pusilus Skrevet 16. mai 2010 #1961 Del Skrevet 16. mai 2010 I fare for å gjenta meg selv til det kjedsommelige Bare 36 dager igjen , snart er lillegutt her Tenker dere er spent på å bli kjent med den vesle skapningen Håper dere får en flott dag i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 16. mai 2010 #1962 Del Skrevet 16. mai 2010 Oi, straks 35 uker!?! Her går det unna! Koslig å lese hos deg nå (det er det jo alltid)! Er det ikke rart hvordan en tenker på fødselen. Jeg ble også litt mere avslappet og grudde meg ikke sånn som jeg trodde jeg ville. Og selv etter den litt trøblete fødselen og de tunge dagene etter litja kom til, tenker jeg at "æsj, det kan jo ikke bli stort værre neste gang"! Det er jo verdens under, mitt under, og når du tenker på hva du får er det verdt så ufattelig mye! :rødme: Ha en flott 17.mai! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilljan Skrevet 17. mai 2010 #1963 Del Skrevet 17. mai 2010 Gratulerer med dagen og 35 uker! Vi nærmer oss nå! Jeg er klar og ikke-klar :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 18. mai 2010 Forfatter #1964 Del Skrevet 18. mai 2010 pusilus: Jeg får litt hakeslepp selv når jeg ser hvor lang, eller rettere sagt kort, tid det er igjen. Missiw: Så koselig at du synes det er koselig å lese her! Rart hvordan ting endrer seg med tanke på fødselen. Tidligere, i min uvitenhet, håpet jeg at jeg måtte ta keisersnitt når jeg en gang skulle føde, for å slippe å presse noe ut der nede. Nå ønsker jeg jo ikke det i det hele tatt, hvis det da ikke hadde vært helt nødvendig av en eller annen grunn. liljan: Takk og gratulerer så mye til deg også. Ikke lenge igjen nå, nei. Det kan jo i prinsippet skje når som helst, selv om jeg jo håper at han holder seg på plass til nærmere termin. Jeg er vel også klar og ikke-klar. ****** I dag har jeg vært på ny kontroll hos jordmor. Det gikk fint, men han er fortsatt ikke så stor da, selv om han vokser som han skal. Han holder seg innenfor det grønne feltet på skjemaet, så det er innenfor normalen. Likevel skulle jeg komme tilbake om en uke og en annen dame skal se på meg, med ultralyd tror jeg. Ikke for at hun var noe særlig urolig, men hun var kontrollfreak og ville bare ha en annens mening. Hun sa at siden det i dag fødes så store barn, ble de litt ekstra på vakt når det så ut til å bli små barn, fordi de var så vant til at barna som fødes i dag er større. Hun tipper at han kommer til å bli på ca 3,2 kg, så det er jo ikke så lite. Men det er jo godt å vite at de er nøye og følger opp litt ekstra. Heller en sjekk for mye en en for lite. Ser i alle fall ut som om jeg kommer til å få bruk for klærne jeg har kjøpt i størrelse 50. Ellers er jeg stup trøtt i dag! Har plutselig ikke fått sove om nettene. Magen er i veien, prøver å ligge på siden og støtte opp med puter, men likevel "lugger" det i magen. Bytter stilling fra side til side og bare det er et strev. Føler meg som en kombinasjon av flodhest og hvalross der jeg ligger og stønner. I tillegg er det varmt, det brenner under føttene mine og verker i leggene og jeg må på do hvert 20. minutt. Ikke at jeg egentlig må så ofte, men når jeg ikke får sove, kjenner jeg trangen der jeg ligger og ruller rundt. Natt til i går sov jeg bare fire timer. Sov ikke noe i løpet av dagen i går for å være sikker på å få sove i natt, men fikk jeg det? Neida! Sovnet litt på sofaen til tv før jeg la meg kl halv ti, men da var det samme runddansen igjen. Varm, magen lugger, det brenner under føttene, opp på do, stresser fordi jeg MÅ sove for å holde ut på jobb, teller timer som er igjen til jeg må stå opp. Av og på med lyset, fram og tilbake med boka. Talte til og med sauer og jeg så for meg både hvite og sorte får. Men det hjalp ikke. Siste gang jeg tittet på kl var den 02.30. To sånne netter på rad er alt for lite for min gravide kropp. Håper på en bedre natt i natt. Skal på samtale med jordmor på sykehuset i kveld, så må nok ta en liten nap når jeg kommer hjem skal jeg klare å være litt opplagt til det. Heldigvis er denne arbeidsdagen over nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 18. mai 2010 #1965 Del Skrevet 18. mai 2010 Uff...høres ut som noen slitsomme netter du har hat Håper du slipper fler av dem fremover Godt du blir godt fulgt opp av jordmoren da, heller