han sa at jeg så da så absolutt frisk og rask ut, så det var litt merkelig...

Det er ca en uke til mensen, men nå murrer det veldig i magen. På grensen til veldig vondt, så det er tydelig at det er noe som skjer der. Håper det er en bra ting og at vi snakker skikkeligskikkelig mens om en ukes tid.

Utrolig deilig å begynne senere på jobb i dag! :nigo: Jeg kunne sove mye lenger enn vanlig og i tillegg hadde jeg tid til å spise frokost og drikke te ute i morgensola. Det var helt stille, fuglene kvitret og sola varmet meg godt i ansiktet. En veldig deilig start på dagen. Fikk nesten følelsen av å være på ferie. :)

Nå er det grilling som står for tur. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grilling :sikle: *jeg vil også*

Får vel heller ta til takke med litt gress og bark i te form :fnise:

Lurer på om jeg skal spørre stikkemannen om min puls er energiløs :sjenert: Følte meg som en potetsekk i helgen, men i dag er energien på topp :nigo:

Utrolig hvor godt det kan være å begynne senere på jobb en gang i blant :Nikke: Får en helt annen følelse av dagen, våkne uthvilt og ta det med ro :) Herllig.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Girl

Så deilig at du kan sove litt lenger da, hvert minutt teller om morran!! :ler:

Ønsker deg en fin uke! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for koselige hilsener pusilus, Golden Girl og Lucky? :klem:

Det går fint med meg, jeg har hatt en veldig fin uke. Nydelig vær, og kortere dager med god sommerstemning på jobben, det kan ikke bli så mye bedre. Det er litt hormoner ute og går her kjenner jeg (snart mensen) :sjenert: , men heldigvis dukker det dårlige humøret opp i kortere perioder, så det har ikke lagt noen demper på dagene mine. Dagene går i ett, prøver å nyte det fine været etter jobb, så har ikke blitt så mye tid til KG. Jeg kommer sterkere tilbake når det blir dårligere vær, eller når jeg blir lei sola. Jeg håper alle jeg pleier å titte innom har det fint. :klemmer:

I går var jeg på salg på Mango. :nigo: 50 % på nesten hele butikken. :dåne: Jeg elsker Mango-salget, det er så godt utvalg. Mange steder føler jeg at de drar fram masse drit som ingen vil kjøpe og slenger det på salg, men på Mango er nesten hele butikken på salg, så det er masse fint. Måtte snike meg ut fra jobben en times tid, det er tradisjon når sommersalget starter på Mango. Jeg var på plass fra det åpnet og kunne shoppe og kose meg i ro og mak uten masse folk. Deilig med masse nye klær! :hoppe:

På onsdag var vi på båttur. Årets første. Vi reiste ut rett etter jobb, og det var veldig deilig. Får liksom litt mer ut av de fine sommerdagene når man kan gjøre sånt etter jobb. Det var en sånn båttur hvor alt som kunne gå galt (omtrent) gikk galt, men vi koste oss for det. Det startet med at kjæresten hadde glemt bunnpluggen, så han måtte hjem og hente den, den nye GPS’en vi kjøpte i fjor høst, og som vi ikke har prøvd før, virket ikke. Den nye lille bærbare gassgrillen vi kjøpte i vår, som vi heller ikke har prøvd før, virket heller ikke, så det ble ikke noe av grillingen vi hadde planlagt. Og så støtte vi på en mann som hadde gått tom for bensin, og vi måtte taue på han til et sted han kunne fylle bensin, så da gikk det med masse tid til det. Ellers var det veldig koselig med båttur. Har planer om båttur i morgen også, så jeg gleder meg.

Går framover mot mensen også. Startet på de røde pillene på hormonpillebrettet i dag. Det er seks røde piller og mensen skal komme i løpet av de røde pillene. Som kjæresten sa – røde piller for FARE (les mye hormoner og dårlig humør :fnise: ). Er veldig spent på hvordan denne mensen skal bli, men merker at jeg er mer avslappet i forhold til det nå, enn forrige gang. Da var jeg veldig spent og stresset for at det ikke skulle komme noe blod, men siden jeg blødde litt sist, føler jeg meg trygg på at det bare kan bli enda bedre denne gangen med tanke på at jeg har en måned mer med hormonpiller i kroppen og stikking hos flink stikkemann fram mot mensen.

Endelig fredag! Og bare en uke igjen til ferie! :danse:

Ønsker dere alle en fin helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med salg og masse nye klær da :) Alltid deilig å fylle opp skapene med noe nytt :tommelsmil:

Litt av en første båttur dere hadde da :( Får håpe dere får orden på gps og grill til neste gang :) Blir nok mange båtturer fremover dersom været holder seg slik ;)

Spennende å se hvordan denne mensen blir da, krysser fingerne for at det blir MASSE blod denne gangen :)

Ha en super helg og kos deg i det fine været :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Lucky? :klemmer:, helga skal nok bli fin. :Nikke: Har planer om båttur i morgen, så får satse på at kjære får fikset grill og GPS i kveld. På søndag blir det bursdagsfeiring, jeg har bursdag i morgen... :sjenert:

Nå er jeg helt skjelven av sult! Har holdt på ute i hagen fram til nå, og kjenner jeg har gått helt tom for energi. :dåne: Driver og ordner middag nå - det blir pasta- og skinkesalat. Lett og god sommermat.

I kveld må jeg bake daimiskake og ordne og rydde litt her. Det skal gjøres kjapt, for resten kvelden akter jeg å tilbringe på terrassen med kald hvitvin. Det er jo helt fantastisk vær ute, sånne dager og kvelder må virkelig tas vare på. :)

Håper jeg får masse blod og gørr av tanta i bursdagsgave. :fnise:

Og der kokte pastavannet over gitt, så da er det vel best jeg går og fortsetter med middagen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Happy Feet!

Gratulerer så mye med dagen i morgen!! Kos deg masse, og får håpe tanta kommer i bursdagsgave til deg! ;) Er jammen ikke mange her inne som ønsker seg det :fnise:

Det var forresten litt av en båttur dere hadde, men godt dere kosa dere likevel!

Ha ei flott helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei honning!

Tusen takk for gratulasjon! :nigo: Dagen skal tilbringes ute på vannet - vi skal ut med båten. Det er jo strålende fint vær i dag også, så vi må passe på. Jeg har tydeligvis vært snill jente i år. ;):rosaengel:

Nå har vi fått fikset både grill og GPS, så da får vi satse på at det blir en deilig tur hvor alt utstyr virker så vi slipper å sulte ihjel. Det var propanflaska som var ødelagt på grillen (vi kjøpte med to da vi kjøpte grillen, og da klarte vi selvfølgelig å ta med oss den ødelagte på tur) og med GPS'en var det noe kjæresten hadde oversett (sånn går det når man ikke leser bruksanvisning ;) ), så får satse på at den virker nå.

Tanta burde føle seg smigret som er ønsket her i gården, så hun burde komme på skikkelig vis denne gangen. Det hadde vært den beste bursdagsgaven jeg kunne fått... :rødme:

En fin helg ønskes deg honning, og alle andre som måtte ramle innom her. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde du bursdag i går?? :sjokkert:

Gratulerer så mye med dagen!! Håper du koste deg masse da :blomst:

Ingen tantegave på dagen din? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med dagen som var i går, håper dere hadde en super tur på vannet :)

Godt grill og gps er fikset da, så dere får kost dere skikkelig!

Kommet noe tante på bursdagsbesøk eller??

Ha en fortsatt fin kveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner Golden Girl (veldig fin hilsen :nigo: ), Cuba og Lucky?. :klemmer:

Jeg har hatt en veldig fin bursdagshelg. På fredag satt jeg og kjæresten ute på terrassen til sent på kveld og delte en flaske hvitvin. Det var koselig og sydenaktig. På lørdag, bursdagen min, var vi ute på båttur hele dagen i nydelig vær. Det er så deilig å være ute på sjøen når det er så varmt! Det kan nesten bli litt plagsomt varmt hjemme når gradestokken kryper oppunder +30, men ute på vannet er det bare deilig.

I går ettermiddag/ kveld hadde jeg bursdagsbesøk av hele den lille familien min. Deilig at det var så vamt vær, for da kunne vi sitte ute.

