Ananan Skrevet 4. juni 2010 #2001 Del Skrevet 4. juni 2010 Så deilig med permisjon da nyt dagene frem til lille pjokken kommer, det er jammen ikke lenge til nå God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 7. juni 2010 Forfatter #2002 Del Skrevet 7. juni 2010 Jeg har kjøpt sånne fly-sokker som de så fint kaller det Støttestrømper i kategori 1... bruker de på dagtid og det hjelper faktisk Har hatt de på de to siste dagene og har faktisk gått uten dem i hele dag Begynte å bli litt hoven igjen i 8 tida... Så bra, takk for tipset! Det må prøves ut! Så godt med permisjon Hør på jordmor og slapp av og nyt dagene alene Tenk at hodet er festet og snart kommer lillegutt Ha en fin dag og kos deg i varmen med elefantføttene Veldig godt og veldig uvant med permisjon. Det beste er å kunne sove så lenge jeg vil. Skal prøve å slappe av, men det er så uvant for meg, så må liksom lære meg litt til at det er greit å ikke gjøre noen ting. Så deilig med permisjon da nyt dagene frem til lille pjokken kommer, det er jammen ikke lenge til nå God helg Koselig å se deg her igjen, Ananan. Jeg skal nyte dagene! Jammen ikke lenge igjen nå, nei. Jeg skjønner det ikke helt! Neste sommer er det du som sitter som jeg med stor mage og elefantføtter, det er jeg helt sikker på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 7. juni 2010 Forfatter #2003 Del Skrevet 7. juni 2010 38 uker i dag! Nå nærmer det seg, men det er så uvirkelig. Dessuten føler jeg at jeg har goood tid (plutselig føler jeg det, for litt siden var jeg jo stresset over den korte tiden som var igjen!), er overbevist om at det ikke kommer til å skje noe før termin. Føler liksom ikke at det er noe på gang og jeg er heller ikke utålmodig. Jeg gleder meg såklart til å hilse på lillegutt og bli kvitt denne store magen som jo er ganske mye i veien, men jeg har liksom ikke følelsen av at "nå orker jeg ikke mer!". Det er uvant med fri. Jeg tenker mye på jobb, føler at jeg ikke helt har landet enda og kan liksom ikke skjønne at dette skal være min hverdag nå. Eller, dette er jo bare for en kort periode, snart er jo lillegutt her og da blir nok hverdagen en helt annen. Da blir det vel ikke tid til å starte dagen med en stor kopp te og KG i fred og ro og lurer på hva jeg skal fylle denne dagen med? Så jeg får nyte det så lenge jeg kan! Men jeg kjenner meg litt rastløs, altså! Jeg må lære meg til å slappe av. Har ikke akkurat vært så flink til å høre på jordmors råd de siste dagene. Jeg har vært i gang og vasket og stelt i heimen, men har såklart unnet meg korte pauser ute i det deilige sommerværet. Nå sitter jeg og lurer på hvilke gjøremål jeg skal gjøre i dag, har skrevet en liste over steder jeg har planer om å rydde og omorganisere, men skal også prøve å late meg litt. Jeg gjør jo det nå da, her jeg sitter og koser meg med te og KG. På lista står også å pakke sykehusbagen, kanskje jeg skal begynne med det? Jeg har i det minste klart å skrive ned en liste over hva som skal oppi, så da er det jo egentlig bare å gå i gang og finne det fram. Men først litt mer KG og så en dusj! Ha en fin mandag, alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 7. juni 2010 #2004 Del Skrevet 7. juni 2010 Gratulerer med 38 uker Nå nærmer det seg bra her ja.. Spennende!! :D Ikke sikkert dagene blir helt de samme når lillegutt kommer nei, men det gjør nok ingenting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 7. juni 2010 Forfatter #2005 Del Skrevet 7. juni 2010 Takk, Cuba! Det nærmer seg nå, ja! Dagene med lillegutt kommer nok til å bli ganske så anderledes, men det gjør så absolutt ingen ting, nei. Jeg gleder meg! ****** Nå er denne