en gang for mye ja Tenk bare noen arbeidsdager igjen nå Håper du får sovet litt før timen hos jordmoren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 23. mai 2010 #1966 Del Skrevet 23. mai 2010 Nå kan det virkelig skje når som helst ja, en liten herlig pjokk som kommer for å bli kjent med mamma og pappa :rødme: Det høres ikke godt ut med de nettene, håper de blir bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 23. mai 2010 Forfatter #1967 Del Skrevet 23. mai 2010 Lucky? og pusilus Heldigvis har jeg sovet veldig godt de siste nettene. Det ble tre netter på rad med veldig lite søvn, men etter det har det heldigvis gått bedre og nå med pinse og fri har jeg sover 10-11 timer pr natt. Veldig deilig! Har også fått beskjed på jobb at dersom jeg ikke sovner før på morgenen, kan jeg bare sove ut og komme når jeg våkner. Det er deilig å vite og tror at bare det får meg til å sove. Mye av det som holder meg våken er at jeg begynner å stresse med at jeg MÅ sove fordi det bare er så og så mange timer til jeg skal på jobb. Jepp, jeg er god til å stresse meg selv. Noe jeg også merker med "alt" som skal gjøre og ordnes til lillegutt kommer. Det er ikke så mye som gjenstår, men likevel klarer jeg å stresse med det og våkner oftere og oftere med skikkelig hodepine, noe som sikkert skyldes stress. Nå må jeg bare senke skuldrene, puste med magen og si til meg selv at det går bra, det vi ikke rekker, får vi ordne når han har kommet. Og det er jo fortsatt god tid igjen til de småtingene som skal ordnes. Det går i å montere seng, stellebord osv, kjøpe inn diverse småsaker, ingenting kjære ikke klarer å gjøre alene mens jeg er på sykehuset HVIS han skulle kommet allerede nå, så det er jo bare tull av meg. Jeg vet det, men likevel. Jeg er mester i å stresse opp meg selv når det er ting jeg føler jeg ikke har full kontroll på. Og jeg har jo ikke kontroll på når han kommer, så det er vel det. Jeg er håpløs! Nå er det jo bare i underkant to uker til jeg går ut i permisjon også, så holder han seg på plass til termin, så har jeg jo mange fridager å fylle og god tid til å forberede resten og kjenner jeg meg selv rett, ender det vel med at jeg etter få dager permisjon er ferdig med det jeg har på lista og kommer til å begynne å kjede meg med å gå hjemme og vente... Vi rekker ikke få barenrommet ferdig, da. Det har stresset meg veldig tidligere, men nå har jeg slått fra meg å få det ferdig. Jeg har lyst til å kose meg med å innrede det, ikke stresse fordi det MÅ bli ferdig. Han skal jo sove inne hos oss til å begynne med uansett, så bare å slå fra meg det hjalp veldig, men nå har jeg jo begynt å stresse med småtingene som ikke stresset meg før da barnerommet var det store stressmomentet! Herre gud, kjenner jeg blir stresset bare å skrive om det! Pust, pust, pust, ro deg ned Happy Feet. Ellers er det veldig deilig med helg! Har grillet og kost oss begge dager. I går lagde jeg en supergod potetsalat jeg fant oppskrift på i et blad og nå skal vi snart grille igjen og spise restene av den. Det er veldig mye liv i magen om dagen. Det hender jeg får noen skikkelig ubehagelige spark som gjør vondt. Men det er bare koselig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 23. mai 2010 Forfatter #1968 Del Skrevet 23. mai 2010 Siste bilde på tickeren, jo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 25. mai 2010 Forfatter #1969 Del Skrevet 25. mai 2010 I går begynte jeg å vaske klær og annet utstyr til lillegutt. Det er så koselig å se der det henger til tørk og minner om at det ikke er lenge til vi skal få hilse på mageboeren min. Det var veldig uvant å sette på den første maskinen og jeg var så redd for å vaske tøyet "feil". Har kjøpt sensitivt vaskemiddel og skyllemiddel til ære for han. I dag er det andre og siste del av det fødselsforberedende kurset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 25. mai 2010 #1970 Del Skrevet 25. mai 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 25. mai 2010 #1971 Del Skrevet 25. mai 2010 Ikke lenge igjen nå nei :rødme: Har du ikke laget tippeliste? JEg vil tippe at gutten deres kommer 20.juni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 25. mai 2010 Forfatter #1972 Del Skrevet 25. mai 2010 Så hyggelig at du vil tippe, dinedama! Da skal jeg lage en tippeliste, er jo på