Vi var og trent på dagen i går. Endelig! Har hatt et treningsopphold på over tre måneder, og det var så godt å være på trening igjen. Hadde jo selvfølgelig ikke noe lyst (som vanlig når jeg ikke har trent på lenge) til å dra på trening i går. Hadde bare lyst til å ha trent, ikke å trene, men da vi kom oss til SATS var det bare deilig. Skummelt å kjenne hvor mye styrke og muskelkondisjon jeg har mistet under treningsoppholdet, men erfaringsmessig så kommer det raskt tilbake. Da er det jo gøy å trene også, når man ser det går framover.

Vel hjemme etter trening skulle jeg pynte bløtkake og vaske huset til besøket. Orket ikke vaske på fredag, tenkte at jeg hadde god tid til å ta det på søndag siden vi først skulle få besøk på ettermiddagen. Alt tar så mye kortere tid oppi hodet mitt enn det gjør i virkeligheten, så etter at kaka var ferdig, hadde jeg bare en og en halv time på meg før besøket skulle komme og jeg skulle vaske hele huset og dusje. Det var varmt og klamt og etter hvert som tiden gikk og jeg fikk dårligere og dårligere tid, rant det helt over for meg og hormonene min. Jeg begynte å hisse meg opp allerede da jeg sto og pyntet kaka fordi kjæresten brukte lang tid på badet. Jeg skjønte at jeg ikke kom til å ha tid til det, og ble litt småsur fordi han hadde tid til det. Da kaka var ferdig var det tid for støvsuging og vasking. Tårene trillet så mascaraen lå i lange svarte striper nedover kinnet samtidig som jeg slengte støvsuger og vaskekost aggressivt rundt. Det som fikk meg så sinna var at kjæresten gikk rundt og plystret og småryddet med verdens beste tid! Og hvor ryddet han? Jo, han tømte papirsøpla (som vi for en gang skyld hadde tømt for en uke siden, så det var lang ifra noen haug ala det vi vanligvis pleier å ha inne på kottet) og bar tomflasker ut i boden ute. Både papir og tomflasker står inne på et kott, så det er absolutt ikke noen som ser det rotet der. Typisk mannfolk! Men jeg kan jo ikke klage heller, han hjelper jo til, men mannfolka klarer jo ikke å se hvor det virkelig trengs å rydde. Kjekt å få tatt det også, men når vi har dårlig tid og venter besøk, som så absolutt ikke skal titte inn på kottet, så går det vel an å ta viktigere ting først..

Jeg var så sinna, banket puter og skrek inni meg, men da jeg til slutt fikk sagt hva som plaget meg og hylgråt fordi jeg ikke kom til å bli ferdig med alt jeg hadde planlagt, så ble jeg blid og fornøyd igjen og jeg var til og med nydusjet og ferdig i god tid før gjestene kom. Hva kan jeg si? Ikke lett å være premenstruell med ekstra tilførsel av kvinnelige hormoner... :sjenert::ler:

Tanta har ikke kommet enda, men hun er ikke ventet før på onsdag heller, så jeg får håpe jeg får et storartet tantebesøk i forsinket bursdagspresang. Det murrer i magen og det har kommet brunt i flere dager, så hun er på vei, kjennes det ut som.

Jeg har også vært på akupunktur i dag. Stikkemannen stakk på punkter som skulle være veldig bra for mensen, så får håpe det gjør susen. Stikkemannen sa dessuten at han var vant til å jobbe med mennesker og hadde lagt merke til at jeg utstrålte veldig fin og positiv energi. Det var litt moro å høre, så det tar jeg som et kompliment. :) Dessuten sa han at jeg holdt meg veldig godt, han ble overrasket da han så på fødselsdatoen min at jeg akkurat hadde fylt 33 år, han trodde jeg var mye yngre. :nigo: Det er også moro å høre, for jeg begynner å føle meg gammel. Ikke til sinns altså, men 33 år, det høres jammen meg voksen ut! :fnise: Men det er en fin alder, for all del, livet blir faktisk bare bedre og bedre jo eldre jeg blir.

