Gå til innhold

Angrepille og p-piller


Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

lurer enkelt og greit på om legen kan si at man må vente med å begynne på p-piller om man nylig har tatt en angrepille. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei,

lurer enkelt og greit på om legen kan si at man må vente med å begynne på p-piller om man nylig har tatt en angrepille. Noen som vet?

Nei tror ikke det er noen grunn til det. Er vel bare å begynne det.

Hvorfor skulle du måtte vente? En angrepille er jo bare som en veldig sterk p-pille som forhinder at egget fester seg.

Skrevet

Ok, nei, vet ikke, hehe..bare lurte ;)

Skrevet
Ok, nei, vet ikke, hehe..bare lurte ;)

Knask i vei :)

Gjest Gjest_silje_*
Skrevet
Knask i vei :)

Snakker vi her om å starte med ppiller for første gang eller snakker vi om å fortsette videre på brettet? Dersom sistnevnte kan du fortsette som før med ppillene, men dersom du skal begynne med ppiller må skal du vente til første dag i neste mens.

Skrevet

^ Man MÅ vel ikke?

Men er vel det som er anbefalt?

Hvis man begynner før er man ikke trygg de 7 første dagene. Men anbefales å begynne på første dag i neste mens, slik at kroppen får nogenlunde samme syklus som før.

Skrevet
^ Man MÅ vel ikke?

Men er vel det som er anbefalt?

Hvis man begynner før er man ikke trygg de 7 første dagene. Men anbefales å begynne på første dag i neste mens, slik at kroppen får nogenlunde samme syklus som før.

Stemmer. :Nikke:

Dette skal vel stå på bruksanvisninga til p-pillene uansett.

Skrevet
Snakker vi her om å starte med ppiller for første gang eller snakker vi om å fortsette videre på brettet? Dersom sistnevnte kan du fortsette som før med ppillene, men dersom du skal begynne med ppiller må skal du vente til første dag i neste mens.

Godt spørsmål, minipiller må man ikke det, og trefasepiller er nesten fjernet fra markedet (trinordiol og trionetta)

Men man blør ganske mye av en abortpille så da kan man starte samtidig.

Blir jo som en mens.

Skrevet
Men man blør ganske mye av en abortpille så da kan man starte samtidig.

Blir jo som en mens.

Jeg har aldri blødd av angrepille. :S Eller blør man bare om man ikke går på p-piller?

Skrevet (endret)
Jeg har aldri blødd av angrepille. :S Eller blør man bare om man ikke går på p-piller?

Hva? Jeg trodde man blødde ut det egget som ikke fester seg? At man får en liten blødning etter angrepille for å fjerne slimhinnen så egget ikke fester seg?

Rart.

Det er visst individuelt, som alt annet ;)

http://www.doktoronline.no/qa/forum/12/qa541052.html

Endret av Lissi
Skrevet (endret)

Aha. Ok.

Har bare lest det før, at det liksom garantert blør, men jeg har aldri opplevd noe i nærheten. Spydde, men det er jo ikke akkurat det samme. :fnise:

Takk for link. ;)

Endret av Wind
Skrevet
Aha. Ok.

Har bare lest det før, at det liksom garantert blør, men jeg har aldri opplevd noe i nærheten. Spydde, men det er jo ikke akkurat det samme. :fnise:

Takk for link. ;)

Hørt flere som blir skikkelig kvalm. Jeg har tatt den en gang og ble ikke uvel men begynte å blø litt tror jeg. Lenge siden :)

Skrevet

Du bør vente til neste mens før du begynner første gang på P-piller etter å ha brukt Angrepille. Dette er for å utelukke at egget ble befruktet.

Det er uansett anbefalt å starte P-pillene første menstrasjons dag.

Om du har hatt sikker sex før du begynner med P-piller kan du begynne å ta pillene når du ønsker det, men du må da vente ca en uke, 8 dager +, før du kan ha ubeskyttet sex.

Skrevet
Du bør vente til neste mens før du begynner første gang på P-piller etter å ha brukt Angrepille. Dette er for å utelukke at egget ble befruktet.

Og festet seg. Angrepiller (og p-piller) ødelegger også livmorslimhinnen for at det skal gå til grunne.

  • 2 måneder senere...
Skrevet
Og festet seg. Angrepiller (og p-piller) ødelegger også livmorslimhinnen for at det skal gå til grunne.

betyr det at det kan bli mindre vondt å ha sex etterhvert?

jeg tok andre pillen idag..bør jeg utstyre meg med bind da?:U

og kvalme?uff:( hvor lenge varer bivirkningene?

Gjest Glør
Skrevet
Snakker vi her om å starte med ppiller for første gang eller snakker vi om å fortsette videre på brettet? Dersom sistnevnte kan du fortsette som før med ppillene, men dersom du skal begynne med ppiller må skal du vente til første dag i neste mens.

Man MÅ ikke begynne på første mens, det er bare for å slippe å bruke tileggsprevensjon. Starter man ellers i syklusen bør man bruke annen prevensjon de første 8 dagene.

  • 6 måneder senere...
Gjest Gjest_Milla_*
Skrevet
Man MÅ ikke begynne på første mens, det er bare for å slippe å bruke tileggsprevensjon. Starter man ellers i syklusen bør man bruke annen prevensjon de første 8 dagene.

Jeg tok en angrepille rett før jeg skulle få mensen. Og jeg fikk blødning etter det og begynte for første gang på p-piller. Men, må jeg da vente 8 dager før det er sikkert? Uteble mensen da siden jeg hadde tatt angrepille og det var bare blødning på grunn av den? Det var lite og varte bare i sånn 2 dager..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...