Gå til innhold

Hvor mange tenner har du?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Dere lurer sikkert litt når dere ser den overskriften. :) Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg en tid tilbake så på "Vil du bli millionær?" og spørsmålet var hvor mange tenner et voksent menneske har. Jeg har 28 tenner og tok som en selvfølge at dette var riktig svar, ettersom det var et av svaralternativene. Vedkommende som fikk spørsmålet telte tennene sine og kom fram til 32 stykker, noe som også var et av svaralternativ. Han svarte 32 og fikk rett svar. Hva med meg som har 28 tenner da? Jeg har fått de tennene jeg skal ha forlengst, så det er jo ikke det det står på. Jeg har alltid trodd det er 28 tenner er det "riktige", hvis man har flere er det visdomstenner. Så hvordan kan 32 tenner bli godkjent som riktig svaralternativ når ikke alle får visdomstenner?

Hvor mange tenner har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må vel være 28 tenner da, siden jeg ikke har fått visdomstenner.

Kanskje 32 var riktig svaralternativ fordi det er så mange tenner man kan få? Ikke sikkert alle har 28 tenner heller. Noen har kanskje 29, 30 eller 31 tenner. Hmm..nei veit ikke jeg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o 28....

Aner ikke hvor det har blitt av resten, jeg...

Maiken

Resten? Savner du noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Starya

32 er det riktige svaret ja. Med visdomstennene. Jeg har 32 tenner, dvs egentlig har jeg bare 30 siden visdomstennene bare er kommet halvveis frem.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan få 32. Jeg trakk en haug da jeg som tolvåring fikk regulering, to av dem var visst evige - det betyr at jeg har 30 da?

Regnes visdomstennene med i de 32? Da blir det minus en som jeg har trukket og noen jeg ikke har fått...?

Velvel - jeg har nok til å kunne bite fra meg i hvert fall.

27 faktisk - måtte telle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 27 tenner - og det inkluderer 3 visdommstenner som jeg snart skal ivei og trekke....

Og da sitter jeg igjen med 24!!!! :o

(vel, 24 + 3 visdommstenner + 1 visdomstann som ikke er kommet, + 3 tenner som ble trekt i forbindelse med tannregulering = 31!!!! Her håper jeg seriøst at jeg har tellt feil, for summen SKAL jo bli 32!) :wink:

jaja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg fant 30 tenner, og da er det kommet bare to visdomstenner. :D

Så med visdomstennene er det sikkert rett med 32 tenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

24! :sjarmor:

Trakk 4 blivende som 12 åring for å få plass til hjørnetennene (så ut som Drakula's datter...), alle 4 visdomstennene er også ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Jeg telte 30...

Med to visdomstenner. Har bare to, for jeg har trukket en visdomstann, og så har jeg en visdomstann som ikke er kommet (og forhåpentligvis aldri kommer.... Har sett den på røntgenbilde og den ligger helt åndssvakt til og må fjernes hvis den kommer....)

Joho- jeg har tretti tenner! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...