Det er helt utrolig varmt og nydelig vær ute. Nesten for varmt - jeg blir rett og slett litt slapp og nesten uvel. Har tilbrakt ettermiddagen på terrassen i skyggen fra en parasoll og det har vært deilig. Funnet fram noen blader jeg ikke har rukket å lese, men egentlig burde jeg jobbe litt. Har tatt med meg litt jobb hjem. Har en del som må være ferdig til ferien, men jeg ser at tiden kan bli litt knapp, så da er det bedre å ta med seg litt hjem av det som kan gjøres hjemme i stedet for å sitte inne på et varmt kontor utover ettermiddagene.

Bare 4 dager igjen til ferie! :strix:

Det glemte jeg - har fått storbyweekend til høsten av kjæresten i bursdagsgave. :rødme: Må bare finne ut av tid og sted sammen, så kan vi bestille. Ble så glad, for har så lyst til å reise på en sånn tur, så jeg begynte jo å grine av det også. Tårene triller lett om dagen... Også fikk jeg undertøy av min kjære og film av hunden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som om du har hatt en fin helg tross hormoner som raser på ;)

Så deilig med storbyferie da, hvor vil du reise da?

33 er jo ingen alder egentlig, men alltid deilig å høre at man ser yngre ut enn man er ;)

Krysser fingerne for at tanta kommer skikkelig på onsdag ;) Ellers blir det bråk altså!! ;)

Ha en fortsatt fin kveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Gratulerer med overstått Happy Feet :klemmer: Hørtes ut som du hadde en flott dag, trass i alle hormonene som fyker rundt om dagen.

Storbyferie høres herlig ut :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en flott gave du fikk av kjæresten din! Nå har dere en flott tur å se fram til, samme hvor dere finner ut at dere vil dra :rødme:

De hormonene er ikke alltid til å holde styr på nei. Men så lenge tanta er skikkelig på vei så gjør det jo ingen verdens ting! ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucky?: Vet ikke helt hvor jeg vil reise, har lyst til å reise så mange steder. Får lese litt om forskjellige steder og se hva vi finner ut av. Planlegging av turen er nesten halve moroa, da varer liksom turen så lenge. :fnise: Gleder meg til å starte planleggingen og ha noe å se fram til i høst.

Nei, 33 er vel ikke så gammelt. Jeg pleier å trøste meg med at alder bare et tall.

Pusilus: Tusen takk for gratulasjon. :klemmer: Gleder meg veldig til storbyferie. :hoppe:

honning: Veldig flott gave. :Nikke: Snille kjæresten min. :rødme: Huff nei, de hormonene er ikke alltid lett å holde styr på. Føler at det stort sett går greit, men hvis noe ikke helt går min vei, DA er det ikke så mye som skal til før det renner over. ;)

Da har tanta kommet. Hun er i alle fall presis - DET skal a ha. Men jeg vet ikke om det er så veldig mye mer å juble for enn sist. Det kommer blod, men ikke mye... Det kommer på papiret når jeg er på do og hvis jeg er "heldig" kan det til og med komme noen dråper i do. :fnise:

Virket veldig lovende på morgenen i dag, da jeg sto opp og det plutselig helt uten forvarsel kom 5 dråper blod på gulvet. :hakeslepp: Jeg tenkte at NÅ kommer det til å fosse resten av dagen, men neida... Og så har jeg ikke vondt i magen! Det er også veldig merkelig, for det pleier jeg alltid å ha, men nå har jeg mer vondt i forkant av blødningen, mens når jeg første begynner å blø, så kjenner jeg ingen ting i magen. :klø:

Jaja, jeg får glede meg over det jeg kan glede meg over. Det kommer ordentlig blod og tanta er presis. Uten hormonpillene kom det jo ikke blod i det hele tatt, så litt bedre må jo ting ha blitt. Håper bare ikke det stopper opp når jeg slutter med pillene, skal begynne på siste brettet i morgen. Og så kan jeg jo håpe på mer blod de kommende dagene. :jepp:

Så varmt det er ute! Helt utrolig temperatur. Har jo jobbet hele uka, men har sittet ute på terrassen langt utover kveldene, så føler jeg har fått tatt godt vare på de fine sommerdagene selv om jeg har jobbet.

2 dager igjen til ferie! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...