Gå til innhold

Veien fra 2 til 3

Happy Feet

Anbefalte innlegg

Du må virkelig beholde dagboken din her :) Vi tåler det meste av ord ;)

Syns virkelig leger skal informere mye mer om disse hormonprevansjonene, det er mange som sliter etter p-piller og spiral. Selv så var jeg i mot slikt og gikk for pesar, men det hjelper jaggu meg ikke det heller :skratte: Vi får se litt positivt på det og med humor Happy Feet ;) En dag blir det vår tur :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig at dere fortsatt vil ha meg her i prøverdagbøkene. :klemmer:

Lucky?: Ja, jeg er kjempeheldig! Kollegaene mine er fantastiske. Godt å ha sånne mennesker rundt seg. Det jeg skal gå på heter visst Trisekvens og er faktisk noe som folk i overgangsalderen får. :fnise: Tablettene inneholder østrogen, og selv om ikke jeg er i overgangsalderen, var det det jeg trengte for å bygge opp livmorslimhinnen. Veldig spent på hvordan det kommer til å virke. Resepten skulle sendes til meg, så spent på om den ligger i postkassa i dag. Skal begynne med de til mandag.

Ananan: Ja, det er bare å glede seg, blir nok mye snakk om den framover. Håper den blir tykk og fin og dere skal nok få full rapport. :fnise:

Gossip girl: Ja, det burde så absolutt vært mer opplyst vedrørende bruk og ettervirkninger av hormonprevensjon. Hadde jeg visst at det skulle bli sånt styr, så hadde jeg jo sluttet lenge før jeg hadde planlagt å bli gravid. :roll: Jeg spurte jo om det, men ble fortalt at neida, det var bare å kjøre på med en gang, men gynekologen jeg var hos som sa det var rester i livmora mi, sa med sikkerhet at det var derfor jeg hadde hatt MA. At ting ikke var klart for å bli gravid så raskt, det hadde han sett mange eksempler på.

Helt sant Gossip girl, vi får se positivt på det, det nytter ikke å grave seg ned. Snart blir det vår tur også. Som min tante sier og som jeg har sagt her tidligere, det som skal komme, det kommer. Så det er bare å smøre seg med tålmodighet og håpe det ikke går så alt for lang tid. Greit nok at jeg må vente litt, men nå synes jeg jammen meg du har ventet lenge nok. Nå er det din tur. :jepp:

Her går det fort i svingene. I morgen tidlig skal jeg få akupunktur. :hoppe: Ringte i dag og jammen hadde de ikke en time ledig i morgen tidlig. Nå skal det nok bli orden på livmorslimhinna mi. Skjønner at jeg bør gi det litt tid og det er helt greit bare jeg vet at den blir bra igjen. Jeg er innstilt på at det ikke blir noe prøving før til høsten og det kjennes helt fint, men håper kroppen min stabiliserer seg i god tid før det sånn at jeg vet at ting blir i orden. Jeg har virkelig troen på at dette skal bli bra. Kjennes litt godt ut også, nå vet jeg hva jeg har å forholde meg til. Bedre å vite at det ikke skjer noe før til høsten i stedet for å leve fra måned til måned og tro at ting skal bli bra, og så drøyer det mange måneder likevel.

Blir veldig spennende med akupunktur. Lurer veldig på disse hormonene også og hva de kommer til å gjøre med meg. Når jeg hører ordet hormoner, tenker jeg gærne kvinnfolk :fnise:, men håper jeg ikke får så veldig humørsvingninger eller andre fæle bivirkninger. Tenker jeg lar være å lese om bivirkningene, ellers kommer jeg bare til å lete etter dem. Men bare livmorslimhinna mi blir tykk og fin, så skal jeg nok overleve både det ene og det andre. Verre med de rundt meg, kanskje. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Du må bli værende her ja :jepp:

Så bra at du fikk akupunktur time i morgen alt :nigo: Håper fysio/aku personen min vil stikke litt i magen min i morgen også :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei på deg!! :klem:

Kjedelig å høre at du fikk triste nyheter hos legen... Men jeg som deg har klokketro på at hinna di kan bli tykk og fin og babyklar. Og er veldig enig at 3 mnd går fort, tida flyr jo!! (og det er så deilig vår.. elsker det :strix:

Dagens lille regle:

Smil og vær glad for hver dag som går, så skal du se hvor mange bebis du får!