hjemmealene-dagen snart over, kjære kommer snart hjem fra jobb. Syns det er koseligst når vi er hjemme begge to, jeg! Jeg har egentlig ikke gjort så veldig mye i dag, men dagen har da gått. Har dusjet, peelet, barbert meg (det blir litt blindebarbering også ), tatt hårkur og vært litt god mot meg selv. Så har jeg lagt sammen klær som har vært til vask og når jeg legger sammen gravidklærne mine, er det veldig deilig å tenke på at nå er det ikke mange ukene igjen som jeg bare kan bruke de klærne. Er så lei dem! :dåne: Skal bli så stas å få litt annet å velge i! Har også gått liten tur med hunden, småryddet litt her hjemme og tittet litt på tingene til lillegutt. Nå er planen å bake eplemuffins. Fylle opp fryseren til barselbesøk! Ja, og så har jeg begynt å pakke sykehusbag, funnet fram flere ting på lista! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 7. juni 2010 #2006 Del Skrevet 7. juni 2010 Flinka! Pakk i vei nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 7. juni 2010 Forfatter #2007 Del Skrevet 7. juni 2010 Jepp! Ja, etter å ha lest inne hos deg, fikk jeg det litt mer travelt med pakkingen. Jeg kan jo få bruk for den når som helst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gossip girl Skrevet 7. juni 2010 #2008 Del Skrevet 7. juni 2010 Guri så aktiv du har vært Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 7. juni 2010 #2009 Del Skrevet 7. juni 2010 flink jente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 7. juni 2010 #2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Tenk at du er ute i permisjon allerede, og at lillegutt kan komme når som helst! Det er utrolig bra at du er i så god form som du er hvertfall, og har energi til å gjøre masse. Det er nok ikke så lett å slappe av når formen er så god og du har ting å gjøre Ha en fin kveld videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 7. juni 2010 Forfatter #2011 Del Skrevet 7. juni 2010 Guri så aktiv du har vært Ja, livet som hemmafru er slitsomt flink jente Tenk at du er ute i permisjon allerede, og at lillegutt kan komme når som helst! Det er utrolig bra at du er i så god form som du er hvertfall, og har energi til å gjøre masse. Det er nok ikke så lett å slappe av når formen er så god og du har ting å gjøre Ha en fin kveld videre! Ja, tenk! Før du aner ordet av det er du også ute i permisjon. Tida går så fort! Ja, jeg er veldig heldig som er i så god form, så vanskelig å holde seg i ro når jeg ikke kjenner meg sliten. I dag har jeg ikke vært så effektiv akkurat da, men det har kjentes godt å ta det litt med ro etter flere dager med skikkelig grundig husvask. En fin kveld videre til deg også! ****** Nå er jeg godt i gang med sykehusbagen. Må bare finne en større bag for den jeg har begynt på blir for liten. Det er så rart å pakke ned klærne til lillegutt i bagen. Rart, men veldig koselig. Nå skal jeg stryke det nyvaskede sengetøyet hans. Det er så kos å pusle med tingene til lillegutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 7. juni 2010 #2012 Del Skrevet 7. juni 2010 :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ananan Skrevet 8. juni 2010 #2013 Del Skrevet 8. juni 2010 Høres ut som du har noen fine dager :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 8. juni 2010 Forfatter #2014 Del Skrevet 8. juni 2010 Missiw og Ananan: I dag har jeg vært på kontroll hos jordmor igjen. Alt sto bra til både med meg og lillegutt! Hun mente hun kunne se på ansiktet mitt at fødselen nærmer seg og selv om man aldri kan vite, mente hun at jeg ikke kom til å gå noe særlig over tiden. Lillegutt er i allefall klar, hodet sitter langt nedi bekkenet og det kjennes når jeg går. Det kjennes ut som om jeg har en tømmestokk mellom beina. På vei hjem fra bussen i dag ble jeg forbigått av ei gammel dame. I byen ble det litt shopping, fikk ordnet flere ting jeg har hatt på lista, blant annet ammeinnlegg og hygieneartikler til lillegutt. Har også fått ei gratis-pakke fra Rimi i dag. Oppi der var det noen bleier i den minste størrelsen og kjære utbrøt OI! da han så hvor små bleiene er. Og de er jo bittesmå. Rart å tenke på hvor liten lillegutt er når han blir født. