Gå til innhold

"feriepenger"


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Husker jeg var liten og fikk "feriepenger" i tillegg til ordinære lommepenger.

Gir du barnet ditt feriepenger til å disponere fritt, ev hvor gamle er barna dine og hvor mye får de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Starya

Sønnen er borte på ferie nå. Før han dro regnet jeg med alvorlig mine ut hvor mye han hadde fått i lommepenger i fjor, og fant ti prosent av dette. Skal gjøres årntli vettu.. :lol: Han fikk også forskudd på lommepenger for de ukene han er borte. Så innmari mye ble det ikke, men det får så være. Regner med han sponses litt fra den andre kanten også.

Resten av sommeren når han er hos meg blir han nok å få det han trenger når han trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Før han dro regnet jeg med alvorlig mine ut hvor mye han hadde fått i lommepenger i fjor, og fant ti prosent av dette.  

STIIILIG!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest celine

Har en 20% regel hjemme hos oss. De er på ferie med både faren sin og meg separat da vi ikke lenger bor sammen, så jeg fant ut at 10% ble litt for lite per uke........ Pengene går stort sett til "fornuftige" ting (leker som koster litt mer enn jeg syns går an å spandere etc).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Vi pleide få en "feriegave" av pappa da vi var små.

Ja, som min bror forklarte morfar om hvorfor han hadde fått en ny fjernstyrt bil selv om han ikke hadde bursdag, og det var lenge til jul: "Du skjønner, pappa fikk feriepenger i dag. Det er den ene dagen vi er rike!"

Kan ikke huske, vi fikk vel litt "feriepenger" når vi ble eldre, men jeg hadde en tendens til å komme hjem fra ferie med mer penger enn jeg hadde når jeg dro.... Vel, i alle fall nesten. Brukte aldri mye penger. Ja, ett år så vant vi kjempemasse på en spilleautomat, da trur jeg at jeg hadde fortjeneste på hele ferien ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starya

Det blir jo ofte til at familie man besøker stikker en liten penge til ungene i ny og ne. Sønnen min får like store øyne hver gang det skjer. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest celine
:ler: Husker en gang da min far lovte meg at det beløpet jeg hadde i lommeboka når jeg kom hjem fra ferie, skulle han doble..... Det gjorde han aldri mer... :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Gutten vår på 7, dro på ferie med mammaen sin i dag og skal være borte i 14 dager. Vi ga han da 200 kr i feriepenger.

Når han er på ferie med oss, pleier vi ikke gi han feriepenger han selv disponerer.

Han får forresten heller ikke ukepenger hos oss. Er rett og slett litt skeptisk til å starte med dette.

Har et par nevøer som er vant til å få ukepenger mot at de gjør sine faste plikter i huset, og de har nå en tendens til å kreve penger for alt de bli spurt om å hjelpe til med.. :o

Stemamma Kaia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...