(keep up the good mood)

stor klem fra Aurelia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du fikk akupunkturtime så fort da :) Jeg har veldig truen på det, føler det har hjulpet meg i allefall....selvom jeg ikke har blitt gravid ennå da, men er jo mye som spiller inn :sjenert:

Blir spennende med hormoner ja! Håper du slipper unna de værste bivirkningene og at livmorslimhinnen bygger seg skikkelig opp ;)

Lykke til i morgen vennen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

L-ordet er det nye hotte nå har jeg hørt ;) Hihi.

Du får nyte våren og sommeren med avslapping fra prøving i stedet ja, og lade skikkelig opp til ny prøverunde om få måneder! Tida går fort, og spesielt de beste månedene i året som er de som kommer nå!! :sol:

Stor klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

pusilus: :klem: Har bestemt meg for å bli værende, så får dere heller få høre om livmorslimhinner og etterlengtet tantebesøk istedet for prøving og testing. :) Litt sånn omvendt prøverdagbok for en liten periode. Men jeg er jo så absolutt prøver, bare prøver å legge forholdene til rette for prøving, så jeg tror jeg føler meg mest "hjemme" her. Og så er det så mange hyggelige naboer her. ;)

Veldig spent på morgendagens akupunktur. Håper du også blir stukket litt! :nigo:

Aurelia: Hei! :klemmer: Veldig kjedelige nyheter, men jeg kan virkelig ikke tro noe annet enn at det skal bli bra, så jeg går på med friskt mot. Og de tre månedene kommer sikkert til å rase avsted. Man vil jo aldri at denne herlige årstiden skal ta slutt, så tiden kommer sikkert til å fly avsted, som den alltid gjør når man har det fint. Og jeg har så absolutt planer om å ha det fint i sommer! :tommel:

Dagens lille regle:

Smil og vær glad for hver dag som går, så skal du se hvor mange bebis du får!

(keep up the good mood)

Hehe, det var jammen en fin regle! Men det er sikkert sant også! Hvis man bare tar ting positivt, så får man positive ting tilbake.

Lucky?: Var helt supert at jeg fikk time så fort, så kommer jeg liksom i gang. Har skikkelig trua jeg også, og trua kan flytte fjell, kan den ikke? ;)

Tusen takk for det, vennen. :klemmer:

honning: :fnise: Jepp, det er vårens- og sommerens hotteste ord. Jeg skal lade opp i vår og sommer, drive med masse tørrtrening, så er jeg er skikkelig klar til høsten. :lur: Veldig glad for at denne venteperioden kommer på denne årstiden. Alt er jo så mye lysere og lettere da og livet er herlig uansett. Hadde det vært de mørkeste vintermånedene, er det ikke sikkert jeg hadde sett like lyst på det. Men det gjør jeg nå, og det er deilig. :strix:

Stor klem tilbake! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:duskedame:

:duskedame: :duskedame: :duskedame:

Go livmorslimhinna, go livmorslimhinna!