tide det nå, for det kan jo i prinsippet skje nesten når som helst. :dåne: Selv så tipper jeg 27. juni, da har jeg nemlig bursdag. Det hadde jo vært tidenes bursdagspresang. Har også lyst til å holde en knapp på 28. juni, det er nemlig dagen jeg og kjære ble sammen på og også dagen vi forlovet oss (selv om vi aldri har kommet til det skrittet å gifte oss ), så det er liksom vår dag. En liten baby født på den dagen hadde jo vært veldig koselig. Hmmm, hva skal jeg velge, jeg kan jo bare velge en dato. :klø: Kjære har allerede tippet 28, så kanskje jeg får holde meg til bursdagen min da. Da ser tippelista sånn ut: Dinedama - 20. juni Happy Feet - 27. juni Kjære - 28. juni Nå har vi vært på siste del av det fødselsforberedende kurset, så nå er jeg skikkelig klar for fødsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 25. mai 2010 #1973 Del Skrevet 25. mai 2010 Tenk at du er på siste bilde i tickeren din Nå er det ikke lenge igjen Koselig å begynne å vaske de små klærne også da, har dere alt dere trenger nå? Jeg tipper... 26.juni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 25. mai 2010 #1974 Del Skrevet 25. mai 2010 Jeg tipper 26 juni... det er nemlig 5 mnd etter min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 25. mai 2010 Forfatter #1975 Del Skrevet 25. mai 2010 (endret) Vi har det meste, men mangler sokker og luer. Og så mangler jeg ammeutstyr og hygieneartikler til lillegutt. Ellers har vi det meste, tror jeg... Veldig koselig å vaske de små klærne ja og enda mer rørende å se de henge der. Blir helt varm i hjertet av å se de små klærne. :rødme: 26. juni er notert, på både Lucky og Devilina. Da ser lista sånn ut: Dinedama - 20. juni Devilina - 26. juni Lucky? - 26. juni Happy Feet - 27. juni Kjære - 28. juni Tipping er moro! Endret 25. mai 2010 av Happy Feet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 25. mai 2010 #1976 Del Skrevet 25. mai 2010 (endret) 22. juni *en gang må jeg jo ha rett* Endret 25. mai 2010 av pusilus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 26. mai 2010 Forfatter #1977 Del Skrevet 26. mai 2010 Kanskje det er din tur til å ha rett denne gangen, pusilus! Tippeliste: Dinedama - 20. juni Pusilus - 22. juni Devilina - 26. juni Lucky? - 26. juni Happy Feet - 27. juni Kjære - 28. juni ****** I dag har jeg vært på en ekstra kontroll for å sjekke at alt er som det skal med lillegutt siden han er litt liten og vekstkurven har dabbet litt av. Jordmor var egentlig ikke bekymret, men ville ha meg på ultralyd bare for sikkerhetsskyld, så jeg var egentlig ikke noe bekymret jeg heller. Alt så fint ut og han så ut til å ha det riktig så bra der inne. Morkake og fostervann var helt perfekt, så ikke noe å bekymre seg for. Han ser ut til å bli ca 3 - 3,2 kg som min jordmor har antydet tidligere. Det er vel ikke så veldig lite, under gjennomsnittet, men innenfor normalen. Er vel heller det at vekstkurven har blitt slakkere for hver gang jeg har vært på kontroll som gjorde at hun ville sjekke det. Men alt så altså fint ut. Og jeg fikk igjen bekreftet at det er en gutt. Det var jo ganske så tydelig på UL i uke 19, men greit å få det bekreftet nok en gang. Det var ikke tvil, jeg fikk se testiklene hans. Han ligger med hodet nedover, godt plassert. Lurer på om det er på vei til å feste seg. Hadde ikke gjort det for en uke siden, men jeg har følt litt nedpress i det siste, så blir spennende å se når jeg skal til min vanlige jordmor om en uke. Lille gutten min. Han hadde masse energi sa hun, lå og sparket litt i navlestrengen og hikket. Bare fem dager igjen på jobb før jeg skal ha permisjon. Bare fem morgener igjen å stå opp tidlig! Jeg gleder meg sånn til å sove så lenge jeg vil om morgenen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gossip girl Skrevet 26. mai 2010 #1978 Del Skrevet 26. mai 2010 Jeg må jo også tippe, 23 juni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 26. mai 2010 #1979 Del Skrevet 26. mai 2010 Så flott at alt såg bra ut med lillegutt. Og berre 5 arbeidsdagar igjen før permisjon. Eg trur, som dei fleste andre , at lillegutt kjem 26. juni. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 26. mai 2010 #1980 Del Skrevet 26. mai 2010 Kun fem dager til permisjon :dåne: Det blir nok godt tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå