Gjest Gjest_Helene_* Skrevet 27. januar 2009 #1 Skrevet 27. januar 2009 Da jeg er både i dårlig fysisk form og litt overvektig, er jeg nå innstilt på å begynne å trene. Og jeg gleder meg faktisk litt ved tanken :-) Men jeg må finne noe jeg virkelig har lyst til, ellers blir det bare et ork. Å trene på et helsestudio er ikke noe for meg. Jeg tenker enten Volleyball, håndball, badminton, klatring eller dans. Men det var mange alternativer og jeg klarer ikke å bestemme meg. Noen som vil hjelpe meg litt med å velge?
Tinelise Skrevet 27. januar 2009 #2 Skrevet 27. januar 2009 velge får du gjøre selv men du har funnet mange alternativer som oppfordrer til mer trening her! det er lettere å komme seg ut og trene dersom man har et fast opplegg og faste dager med andre treningspartnere. pass på så du ikke glemmer kostholdet i samme slengen. spis mindre, mer sunt og til flere faste tidspunkt. pass på så du ikke overanstrenger deg og sliter deg ut i begynnelsen når det er litt tungt! legg gjerne inn gåturer i hverdagen i tillegg - det er fin trening dersom du er ute av form. hvilke av aktivitetene du har mest lyst å prøve på finner du nok ut av deg selv. jeg har ikke prøvd noen av de så jeg vil ikke anbefalle det ene eller det andre. kanskje noen andre vil? og kom deg ut og tren mens du er motivert!! :D
Nolia Skrevet 8. februar 2009 #3 Skrevet 8. februar 2009 Hva med å prøve litt forskjellig før du "bestemmer deg" for hva som passer bra for deg? Viktig at du trives med treningen og syns det er gøy for å få kontinuitet:) Mange treningsformer kan også overraske veldig, fks jeg ble veldig positivt overrasket første gang jeg prøvde spinning! Det høres jo utrolig kjedelig ut egentlig (ergometersykkel er iallefall grisekjedelig i seg selv), men spinning er noe helt annet.. kul musikk og litt "ytre motivasjon" med instruktør, samtidig som man selv kan regulere intensiteten:) Det viktigste er iallefall at du finner noe DU liker..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå