Gå til innhold

Uvanlig konfirmasjonsgave

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg synes det høres ut som en veldig fin idé :-)

Er festen deres gave til konfirmanten? Er ikke det litt spesielt? Jeg kommer overhodet ikke fra en rik familie og heller ikke mine venner, men vi fikk da en ordentlig gave fra foreldrene våre?

Jeg mener ikke være ekkel, men dette synes jeg rett og slett var rart. Kan ikke ferien være gave fra dere da? I tillegg til festen?

Er ikke alle som har råd til begge deler, jeg synes ikke det hadde vært spesielt om hun ikke hadde fått noen stor gave ved siden av selskapet.

Videoannonse
Annonse
Gjest Rødvinspiken ii
Skrevet
Hei, TS:

Du har en reflektert og god datter.

Hadde jeg vært deg ville jeg blitt utrolig stolt over ønsket hennes. Hun vil tydeligvis tilbringe mer tid sammen med dere, og det er jo flott.

Gratulerer!

:reise:

Akkurat det jeg hadde tenkt til å svare deg!

Vær stolt over at hun har slike verdier (familie og opplevelser er mye viktigere enn penger), at hun er reflektert og flink til å argumentere sine synspunkter, ikke er redd for å ha sine egne meninger og at hun forstår hva valget hennes innebærer.

Gjest Gjest_Muttern_*
Skrevet

Hei igjen....

Ja, hun skal få et minne fra konformasjonsdagen. Muligens et smykke.

Nå har det seg sånn at jeg har to arvesmykker. De har jeg tenk å gi til mine døttre, så konfirmasjonen er jo en fin anledning. Det ene er en gullring, det andre er et halskjede i gull, som deres mormor fick til sin konfirmasjon.

Når det gjelder muligheten til å dra på slike reiser:

Reisen nå før jul var den første reisen noensinne for oss alle sammen.

Det var stor stas, virkelig.

Men en sånn reise krever 1-2 års sparing.

Nå som konfiormasjonen kommer imellom, så vet min datter at hun ikke får reist før i 2011-2012, hvis hun vil ha samme feiring til konfirmasjonen som søsteren hennes fikk.

Det var dette faktum som fikk henne til å ønske seg en reise til konfen.

Jeg er selfølgelig veldig glad for att hun ønsker å reise sammen med oss, men jeg har bedt henne tenke ordentlig før hun tar noen endelig besluttning.

Jeg tror jeg vet hva den beslutingen blir...reise :-)

Skrevet
Ja, hun skal få et minne fra konformasjonsdagen. Muligens et smykke.

Nå har det seg sånn at jeg har to arvesmykker. De har jeg tenk å gi til mine døttre, så konfirmasjonen er jo en fin anledning. Det ene er en gullring, det andre er et halskjede i gull, som deres mormor fick til sin konfirmasjon.

Hun ene datteren din er allerede konfirmert og fikk gave til konfirmasjon, og så skal begge få det smykke til konfirmasjon?

Synes du skal gi jenta en gave til konfirmasjon så lik mulig den eldstejenta fikk. Spar heller inn på festen (for den hørtes ut til å koste mye til din eldste).

Arvesmykkene kan de få ved en fin anledning - 18 års dag ol

Hadde eldste fått ene smykke til konfirmasjonen sin så kunne du gitt den yngste det andre smykke til hennes konfirmasjon. Men litt rart å gi begge jentene det i konfirmasjonsgave nå - når kun den ene konfirmerer seg og skla ha gave på den dagen.

Gjest Gjest_Muttern_*
Skrevet
Hun ene datteren din er allerede konfirmert og fikk gave til konfirmasjon, og så skal begge få det smykke til konfirmasjon?

Synes du skal gi jenta en gave til konfirmasjon så lik mulig den eldstejenta fikk. Spar heller inn på festen (for den hørtes ut til å koste mye til din eldste).

Arvesmykkene kan de få ved en fin anledning - 18 års dag ol

Hadde eldste fått ene smykke til konfirmasjonen sin så kunne du gitt den yngste det andre smykke til hennes konfirmasjon. Men litt rart å gi begge jentene det i konfirmasjonsgave nå - når kun den ene konfirmerer seg og skla ha gave på den dagen.

Det med arvesmykkene var i grunnen noe som datt ned i hodet på meg mens jeg satt her og skrev, ikke så veldig gjennomtenkt.

Blir litt rart ja, sånn som du skriver det.

Eldstejenta fikk penger i gave av oss, det var det hun aller helst ønsket seg (I tillegg til selskapet da).

Vi får se hva det blir till neste jente.

De er veldig forskjellige :-)

Husker forresten min konfirmasjon jeg.....hvordan minnes dere den store dagen?

Vi hadde et lite selskap, tror ikke vi var mere enn 10-15 personer i alt.

Jeg husker at det var så koselig da vi alle satt rundt bordet og spiste, samt att det var stor stas da slekta kom i kirken for å overvære høytideligheten der. Mormor og morfar i finklærne.....

Litt vemodig, de er borte begge to nå.

Skrevet

Det er en genial ide, rettt og slett...

Og jeg forstår IKKE argumentet til de som mener at festen også er for resten av familien (at det er kjedelig for eks. gammeltante å ikke få bli med). Når i pokkert ble konfirmasjon noe man gjorde for ANDRE???

Jeg trodde alle voksne mennesker håpet at dagens unge konfirmerte seg for sin egen del, pga tro, ikke for å gi familien en fest?? Hva med de som ikke konfirmerer seg da, er de kjempeegoistiske de??

Nei hallo, konfirmasjon er noe man gjør KUN for sin egen del, uansett hva gamle kjerringer måtte tro. Blir gammeltante sur, så får hun bli sur, noen mennesker må bare tolerere at visse valg i livet skal man få lov å ta selv, uten å tenke på andres ønsker.

Å reise vekk med familien kommer garantert til å bli mye mer minnerikt enn en konfirmasjonsfest - for alle sammen. Skulle ønske jeg hadde den ideen da jeg var så ung... ;)

Kjør på - slik DERE vil ha det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...