Gå til innhold

Koselig og bra restaurant i Oslo

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal til Oslo å spise med mann og et vennepar på lørdag.

Kan noen tipse meg om et koselig sted ?

Helst ikke noe dyrt....

Blir taknemmelig for alle tips !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er fan av Justisen. Veldig koselig norsk spiseri, god tradisonell mat, gode priser og god stemning. Men den har kanskje ikke det store restaurant-preget over seg, litt mer cafe-aktig. Eneste minuset er at det er litt høyt opp fra stolene til bordet, jeg vet ikke helt hvor lange overkropper de tror folk har :)

Ellers så kommer det litt an på hva dere er ute etter i forhold til hva slags type mat? Mr Hong ved Nationaltheateret har sinnsyk god mat, men bestill bord! Pris er sånn middels.

Bombay Tandoori på Egertorget er jo alltid en slager, med mindre man lider av beslutningsvegring (stooooor meny).

Mama Rosa er det lenge siden jeg har vært på, men jeg minnes å huske at det var bra mat og bra atmosfære :)

Gjest Gjest_Inga_*
Skrevet
Jeg er fan av Justisen. Veldig koselig norsk spiseri, god tradisonell mat, gode priser og god stemning. Men den har kanskje ikke det store restaurant-preget over seg, litt mer cafe-aktig. Eneste minuset er at det er litt høyt opp fra stolene til bordet, jeg vet ikke helt hvor lange overkropper de tror folk har :)

Ellers så kommer det litt an på hva dere er ute etter i forhold til hva slags type mat? Mr Hong ved Nationaltheateret har sinnsyk god mat, men bestill bord! Pris er sånn middels.

Bombay Tandoori på Egertorget er jo alltid en slager, med mindre man lider av beslutningsvegring (stooooor meny).

Mama Rosa er det lenge siden jeg har vært på, men jeg minnes å huske at det var bra mat og bra atmosfære :)

Veldig uenig med de fleste av dine forslag... :fnise:

Mr. Hong er elendig, aldri fått så dårlig asiatisk noe sted (mulig jeg var uheldig, kun vært der én gang, men fysj og føy...).

Bombay Tandoori: Jeg liker ikke indisk, men det er nå meg.

Mama Rosa: Fryktelig kjedelig. OK mat, men svært lite oppfinnsomt.

Justisen har jeg aldri spist på, kun drukket øl, men det kan i alle fall anbefales;)

Mine forslag (dropper gourmetstedene, siden dere ikke ville har det så dyrt) er:

- Arakataka

- Dinner

- Plah

- Trancher

Skrevet
Skal til Oslo å spise med mann og et vennepar på lørdag.

Kan noen tipse meg om et koselig sted ?

Helst ikke noe dyrt....

Blir taknemmelig for alle tips !

Hva med et Tapas sted ? Delicatessen på Gruneløkka så er det et ved Nationalteatret og et i Hegdehaugsveien som får mye skryt.

Skrevet

Billabong på Majorstua er et veldig trivelig pasta- og spaghettisted med snille priser og god atmorsfære. Man kan også få biffmiddager der om man ønsker.

Ellers er også Curry & Ketchup i Kirkeveien rimelig og hyggelig! Indisk mat nokså billig.

Og jeg synes Mama Rosa er et koselig sted jeg! Den ligger i øvre slottsgate 12. :)

Skrevet
Og jeg synes Mama Rosa er et koselig sted jeg! Den ligger i øvre slottsgate 12. :)

Æsj nei, sløve servitører og kjipt sted.

Skrevet

Enig i Arakataka og Dinner. Begge er gode alternativer. Har ikke vært på de andre.

Eik ved Nasjonalgalleriet har nydelig mat, og tror ikke menyene der er så altfor dyre.

Også har du jo Nummer 15 i Skovveien.

Skrevet
Veldig uenig med de fleste av dine forslag... :fnise:

Mr. Hong er elendig, aldri fått så dårlig asiatisk noe sted (mulig jeg var uheldig, kun vært der én gang, men fysj og føy...).

Bombay Tandoori: Jeg liker ikke indisk, men det er nå meg.

Mama Rosa: Fryktelig kjedelig. OK mat, men svært lite oppfinnsomt.

Justisen har jeg aldri spist på, kun drukket øl, men det kan i alle fall anbefales;)

Mine forslag (dropper gourmetstedene, siden dere ikke ville har det så dyrt) er:

- Arakataka

- Dinner

- Plah

- Trancher

Da må du ha vært utrolig uheldig, Mr Hong er den beste asiatiske restauranten jeg noensinne har vært på (og jeg er ikke en gang kjempeglad i asiatisk mat). Bra service og kvalitet på mat alle gangene jeg har vært der ihvertfall.

For de som liker indisk mat så er jo Bombay flott ;)

Det kryr av restauranter i Oslo, alt avhenger jo litt av hva slags type mat og atmosfære TS er ute etter?

Skrevet
Hva med et Tapas sted ? Delicatessen på Gruneløkka så er det et ved Nationalteatret og et i Hegdehaugsveien som får mye skryt.

DER sa du det! Jeg har pleid å gå på Salsa tapasbar i Huitfeldtsgt ved Vika/Akerbrygge, den nede i kjelleren. FANTASTISK sted! TS, dere må dra dit :biggrin:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...