Gå til innhold

Skal begynne å trene

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Helene_*
Skrevet

Da jeg er både i dårlig fysisk form og litt overvektig, er jeg nå innstilt på å begynne å trene. Og jeg gleder meg faktisk litt ved tanken :-) Men jeg må finne noe jeg virkelig har lyst til, ellers blir det bare et ork. Å trene på et helsestudio er ikke noe for meg.

Jeg tenker enten Volleyball, håndball, badminton, klatring eller dans. Men det var mange alternativer og jeg klarer ikke å bestemme meg.

Noen som vil hjelpe meg litt med å velge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

velge får du gjøre selv ;) men du har funnet mange alternativer som oppfordrer til mer trening her! det er lettere å komme seg ut og trene dersom man har et fast opplegg og faste dager med andre treningspartnere. pass på så du ikke glemmer kostholdet i samme slengen. spis mindre, mer sunt og til flere faste tidspunkt.

pass på så du ikke overanstrenger deg og sliter deg ut i begynnelsen når det er litt tungt! legg gjerne inn gåturer i hverdagen i tillegg - det er fin trening dersom du er ute av form. hvilke av aktivitetene du har mest lyst å prøve på finner du nok ut av deg selv. jeg har ikke prøvd noen av de så jeg vil ikke anbefalle det ene eller det andre. kanskje noen andre vil? :)

og kom deg ut og tren mens du er motivert!! :D

• 2 uker senere...
Skrevet

Hva med å prøve litt forskjellig før du "bestemmer deg" for hva som passer bra for deg? Viktig at du trives med treningen og syns det er gøy for å få kontinuitet:) Mange treningsformer kan også overraske veldig, fks jeg ble veldig positivt overrasket første gang jeg prøvde spinning! Det høres jo utrolig kjedelig ut egentlig (ergometersykkel er iallefall grisekjedelig i seg selv), men spinning er noe helt annet.. kul musikk og litt "ytre motivasjon" med instruktør, samtidig som man selv kan regulere intensiteten:) Det viktigste er iallefall at du finner noe DU liker.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...