smilla1 Skrevet 28. juni 2003 #1 Skrevet 28. juni 2003 Har dere noen gode tips til hvordan jeg kan få min rumpe til å bli litt mer spretten? Smilla1
Gjest Kira Skrevet 28. juni 2003 #2 Skrevet 28. juni 2003 Kan få litt rumpe av meg? :D Men ellers har jeg ingen tips.
labboline Skrevet 28. juni 2003 #3 Skrevet 28. juni 2003 Prøv Body Pump.. Strammer effktivt opp det meste..
Gjest gjest1 Skrevet 28. juni 2003 #4 Skrevet 28. juni 2003 Sykling. Se på de som sykler mye og fort - de har DE rumpene ikke sant? Og da mener jeg ikke å tråkke i et behagelig tempo til butikken og tilbake, men gjør det til en treningsform. Spinning gjør samme nytten. Ellers har det selvfølgelig også noe med dine gener å gjøre da, hvordan du er leddet og musklene er festet også videre, om det tillater sprettrumpe, men fastere vil den uansett bli. Ikke sånn som ser ut som to boller med gele når man går bortover.... uuuh , dem er det mange av... dizz dizz dizz...
-Fisken- Skrevet 28. juni 2003 #5 Skrevet 28. juni 2003 Hopp masse tau! Da får du rumpemuskler så det holder
Gjest gjest1 Skrevet 29. juni 2003 #6 Skrevet 29. juni 2003 Og da er hoppetau føyd til min handleliste i hvert fall...
Gjest Lady-M Skrevet 30. juni 2003 #7 Skrevet 30. juni 2003 * Utfall og knebøy med stang eller hantler * Sykling * Intervall-trening
Jewel Skrevet 30. juni 2003 #8 Skrevet 30. juni 2003 Rompeøvelser er bra! Ligg på ryggen med knærne i bøy, løft så rompa opp samtidig som du strammer rompeballene så hardt du kan.... Gjenta 60-100 ganger. Begynn pent og bygg deg oppover :blunke:
Dixie Skrevet 30. juni 2003 #9 Skrevet 30. juni 2003 Han ene som var med i "Eldrebølgen" fortalte i Se & Hør at han knep rumen sammen 40 ganger om dagen, og hadde sprettrunpe som en 20-åring........ 1
Molanya Skrevet 2. juli 2003 #10 Skrevet 2. juli 2003 Trenger du å ta av fett først -> fettforbrennende trening (løp, sykling etc.) Dette tar jo også på musklene. Ellers er det en del øvelser som går på setemuskulaturen, som innebærer å løfte beinet bakover. Vanskelig å forklare her, men det funker veldig bra. Ellers er noen født med sprett, og andre ikke.
Gjest Stefdinho Skrevet 17. januar 2011 #11 Skrevet 17. januar 2011 (endret) Trenger du å ta av fett først -> fettforbrennende trening (løp, sykling etc.) Dette tar jo også på musklene. Ellers er det en del øvelser som går på setemuskulaturen, som innebærer å løfte beinet bakover. Vanskelig å forklare her, men det funker veldig bra. Ellers er noen født med sprett, og andre ikke. Hvorfor kommentere noe når man overhode ikke har peiling. Okei, ser at året er 2003 men uansett. Innlegget av Molanya var nærmest rett. Så hvordan få sprettrompe? Jo du trener rompemuskelene gluteus medius, midius og maximus. At noen er født med og uten sprettrompe blir helt feil og si. Noen har fettfordelingen mer på rompen mens andre på magen. Dette er noe du ikke kan endre på. Om du ikke har fettfordelingen på rompen, er du nødt å trene den slik at muskelen på rompen vokser, istedet for at flesket blir lagret der. Å få sprettrompe kan IKKE gjøres med fettforenningstrening som spinning. Som Molanya sier, så vil dette ta/tærer på musklene. For å få større rompe MÅ du utføre styrketrening med repetisjoner helst mellom 8-12 og 3-4 sett. Øvelser som er gunstige kan være utfall og knebøy. Om du er tynn anbefaler jeg at du spiser godt så du gir byggestener så rompen klarer å vokse. Det er umulig å bygge ett hus med masse arbeidere(trening) men ingen planker(mat). Om du ikke har 5 personlige trenere fra Hollywood med deg som måler, veier kalkulerer med kalorier vil jeg også hevde at det er umulig å legge på seg muskelmasse uten å legge på seg litt fett. Derfor anbefaler jeg deg å heller spise litt ekstra mens du bygger (på vinteren), og heller ta av litt fett med intervalltrening (mot sommeren) når resultatet er oppnådd. Denne perioden vil da kalles deffing, hvor du fjerner fett og beholder mest mulig av muskelmassen. Endret 17. januar 2011 av Stefdinho
Yme Skrevet 17. januar 2011 #12 Skrevet 17. januar 2011 (endret) Edit: Ehm.... Hva er vits med å rote fram så gamle tråder?? Idiotisk. Tren musklene i rumpa på en eller annen måte. Om du har gener til å få sprettrumpe er en annen sak, men det finner du ut av når du har trent i et par år. Endret 17. januar 2011 av Yme
Supraspinatus Skrevet 17. januar 2011 #13 Skrevet 17. januar 2011 Hvorfor kommentere noe når man overhode ikke har peiling. Okei, ser at året er 2003 men uansett. Innlegget av Molanya var nærmest rett. Så hvordan få sprettrompe? Jo du trener rompemuskelene gluteus medius, midius og maximus. At noen er født med og uten sprettrompe blir helt feil og si. Noen har fettfordelingen mer på rompen mens andre på magen. Dette er noe du ikke kan endre på. Om du ikke har fettfordelingen på rompen, er du nødt å trene den slik at muskelen på rompen vokser, istedet for at flesket blir lagret der. Å få sprettrompe kan IKKE gjøres med fettforenningstrening som spinning. Som Molanya sier, så vil dette ta/tærer på musklene. For å få større rompe MÅ du utføre styrketrening med repetisjoner helst mellom 8-12 og 3-4 sett. Øvelser som er gunstige kan være utfall og knebøy. Om du er tynn anbefaler jeg at du spiser godt så du gir byggestener så rompen klarer å vokse. Det er umulig å bygge ett hus med masse arbeidere(trening) men ingen planker(mat). Om du ikke har 5 personlige trenere fra Hollywood med deg som måler, veier kalkulerer med kalorier vil jeg også hevde at det er umulig å legge på seg muskelmasse uten å legge på seg litt fett. Derfor anbefaler jeg deg å heller spise litt ekstra mens du bygger (på vinteren), og heller ta av litt fett med intervalltrening (mot sommeren) når resultatet er oppnådd. Denne perioden vil da kalles deffing, hvor du fjerner fett og beholder mest mulig av muskelmassen. mvh stef -10 poeng for å åpne en snart 8 år gammel tråd.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå