thapara Skrevet 28. januar 2009 #1 Skrevet 28. januar 2009 Hvordan kan man lære seg å strikke når man er voksen, og ikke har forming på skolen lenger? Jeg mener ikke bøker/internett. Det skjønner jeg ingenting av.. :/
Miel Skrevet 28. januar 2009 #2 Skrevet 28. januar 2009 Spør i en garnbutikk, hvis de ikke har masse kunder er de som regel svært behjelpelige. Mange arrangerer strikkekurs innimellom også.
Gjest Arhirwen Skrevet 28. januar 2009 #3 Skrevet 28. januar 2009 Hvordan kan man lære seg å strikke når man er voksen, og ikke har forming på skolen lenger? Jeg mener ikke bøker/internett. Det skjønner jeg ingenting av.. :/ Hei! Hvis du ikke har noen venner/familiemedlemmer som kan lære deg det, ville jeg dratt til en håndarbeid-butikk som selger garn og strikkemønster og spurt om hjelp der. Enten kan de hjelpe deg personlig, eller gi deg informasjon om hvor/hvordan du kan få lært det. Det er noen bøker som er lettere å lese og lære av enn andre - du kan høre med dem om de vet om noen lettleste guider. Lykke til!
FrizzleSizzle Skrevet 28. januar 2009 #4 Skrevet 28. januar 2009 Hør med Husfliden eller kanskje Bondekvinnelaget. (eller heter det Norges kvinne- og familie- et eller annet?). Eller Frivillighetssentralen. Alle disse har hatt ulike former for strikkekurs/grupper der jeg bor.
Haris Pilton Skrevet 28. januar 2009 #5 Skrevet 28. januar 2009 Har du sett på tutorial videoer, som denne?
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2009 #6 Skrevet 28. januar 2009 Bondekvinnelaget. (eller heter det Norges kvinne- og familie- et eller annet?). Du mener kanskje husflidslaget? Norsk Husflidslag har mange lokallag rundt om i landet:
Kristin Skrevet 28. januar 2009 #7 Skrevet 28. januar 2009 Hør med Husfliden eller kanskje Bondekvinnelaget. (eller heter det Norges kvinne- og familie- et eller annet?). Eller Frivillighetssentralen. Alle disse har hatt ulike former for strikkekurs/grupper der jeg bor. Bondekvinnelaget har byttet navn til Bygdekvinnelaget. Både de og Norges Husflidslag. Har lokale grupper over hele landet. Ta kontakt med ett lokallag i din nærhet. Og hørom de arrangerer strikkekafe..
Pia Sava Skrevet 28. januar 2009 #8 Skrevet 28. januar 2009 Jepp... Sjekk om det er et lokalt Husflidslag der du bor, og hør om de arrangerer noe du kan være med på! Lykke til!
thapara Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 29. januar 2009 Takk for tips! Har flyttet til en bitteliten bygd, så det er ikke noen strikkebutikker her.. :/ Men youtube er supert
Murf Skrevet 29. januar 2009 #10 Skrevet 29. januar 2009 Garnstudio.no har strikkeskole, og knittinghelp.com har kjekke videoer for strikking, tydelig forklart.
aimee Skrevet 30. januar 2009 #11 Skrevet 30. januar 2009 Jeg også vil anbefale youtube, der lærte jeg meg å strikke fletter for ikke så lenge siden. Det kan hende at du må lete litt for å finne "den beste skolen for deg", men det er mange alternativer der, og nærbilder, så jeg er sikker på at du skjønner det. Ellers har det kommet opp flere gode forslag over her.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå