Gå til innhold

♥-tegnet

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Jeg får det ikke til! Har funnet en knapp det står Num Lk på - trykker denne ned, så alt og 3 - men det kommer null, nix, nada! Hva er det jeg gjør feil??? Har prøvd mange varianter, men det kommer opp noe som helst. Bu huuuuu

Har du laptop eller stasjonær pc?

På en stasjonær trenger du ikke holde Num lk nede, den bruker du bare til å skru av og på det numeriske tastaturet lengst til høyre. Hold nede Alt-knappen, og trykk deretter 3 på det numeriske tastaturet. For flersifrede ASCII-koder trykker du tallene etter hverandre, ikke samtidig. Alt-knappen skal holdes nede hele tiden, ikke slipp opp mellom hvert tall.

På en laptop er det litt forskjellig hvor de ulike tastene sitter, men de færreste har eget numerisk tastatur. Du har den vanlige tallrekken øverst selvsagt, men de numeriske tastene deler gjerne plass med bokstavtaster - på min er dette snakk om tallene 7, 8, 9 og bokstavene U, I O, J, K, L. Tallene og bokstavene har forskjellige farger på disse tastene - leter du på tastaturet ditt finner du kanskje en knapp som det står Fn på, og som har samme farge som tallene. Holder du denne nede kan du skrive på det numeriske tastaturet og få tall i stedet for bokstaver, og for å benytte ASCII-koder må du altså holde Alt-tasten nede samtidig.

Ble det klarere? :)

Endret av Miel
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesten gjest
Skrevet

♥ åh...♥ ♥♥ tusen takk Miel! I ♥ you!!!

Skrevet

♥ finner jeg...men hvor er note tegnene???

Skrevet

Åh, der sto det jo.... fn/alt + 13 og 14!!! ♪ ♪ ♫♪♫

Skrevet

Fn/alt + 13 og 14??? Hva mener du? Har bare tall fra 1 til 9 jeg...

Hvor finner du 13 og 14??????

Skrevet

Hvordan får jeg dobbelt note? Får bare til enkel: ♪♪

Skrevet

Da trykker du 1 så 4 ♫ :kul:

Skrevet
Da trykker du 1 så 4 ♫ :kul:

Jeg har prøvd det, men da kommer jeg bare til den siden jeg har som startside.. Hm..

Skrevet

hm det var rart. Kanskje du kan gå inn på word og så prøve deg fram med forskjellige kombinasjoner!

Skrevet

Nei, finner den ikke, jeg. Både 4- og 7-tallet gjør at nettsiden byttes ut. Hmhm..

Men jeg har funnet mange andre nye symboler da :ler: ♪☼☺☻ etc etc.

Du vet ikke tilfeldigvis hvordan man får laget stjerne?

Skrevet

En stjerne... •◘♫☼►☺♀♪*'*,++☻j§ ♥ hm....nei! Si fra hvis du finner det ut da!!!!

Skrevet
Her er en god del av de :) Har heller ikke funnet noe stjerne.. Kanskje det ikke går an?
Skrevet

Å, nå lærte jeg noe nytt ☻☺

Skrevet

☼ - alt+15

♥♥♥♥

♪ ♫

♀♂

► ◄

↑↓↑↓

Hihi. Da har jeg lært noe i dag også ;)

Skrevet

Får ikke til dette, jeg. Må man ha mac? Jeg har pc...

Skrevet
Får ikke til dette, jeg. Må man ha mac? Jeg har pc...

juhu!

Skrevet

Noen som vet om det finnes en hurtigtast for å få til opphøyd i andre? Altså et 2-tall i hevet format?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...