Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Den siste tiden har jeg blitt litt bedre til å si nei til å jobbe.

Har innsett at hvis det egentlig kræsjer litt med lesing i forhold til skolen eller undervisning, så er det som er det aller viktigste. Dessuten trenger man ikke alltid og si ja til å jobbe ekstra.

Ellers så har det vært mye tull på den jobben jeg har nå, derfor blir man generelt mindre lysten på å jobbe når man aldri får noe igjen for det.

Allikevel fikk jeg et snev av dårlig samvittighet i går når jeg takket "nei" til å jobbe. Først merket jeg ikke noe til det, men så fortsatte jeg å få meldinger fra jobben om hvor krise det var, og at ingen andre kunne osv.

Er det noen som har det på samme måte?

Eller andre som har noen gode råd om hvordan man kan slutte å få dårlig samvittighet når man må si nei innimellom??!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde en periode på jobb hvor det var veldig mye å gjøre og vi fikk spørsmål om overtid så og si hver dag..Jeg sa bestandig nei, for jeg syntes igrunn jeg jobber nok, men jeg fikk også dårlig sammvittighet etterhvert.

Spesielt fordi vi stadig fikk beskjed om at det var bedre hvis alle jobba litt ekstra, enn at noen måtte jobbe veldig mye og andre ingenting.

Inge tips for å slippe dårlig samvittighet desverre.. Min forsvant når vi stadig kom med forslag som ville gjort arbeidet mer effektivt og som ville gjort at det ble mindre å gjøre, men ingen var interressert i å prøve det ut...

Skrevet

Du må rett og slett jobbe med deg selv og din holdning. Minn deg selv på at det ikke er din skyld eller ditt problem at det er mye å gjøre på jobb. Hvis det er tilfelle, enten fordi folk er sykemeldte eller fordi det bare er mye å gjøre, så får sjefen ansette flere. Det kommer h*n ikke til å forstå før slike som deg sier nei til å jobbe mye mer enn de skal.

:)

Skrevet

helt enig med de over her,jeg sier selv nei (nesten) uten dårlig samvittighet.Man må rett og slett tenke på seg selv, ingen har noe igjen for det om du blir utslitt og utbrent. Om andre jobber dobbelt så mye fordi de ikke klarer å si nei,vel så er det ikke ditt problem.. litt ego må man være for å overleve rett og slett.Typisk damer å ha dårlig samvittighet for alt mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...