Gå til innhold

Veien fra 2 til 3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tipper 25.! Junior må jo få sin egen dag! :hjerte:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tipper som pusilus, 22.juni! :)

Tenk at du snart starter permisjonen og bare kan vente på at lillegutt kan komme :hjerte:

Godt å høre at alt såg bra ut fremdeles, og 3-3,2kg er ikke så lite. Men det er bare bra at de sjekker ekstra uansett :Nikke:

:klem:

Skrevet

Så godt du får så fin oppfølging og at alt er bra med lillegutt :) Nå er det ikke lenge igjen til han kommer :strix:

Kan tenke meg til gleder deg til permisjonen starter ja, må være helt nydelig! Håper lillegutt gir deg litt tid til å nyte permisjonen før han kommer da :ler: En kollega av meg gikk ut i permisjon på fredag og babyen kom på lørdag...

Ha en super helg :kose:

Skrevet

Så godt du får så fin oppfølging og at alt er bra med lillegutt :) Nå er det ikke lenge igjen til han kommer :strix:

Kan tenke meg til gleder deg til permisjonen starter ja, må være helt nydelig! Håper lillegutt gir deg litt tid til å nyte permisjonen før han kommer da :ler: En kollega av meg gikk ut i permisjon på fredag og babyen kom på lørdag...

Ha en super helg :kose:

Skrevet

Hei jenter! :vinke:

Oppdatert tippeliste:

Dinedama - 20. juni

Pusilus - 22. juni

honning - 22. juni

Gossip Girl - 23. juni

Missiw - 25. juni

Devilina - 26. juni

Lucky? - 26. juni

dreia - 26. juni

Happy Feet - 27. juni

Kjære - 28. juni

26. juni er populær dato! Kanskje det er det som blir dagen? Spennende! :hoppe:

Nå er det ikke lenge igjen til permisjon, siste dag er faktisk i morgen! Men tror nok jeg kommer til å ta meg noen turer innom jobb fordet. Er en del ting jeg ikke er ferdig med og formen er jo så fin, så kan være godt å komme seg litt ut. Bare jeg får sovet ut litt lenger om morgenen, så er jeg storfornøyd! :tommelsmil:

Dagene går unna og de siste dagene på jobb har vært veldig hektiske. Mye som skal ordnes og tenkes på før en kan gå ut i permisjon. Det er jo en del arbeidsoppgaver jeg har beholdt, siden jeg skal jobbe en dag i uka fra midten august, så jeg må gjøre ferdig alt innenfor det feltet som forfaller i løpet av sommeren hvor jeg skal være helt borte fra jobb.

Formen er veldig bra om dagen og energien er på topp! Deilig! :jepp: Har fått vasket og ordnet masse til lillegutt og det som gjorde meg så stresset forrige uke, er jeg veldig rolig med nå. Har til og med fått kjøpt meg noen amme-BH'er, noe som også har gjort meg litt småstresset siden jeg ikke har funnet størrelsen min. Alt er for stort! Tiltross for at puppene mine har vokst i graviditeten, kan jeg ikke ha større enn 75B og det var visst ikke så lett å få tak i, det. Jeg har aldri hatt så stort frontparti og har ikke fått gleden av å gå opp maaange BH-størrelser under graviditeten som jeg hører mange gjøre. Har bare økt fra 70A til 75B, men jeg som ikke er vant til å være så stor, kjenner meg jo nesten brystfager fordet. :fnise:

37 uker i går og lillegutt vil ikke være prematur dersom han skulle bli født nå. Det er fint å tenke på, men håper han holder seg inne litt til, selv om jeg begynner å bli rimelig lei av å være gravid nå. Det er verst å få lagt seg til i senga om kvelden. Jeg føler meg som en strandet hval og det er et ordentlig prosjekt med alle puter som skal danderes rundt meg for at jeg skal finne en behagelig stilling. Og så er det opp på do etter en halvtime, og samme prosjektet igjen. Her om natta var jeg på do 6-7 ganger! :dåne: Sover lillegutt i 2-3 timer i strekk om natta, vil det jo være skikkelig luksus for meg! Fordelen med all doflygingen min, er jo at jeg blir rimelig godt vant med å stå opp mange ganger i løpet av natta. Ikke så vondt at det ikke er godt for noe! Og selv om det er hardt å stå opp når klokka ringer om morgenen, føler jeg meg faktisk veldig uthvilt og har masse energi i løpet av dagen. Håper det kan fortsette sånn!