:duskedame: :duskedame: :duskedame:

:duskedame:

Me får sitja litt på sidelinja her inne saman, du og eg. Prøvepause er kjedelige greier, men når prøvepausen er over, er alt lagt til rette for at eit lite frø skal spira og trivast i 9 heile månader. :tommelsmil:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer dreia! Når ventetiden er over er den livmorshinna di ultratykk og superklar for en liten spire som ikke får noen annet valg enn å bli der!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååhh.. Du er vel søt!! :grine::klemmer:

Skulle ønske jeg kunne få med meg deg, men du får heller komme etter når livmorshinna di er klar for det! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dreia: Ja, vi får gjøre det. :klemmer: Kjedelig med opphold, men det er en veldig god trøst å vite at ting sikkert ligger veldig fint til rette for et lite frø når pausa er over. Og våren og sommeren, det er jo ikke den verste tiden å ha pause på, da er det jo så mye annet fint som skjer. :strix:

Cuba: Jeg sier det her også: Gratulerer så mye, fantastiske nyheter!! :hoppe: Håper jeg kan følge etter med en ultratykk livmorslimhinne om noen måneder. :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååhh.. Du er vel søt!! :grine::klemmer:

Skulle ønske jeg kunne få med meg deg, men du får heller komme etter når livmorshinna di er klar for det! :jepp:

:kyss2: Jeg kommer etter om noen måneder. :jepp: Da kan jeg få mange fine tips og råd fra deg som ligger litt lenger foran i løypa. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:kyss2: Jeg kommer etter om noen måneder. :jepp: Da kan jeg få mange fine tips og råd fra deg som ligger litt lenger foran i løypa. :nigo:

Jepp, det gjør du :jepp: Gleder meg :hopppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på akupunktur og det var virkelig positivt. :) Gleder meg til å fortsette!! Jeg følte meg så ivaretatt og jeg likte akupunktøren veldig godt!

Hun spurte om masse og noterte to sider med opplysninger om meg, jeg fortalte om alt som har skjedd, hvordan form jeg har følt meg i osv. Så var det tid for nåler og det var deilig! Kjente jo litt stikking når hun satte dem, men etterpå lå jeg og slappet av i 20 minutter, og jeg følte meg så totalt avslappet. Det var så godt! :nigo: Skal tilbake igjen både mandag og onsdag til uka for å få en skikkelig kick-start, så blir veldig spennende. :hoppe:

Jeg har veldig god følelse og god tro på at dette, sammen med hormonene, vil være veldig bra for meg. :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare få minutter til helga setter inn. :danse: Skal bli så deilig med langhelg! Sier jeg som bare har jobbet to dager denne uka. :ler:

Til en forandring har jeg hatt litt mer energi i dag. Kanskje det er akupunkturen? Dama sa at noen føler seg veldig slappe og andre kan føle seg fulle av energi etterpå. Det er ikke sånn at jeg føler energien bobler over akkurat, men jeg føler ikke at jeg kan sovne når som helst heller, så det er veldig framskritt. Deilig å kjenne!

Og så er det utrolig nydelig vær i dag. Åh, som jeg elsker våren! :strix: Håper på :sol:-fylte dager i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra det gikk fint hos akupunktøren da :) Veldig deilig de 20 minuttene man kan ligge å slappe av ja! Pleier å ha time etter jobb jeg da, og da er det gull å kunne ligge slik å slappe av ;)

Deilig at du har litt energi til overs i dag da, kan jo som du sier være nålene det ;)

Nyt fridager og deilig vår/sommer vær :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aurelia too :nigo: akupunkter.. får meg til å slappe sånn av... har allerede tenkt på at jeg kan teste det som smertelindring ved fødsel... hvis bare... :gravid: Nyt helgen, håper energien holder seg der oppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en stor :klemmer:

Synd at du ikke fikk akkurat de nyhetene du helst håpet på, men nå vet du hvertfall mye mer! :duskedame: for at hormoner og akupunktur fikser biffen (eller livmorslimhinna ;))!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Lucky?, Aurelia og Klematis :klemmer:

Jeg har hatt tre fine fridager med masse energi og overskudd. Har gått i ett, så har ikke hatt tid til KG engang. På fredag holdt jeg på ute i hagen i det nydelige vårværet hele dagen. Plantet blomseter i kasser og krukker, så nå er det så fint i hagen vår att. :sol:

På fredagskvelden begynte vi å male inne. Det er det prosjektet vi egentlig begynte på i påsken, men siden han som skal legge skifergulvet først kommer i dag, har vi drøyd malingen litt. Lørdagen og store deler av søndagen gikk også med til maling, men nå er det ferdig og det blir sååå fint! :nigo: Gleder meg til å få gulvet ferdig og til å flytte ting på plass. Nå er alt stuet inn i stua, så det er litt kaotisk hos oss.

