Gå til innhold

Hvor mange tenner har du?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Dersom du aldri har talt, hvordan vet du da om du har fått alle visdomstennene?

Fordi det har tannlegen min sagt, nemlig! :opplyser:

Det høres ikke så verst ut med det navnet nei ;)

Men jeg er jo en freak!! :trist:

Ok then, freak! :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden jeg bare har fått to så er jeg bare 50 % vis.

Trøst deg med at mennesker dumme som brød likevel klarer å dytte opp 4 molarer innerst i kjeven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Eller kanskje jeg er kun 25 % vis siden jeg har trukket en! Eeeek!

Men du er jo bergenser? Er du ikke da 100% vis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere lurer sikkert litt når dere ser den overskriften. :) Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg en tid tilbake så på "Vil du bli millionær?" og spørsmålet var hvor mange tenner et voksent menneske har. Jeg har 28 tenner og tok som en selvfølge at dette var riktig svar, ettersom det var et av svaralternativene. Vedkommende som fikk spørsmålet telte tennene sine og kom fram til 32 stykker, noe som også var et av svaralternativ. Han svarte 32 og fikk rett svar. Hva med meg som har 28 tenner da? Jeg har fått de tennene jeg skal ha forlengst, så det er jo ikke det det står på. Jeg har alltid trodd det er 28 tenner er det "riktige", hvis man har flere er det visdomstenner. Så hvordan kan 32 tenner bli godkjent som riktig svaralternativ når ikke alle får visdomstenner?

Hvor mange tenner har du?

Jeg har 24 tenner, 6 på hver side, men jeg har trukket 4 tenner fordi jeg skulle ha streng som barn, så jeg hadde egentlig 28. Men så får man jo 4 visdomstenner, hvis man har, og da er man oppe i 32.

Selv har jeg ikke visdomstennene, så er heldig sånn sett... Så da sitter jeg her med mine 24 fine tenner, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28,5 faktisk. Har hatt 28 så lenge jeg kan huske, men så ser det til at en visdomstann er på vei, og den har vært på vei i 2 år. Vurderer å trekke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 28 flotte tenner (null hull på 24 år) og det inkludert fire visdomstenner!

Hvis du har fire visdomstenner, betyr det at du trakk andre trenner sånn at du kun har 28 tenner?

Har forresten friske og hvite tenner selv, ingen hull eller noe og jeg er 30 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiumsjunkie

Jeg har 12 oppe og 14 nede. Trakk to stykker oppe da jeg skulle få regulering, kunne trukket to nede og, men de er beine og fine der, heldigvis. Har sett på røntgen at jeg har alle fire visdomsjekslene, håper de aldri kommer opp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Memories

Har fjorten oppe og fjorten nede. Trakk fire tenner eller noe tidlig på barneskolen, to vokste ut greit, men de andre to måtte jeg til tannlege og installere en innrettning i munnen som skulle dra ned de andre to. Måtte ha 11 sting eller noe, hah. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du har fire visdomstenner, betyr det at du trakk andre trenner sånn at du kun har 28 tenner?

Har forresten friske og hvite tenner selv, ingen hull eller noe og jeg er 30 ;)

Jepp, jeg trakk fire tenner for å få plass til dem. Rart, jeg som er så stor i kjeften! :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 27, for en av jekslene (12-årsjekselen tror jeg?) har jeg ikke fått. Kjeften min er i det hele tatt ikke så glad i å få riktig antall voksen-tenner. Jeg så heldig at to av jekslene jeg har er melketenner, så om noen år må jeg få implantat, når melketennene takker for seg :( Da vil jeg bare ha 25 tenner, pluss to titanskruetenner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Annonse
Gjest allergisk pike

Har 28 jeg,og har trukket alle fire 12 års jekslene, ser ut som jeg teknisk sett ble utdelt med en del tenner, kanskje like greit at jeg trakk de fire da, og med at jeg har en ganske liten munn...og enda ikke har fått visdomstennene mine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest allergisk pike

Har 28 jeg,og har trukket alle fire 12 års jekslene, ser ut som jeg teknisk sett ble utdelt med en del tenner, kanskje like greit at jeg trakk de fire da, og med at jeg har en ganske liten munn...og enda ikke har fått visdomstennene mine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 32, alle visdomstennene har vokst opp helt fint og har aldri trengt å trekke noen. Til gjengjeld har jeg hatt veldig mye hull oppgjennom barndom og ungdom. Litt bedre nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...