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilljan Skrevet 8. juni 2010 #2015 Del Skrevet 8. juni 2010 jeg har også fødeansikt om dagen! Så håper jordmoren min har sett så mange fødeansikter at hun vet at det nærmer seg. Egentlig tenkte jeg at det betydde at jeg så litt hoven og oppblåst ut i ansiktet så jeg ble litt fornærmet. Hormonell? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 8. juni 2010 Forfatter #2016 Del Skrevet 8. juni 2010 Jeg ble også litt fornærmet og spurte om jeg var blitt tjukk i ansiktet. Vi får satse på at de vet hva de snakker om og at ting nærmer seg. Jordmor sa at kroppen begynte å produsere noen hormoner når det nærmer seg fødsel og det var visst disse hormonene som ga dette fødeansiktet. Det er mye rart med kroppen, gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 8. juni 2010 #2017 Del Skrevet 8. juni 2010 Spennende Jeg har isåfall fødeføtter De er hovne og ekle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 9. juni 2010 Forfatter #2018 Del Skrevet 9. juni 2010 Jeg har isåfall fødeføtter De er hovne og ekle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 10. juni 2010 #2019 Del Skrevet 10. juni 2010 Hello birthface Så spennende dager det er her fremover nå, tenk at du snart er ferdig og lillegutt er her Høres ut som om du nyter dagene og pleier deg selv, deilig! Er sykehusbagen helt klar eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 10. juni 2010 Forfatter #2020 Del Skrevet 10. juni 2010 Hei Lucky? Hehe, birthface, det er meg det! Spennende dager ja, det kan jo i prinsippet skje noe når som helst. Men det føles ikke som at noe er på gang, jeg kjenner meg akkurat som før og fødselen virker ganske langt borte foreløpig. Mamma merket ikke noe før vannet plutselig gikk, så er jeg som henne, starter det med vannavgang. Jeg nyter dagene. Har hatt et par hektiske dager nå, så nå gleder jeg meg til en fredag uten planer i morgen. Bare være hjemme og bedrive husmoraktiviteter og slappe av. Deilig! Sykehusbagen begynner å bli klar. Det jeg mangler er sånne ting som er i bruk daglig, så det får jeg jo ikke pakket ned før vi skal reise på sykehuset. Skal skrive opp de tingene det gjelder, så er det bare å gå etter lista hvis jeg mister hodet fullstendig når ting skjer. Vi bor bare ti minutter unna sykehuset, så skulle det være noe jeg har glemt, så er det kjapt for kjære å hente det. Jeg har bestilt en "haug" med bøker om amming, spedbarn, småen 0-2 år osv. Bøkene detter daglig ned i postkassa og jeg leser og leser. Jeg hadde et raid og bestilte her en dag etter at det gikk opp for meg at jeg ikke kan noen verdens ting om babyer og stell. Panikken grep meg og jeg fant ut at jeg hadde mye å lære. Og nå her jeg lest og lest så jeg blir helt tussete i hodet. Jeg tenker på babyer og stell døgnet rundt og drømmer om det om nettene. Tror jeg skal prøve å lese litt annet nå noen dager, tror hodet har godt av litt andre tanker også. Men det er fine bøker og jeg føler jeg har lært mye og så er det kjekt å ha å slå opp i når sikker 100 spørsmål melder seg etter at lillegutt har kommet i hus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå