Gå til innhold

Hvor mange tenner har du?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fra Wikipedia:

Et voksent menneske har til sammen 32 tenner. Fire av disse er visdomstenner, og de er det ikke alle som får. Uten visdomstennene har mennesket altså 28 tenner.

Anonym poster: 822b3c8cec24a605417f0156a21ec21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 25 år gammel og har 24 tenner, har trukket 3 visdomstenner og den fjerde kom aldri, så totalt hadde jeg hatt 28, what the? Det flygende spaghettimonsteret skylder meg 4 tenner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 tenner har jeg. Ingen visdomstenner og trakk en hel haug av tenner i barndommen/ ungdommen, tydeligvis fire av de permanente tenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 28; fått to visdomstenner, og trukket to jeksler pga. tannregulering. Må muligens operere ut de to visdomstennene som ikke har kommet frem, for det er ikke plass til dem, og det blir ingen ende på trøbbel hvis de finner ut at de vil ut og leke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...

Jeg har kun 23 tenner.. Men så er jeg bare 16 år uansett da så.. Haha  hvis d har noe å si

men det er en tann, vet ikke om det er visdomstann eller om det er en jeksjel :o D er hverfall den bakerste tanna nede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle bortsett fra en trekt visdomstann også skal jeg operere ut den nede på samme side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, Peanut skrev:

24. Trukket en del pluss 5 visdomstenner.  

Hadde du 5 visdomstenner i steden for 4?

Anonymkode: fd749...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den 20.2.2013 at 2.10, Quilliam skrev:

Jeg er 25 år gammel og har 24 tenner, har trukket 3 visdomstenner og den fjerde kom aldri, så totalt hadde jeg hatt 28, what the? Det flygende spaghettimonsteret skylder meg 4 tenner!

Du har ikke trukket 4 blivende tenner i forbindelse med tannregulering, som mange andre har gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du 5 visdomstenner i steden for 4?

En under en av de andre. Ikke uvanlig det tror jeg. Har jo vært folk som har hatt både 5 og 10 visdomstenner... O_o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
8 minutter siden, Peanut skrev:

En under en av de andre. Ikke uvanlig det tror jeg. Har jo vært folk som har hatt både 5 og 10 visdomstenner... O_o

Ok. Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...