På lørdagskvelden var vi og så på Les Misérables. Den var så fin! Har sett den før, men det er mange år siden, så var utrolig moro å se den igjen. Jeg er så glad i den, så tårene begynte å presse seg på så fort åpningsmusikken startet. Kjæresten syntes også den var helt fantastisk, han har ikke sett den før og siden den betyr så mye for meg, var det moro at han også fikk oppleve den. Den var utrolig bra, anbefales virkelig.

Det er jo så gøy å gå på musikaler! Det er mange år siden jeg har vært på det, så hadde nesten glemt hvor godt jeg liker det, men nå som jeg husker det, skal jeg få somlet meg til å bestille billetter til Mamma Mia også. Har dessuten lyst til å få med meg Cats som skal settes opp til høsten. Fint å ha noe å glede seg til.

På fredag våknet jeg opp med migrene. Egentlig noe jeg hater, men denne gangen ble jeg faktisk glad for det. Jeg har ikke hatt migrene siden før jeg ble gravid og den har aldri dukket opp igjen – før nå. Migrene kan være hormonelt betinget og det er visst ikke uvanlig at folk som har det, kan miste det når det er gravide. Det at den nå har dukket opp igjen, tar jeg derfor som et tegn på at alt hcg’et nå ENDELIG er ute av kroppen etter 8 måneder. Jeg hadde så vondt i hodet på fredag, men gikk nesten og jublet inn meg selv samtidig som jeg kjente på smerten. Hurra for migrene! :strix:

I dag venter jeg ”mensen”. Regner med at det blir ”mensen” denne gangen siden livmorslimhinna var så tynn for en uke siden. Men jeg har kjent mer murringer og småvondt i magen de siste dagene enn det jeg har gjort tidligere, så håper det er et godt tegn på at det skjer litt mer der enn det har gjort i det siste.

Før jeg begynte med hormonspiral var jeg virkelig plaget av kraftig mens. Ubeskrivelig vondt i magen og kraftige blødninger, selv med p-piller, så kan liksom ikke tro at mensen ikke skal komme ordentlig tilbake etter hvert. Jeg er sjelden syk, det har alltid vært migrene og kraftig menssmerter som har vært mine plager, og jeg har hatet det som pesten, så litt ironisk at det er disse plagene jeg nå gjerne vil ha! :fnise:

I dag skal jeg egentlig begynne med hormonene mine, men resepten har ikke kommet enda. Ringte sykehuset nå på morgenen, jeg visste ikke hvor jeg skulle ringe eller hvem jeg skulle snakke med, men traff faktisk den personen som hadde sendt den til meg på første forsøk, så det var jo flaks. Hun kunne fortelle at den ble sendt på tirsdag, men litt sendt på dagen, så den ble sikker ikke postlagt før onsdag og med helligdag i mellom, så har det nok bare tatt litt tid. Da er den i alle fall på vei, så får jeg håpe den ligger i postkassa når jeg kommer hjem i dag.

Har hatt masse energi og overskudd i helga. Jeg begynner å føle meg som meg selv igjen og det er så deilig! :hoppe: Jeg kan ikke få sagt det, begynner nesten å gråte av glede og lettelse bare jeg tenker på det. Var redd jeg aldri kom til å bli meg selv igjen, men nå føler jeg at jeg er så god som ny. Bare livmorslimhinna mi blir fin også nå, så er alt bra fryd og gammen.

I dag er det også ny runde med akupunktur. Gleder meg! Blir spennende å se om jeg slapper like godt av i dag.

Mye på :hjerte: etter noen dagen uten KG, gitt. Håper alle har hatt en strålende langhelg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...