Gå til innhold

Spire! Hvor er du?

^^Belle^^

Anbefalte innlegg

:haar::hakeslepp: Nå er det en som har lagd en post om at hun er så skuffet over at kjønnet på babyen hennes er likt de to andre barna. :kjefte:

Kjenner jeg blir helt varm inni meg. :dåne:

Jeg veit...

Gir deg en kjempe :klem: , jeg.....

God helg!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg veit...

Gir deg en kjempe :klem: , jeg.....

God helg!! :klemmer:

*grøss* Uansett, takk for :klem: !

:kose: tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er komle ? :huh: Har jeg gått glipp av en kulinarisk perle ?

:hakeslepp::overrasket: Nå ble jeg helt satt ut... :fnise:

Vel, komle blir også kalt for raspeballer. Eller kompe. Høres det mer kjent ut? Dette er ihvertfall komle. Årh som jeg gleder meg. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hakeslepp::overrasket: Nå ble jeg helt satt ut... :fnise:

Vel, komle blir også kalt for raspeballer. Eller kompe. Høres det mer kjent ut? Dette er ihvertfall komle. Årh som jeg gleder meg. :hoppe:

Raspeballer har jeg hørt om, da... :sjenert: Du trenger ikke disse meg, lizzom!! :fnise: Oppskrift, please ? :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raspeballer har jeg hørt om, da... :sjenert: Du trenger ikke disse meg, lizzom!! :fnise: Oppskrift, please ? :spise:

:fnise:

Jeg pleier bare å kjøpe komlemel jeg. Hm...her. Det blir for avansert for meg å skulle mose poteter og alt det der. :sjenert: Men skal vi se. Oppskrift for eksempel.

Vi pleier å ha en knok, pølser og flesk som tilbehør. Mamma har i tillegg poteter og kålrotstappe. Og så er selvsagt ketchup, smør og melk et selvskrevet tilbehør. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Jeg pleier bare å kjøpe komlemel jeg. Hm...her. Det blir for avansert for meg å skulle mose poteter og alt det der. :sjenert: Men skal vi se. Oppskrift for eksempel.

Vi pleier å ha en knok, pølser og flesk som tilbehør. Mamma har i tillegg poteter og kålrotstappe. Og så er selvsagt ketchup, smør og melk et selvskrevet tilbehør. :sikle:

Høres kjempegodt ut!!! God middag! Jeg skal ha svin indrefilet idag, med brokkoli til....litt tørt, men kjører lavkarbo.... :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kjempegodt ut!!! God middag! Jeg skal ha svin indrefilet idag, med brokkoli til....litt tørt, men kjører lavkarbo.... :kjefte:

Syntes det hørtes godt ut jeg. Når jeg skal prøve å være sunn ( :sjenert: ) pleier jeg å steke meg en pose wokgrønnsaker og litt laks. Det er godt det. :fnise: Men trenger litt saus da, så da blir det vel ikke så sunt allikevel. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:haar::hakeslepp: Nå er det en som har lagd en post om at hun er så skuffet over at kjønnet på babyen hennes er likt de to andre barna. :kjefte:

Kjenner jeg blir helt varm inni meg. :dåne:

Slike mennesker fortjener virkelig ikke å få barn :sinna: Skal vel bare være glad at de klarer å få tre barn da...uff... Tanta til sambo er sånn....helt hysterisk etter¨å få en jente..

Fjelltur blir liksom ikke det samme i år som det har vært før nei. Hatt snø siden desember liksom, så har ikke noe snøabstinenser jeg heller... men blir en lite fjelltur for meg i mars alikevel :sjenert:

Skjønner godt at du lar være alkoholen nå ja, vil jo ikke risikere å ødelegge noe :)

Ha en super helg :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*må lage komle/kompe/raspeball/potetball en dag snart* :sikle:

*sulten*

Og jeg som akkurat har spist kyllingwok :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Potetball, klubb, kløbb, raspeball, komle, kumle og kompe, kumpe, kodla, kudle, klot, kams, ball, baill, komperdøse, kumperdøse , kompadøs, ruter, ruta, raskekako, risk, klotremat, krumme, kromme...

Kjært barn har mange navn? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke helt det samme da! :riste: Kompe (som er den eneste riktige måten å stave og spise det på :fnise: ), skal lages av raspede rå poteter, som blandes med mel og sånt, med en liten fleskebit i midten, kokes og spises med sukker på.. :spise:

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Slike mennesker fortjener virkelig ikke å få barn :sinna : Skal vel bare være glad at de klarer å få tre barn da...uff... Tanta til sambo er sånn....helt hysterisk etter¨å få en jente..

Fjelltur blir liksom ikke det samme i år som det har vært før nei. Hatt snø siden desember liksom, så har ikke noe snøabstinenser jeg heller... men blir en lite fjelltur for meg i mars alikevel :sjenert :

Skjønner godt at du lar være alkoholen nå ja, vil jo ikke risikere å ødelegge noe : )

Ha en super helg :kose :

:riste: Kjenner jeg blir :sinna: bare av å tenke på det. :sjenert:

Jeg liker ikke snø jeg, så to måneder med snø + fjelltur er ikke noe jeg gleder meg til. :fnise:

:klem:

:hallo : ... bare innom og titter.

Så gøy med nytt besøk. :kose:

*må lage komle/kompe/raspeball/potetball en dag snart* :sikle :

*sulten*

Og jeg som akkurat har spist kyllingwok :ler :

:sikle: Kjempekjempekjempegodt er det.

Potetball, klubb, kløbb, raspeball, komle, kumle og kompe, kumpe, kodla, kudle, klot, kams, ball, baill, komperdøse, kumperdøse , kompadøs, ruter, ruta, raskekako, risk, klotremat, krumme, kromme...

Kjært barn har mange navn? :fnise :

:overrasket: Klotremat? :fnise:

Det er jo ikke helt det samme da! :riste : Kompe (som er den eneste riktige måten å stave og spise det på :fnise : ), skal lages av raspede rå poteter, som blandes med mel og sånt, med en liten fleskebit i midten, kokes og spises med sukker på.. :spise :

Vi pleier ikke å ha dott i, som vi kaller fleskebiten i midten for. Men den jeg spiser på ferja, og som de kaller for sørlandskompe, den har dott i seg.

Men sukker? :sjokk:

:goodbye :

Ville bare informere om at jeg er innom av og til og oppdaterer meg, og krysser fingre og tær for at alt klaffer snart! :jepp :

Du er så søt! :kose:

God ....morgen? :kaffekopp :

Vet ikke om du liker kaffe, men du liker ihvertfall motivational posters, så her! :nigo :

:fnise: Nå er jeg blitt så vant med min nye jobbrutine at halv 1 slettes ikke er morgen. Og i og med at jeg føler meg såpass gammel når jeg ikke synes halv 1 er morgen, så har jeg lært å drikke kaffe. :ler: Så takk for det. :nigo:

:goodbye : Ha en god helg, Belle! Håper du ikke spiste deg ihjel på KOOOOOOOOOOMLE i går ? :gjeiper :

:fnise: Bare nesten. Årh, det er bare sååå godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen! :goodbye:

Reagerte ikke på den potetballen med sukker en gang jeg. Jeg har nemlig funnet ut at pannekaker med bacon og litt sukker kan være jæ*** godt... :sjenert: Jeg skal på raspeballmiddag neste uke, blir bra :)

Hatt en fin helg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...