Ny kontroll hos jordmor i morgen. Jeg er veldig spent på om hodet har festet seg. Har hatt litt sånn nedpressfølelse, men mulig det er noe jeg innbiller meg fordi jeg kjenner veldig etter. Og så er jeg veldig spent på hvor mye han har vokst siden sist, om han følger sin egen kurve eller om han fortsetter å dabbe av litt. Det er i alle fall mye liv i leieren om dagen, så jeg tror han trives. :hjerte:

For et herlig vær det er om dagen! Utrolig deilig. Bortsett fra at beina mine ser ut som syltelabber. :sur:

Skrevet

Så herlig at formen er fin! Godt å få nyte permisjonen egentlig!

I dag er det 1.juni og jeg skvatt litt når jeg leste undertittelen på dagboka di: Junibaby på vei! ;) Ikke lenge igjen nå!

Skrevet

Håper lillegutt holder seg inne noen uker til slik at du får litt tid hjemme før han kommer. Håper du får en fin dag i morgen :klem:

Skrevet

Så herlig å lese at du er i så fin form :) Deilig å føle at du har masse energi selvom fødselen nærmer seg veldig!

Høres slitsomt ut med så mye do flying på natten, men er nok som du sier en måte kroppen øver seg opp til nattevåke på :)

Kos deg med energien, magen og solfylte dager :kose:

Skrevet

Så deilig med formen din da! :) Vil du dele litt? :lol:

Hvordan føles det med siste arbeidsdag? :)

Skrevet

Så herlig at formen er fin! Godt å få nyte permisjonen egentlig!

I dag er det 1.juni og jeg skvatt litt når jeg leste undertittelen på dagboka di: Junibaby på vei! ;) Ikke lenge igjen nå!

Ja, nå kan det jo egentlig skje når som helst og uansett er det jo ikke lenge til. Det er så rart å tenke på!

Håper lillegutt holder seg inne noen uker til slik at du får litt tid hjemme før han kommer. Håper du får en fin dag i morgen :klem:

Ja, håper det. :Nikke: Har lyst til å ha noen dager hjemme og forberede meg litt før han kommer. Gjøre det rent og pent her, fylle fryseren med litt kaker og sånn. Har hatt en veldig fin dag i dag med kake på jobben og det hele! :klemmer:

Jeg tipper 18. ;)

:tommelsmil:

Så herlig å lese at du er i så fin form :) Deilig å føle at du har masse energi selvom fødselen nærmer seg veldig!

Høres slitsomt ut med så mye do flying på natten, men er nok som du sier en måte kroppen øver seg opp til nattevåke på :)

Kos deg med energien, magen og solfylte dager :kose:

Veldig deilig å være i så fin form, jeg er veldig heldig! Nesten så jeg ikke skjønner selv hvor gravid jeg er. :fnise: Bortsett fra magen da, den er litt i veien. ;)

Så deilig med formen din da! :) Vil du dele litt? :lol:

Hvordan føles det med siste arbeidsdag? :)

Veldig deilig! Og ja, jeg deler gjerne litt med deg. :klemmer:

Siste dag på jobb føles veldig bra. Men også uvirkelig! Jeg skjønner liksom ikke at jeg skal ha permisjon nå. Det kjennes mer ut som at vi leker at jeg skal ha permisjon. :ler: Men det skal bli godt å roe litt ned før lillegutt kommer, kjenner jeg, så det er en god følelse. Sove så lenge jeg vil om morgenen skal bli så deilig! :hoppe:

Skrevet

Da er jeg ute i permisjon! :strix:

Det er så rart, som jeg skrev over her er det helt uvirkelig og kjennes ut som noe jeg bare har på liksom. :fnise: På samme måte som det er helt uvirkelig at terminen nærmer seg med stormskritt og lillegutt kan komme når som helst. Det har hele tiden vært så langt borte og plutselig er alt veldig nært.

Jeg tenker mye på hvordan livet med lillegutt vil bli, særlig den første tiden når alt er nytt. Jeg tenker på sånne praktiske ting som hva han skal ha over seg og ha på seg om natta. Redd for at det skal være for varmt eller for kaldt og hvordan skal jeg vite det, liksom. :klø: Sånne ting surrer veldig i hodet mitt, men får håpe vi finner ut av det. Alt er jo like nytt for alle nybakte foreldre og de finne jo ut av sånne ting, så da får vi satse på at vi også gjør det.

Har vært på kontroll hos jordmor i dag og alt var veldig fint! Lillegutt har vokst som han skal i forhold til hvor stor han er og det var jordmor veldig fornøyd med. Jeg også! Og så har hodet festet seg, det satt visst godt ned i bekkenet. :)

Tippeliste:

Aud Long - 18. juni

Dinedama - 20. juni

Pusilus - 22. juni

honning - 22. juni

Gossip Girl - 23. juni

Missiw - 25. juni

Devilina - 26. juni

Lucky? - 26. juni

dreia - 26. juni

Happy Feet - 27. juni

Kjære - 28. juni

Skrevet (endret)

Jordmor sa jeg måtte være flink og bruke permisjonen og disse siste ukene på å slappe godt av så lillegutt kan vokse seg stor. Jeg har litt vanskelig for å sitte stille, det blir som regel til at jeg gjør ett eller annet hele tiden, men nå har jeg virkelig tatt henne på ordet og sløvet forran pc'n i hele kveld. Deilig med en litt lat kveld etter mange hektiske dager og ettermiddager.

Nå kjenner jeg meg trøtt, så tror det blir kvelden ganske snart. Ut å titte litt i hagen om blomstene trenger litt vann først, så er det natta.

Endret av Happy Feet
Skrevet

Gratulerer med permisjonen, må du kose deg masse :)

Skrevet

Tenk nå er vi i permisjon og babyene våre er like rundt hjørnet. Men du kan trøste deg med at det er like surrealistisk for meg som for deg. Og det selv om jeg burde vite hva jeg går til... :ler:

24. juni kommer babyen din - slik at du får nyte st.hans bålet først.

Skrevet

Gratulerer med permisjonen, må du kose deg masse :)

Takk, Gossip girl. Jeg skal kose meg masse! :nigo:

Tenk nå er vi i permisjon og babyene våre er like rundt hjørnet. Men du kan trøste deg med at det er like surrealistisk for meg som for deg. Og det selv om jeg burde vite hva jeg går til... :ler:

24. juni kommer babyen din - slik at du får nyte st.hans bålet først.

Hehe, det er godt å høre at det er like surrealistisk for deg. :ler:

Ja, tenk - permisjonstid og babyene våre kan være her når som helst. :hjerte:

24. juni er notert! :tommelopp:

Har vært ute i hagen og vannet blomster. Det er så koselig å gå vanningsrunde i hagen om sommeren. Kikke på blomstene og se at de vokser fra dag til dag. Dette er en så fin tid og så setter man så stor pris på det deilige sommerværet når man ikke er vant til det. :sol:

Det kjedelige med varmen er alt vannet i beina. Jordmor sier det ikke er så mye, hun har sett bein som er ganske mye verre enn mine, men jeg føler jeg har skikkelig klumpfot. :ler: Er ikke så ille om morgenen, men utover dagen blir de skikkelig tjukke.

Tippeliste:

Aud Long - 18. juni

Dinedama - 20. juni

Pusilus - 22. juni

honning - 22. juni

Gossip Girl - 23. juni

liljan - 24. juni

Missiw - 25. juni

Devilina - 26. juni

Lucky? - 26. juni

dreia - 26. juni

Happy Feet - 27. juni

Kjære - 28. juni

Skrevet

Begynner dere å få på plass alt til lillemann kommer? :)

Kjedelig med vann i beina... :sjenert: Jeg har også vann... så mye at det kjennes ut som om huden skal sprekke og jeg syns det ser ut som elefantføtter, men jordmoren min skrev 0-1 på ødem så det er jo ikke mye... :)

Skrevet

Ja, vi har på plass det meste. Men vi mangler fortsatt hygieneartikler til han, foreløpig har jeg bare det jeg har fått i sånne fine gratispakker. Og så må vi kjøpe bleier, ammeutstyr og sånn og gjøre klar vugga og senga hans. Og så må den fordømte sykehusbagen pakkes, jeg kommer liksom ikke i gang med den...

Kjedelig med vann i beina ja, det har tatt seg opp veldig i det siste med varmen. Jeg har fått 1-2 i ødem, men jordmor har bare sett beina mine på morgenen. De er ikke pene på ettermiddagen akkurat, vi snakker elefantføtter her også. :fnise:

Skrevet

Jeg har kjøpt sånne fly-sokker som de så fint kaller det :Nikke: Støttestrømper i kategori 1... bruker de på dagtid og det hjelper faktisk :jepp:

Har hatt de på de to siste dagene og har faktisk gått uten dem i hele dag :) Begynte å bli litt hoven igjen i 8 tida... :)

Skrevet

Så godt med permisjon :strix: Hør på jordmor og slapp av og nyt dagene alene ;)

Tenk at hodet er festet og snart kommer lillegutt :hjerte:

Ha en fin dag og kos deg i varmen med elefantføttene :ler:

:klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...