Gå til innhold

Spire! Hvor er du?

^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Ja, da er første sprøytestikk gjennomført. Det gikk overraskende bra, om jeg så må skryte litt av meg selv. :sjenert: Min kjære nektet plent å gjøre det, så da måtte jeg bare suck it up og gjøre det selv. :fnise: Jeg kjente absolutt ingenting, så hva jeg har gruet meg til vet jeg ikke. Kjente litt til det etterpå, akkurat som når jeg blir doven i armen etter en vaksine e.l. Slik ble jeg i magen, og det var litt vanskelig å bøye seg ned en stund. Men, det gikk over til slutt, heldigvis.

Jeg var jo på apoteket i går for å kjøpe medisinene. Jeg kjøpte da alt som stod på resepten utenom én pakke med sprøyteinnhold og betalte 6500 kr! Dersom jeg hadde kjøpt alt hadde prisen blitt 9000 kr. :dåne: For å sette det litt i perspektiv for dere: én ampull sprøyteinnhold inneholder 600IE. Jeg skal ta 125 IE hver dag. Én slik ampull koster da 2500 kr. :overrasket: Men, jeg skal ikke klage så mye. Vi har råd til det og det er sååå verdt det dersom det funker. :hjerte: Det kjipeste med dette er egentlig så banalt som at nå har jeg ikke samvittighet til å kjøpe meg bærbar data. :flau: Ja, jeg vet. Irrasjonell city, here I come. :ler:

Ellers var det full bakings på gang i går. Jeg bakte Zebra Bars og bran muffins. Jeg bomma totalt på muffinsene (de ble litt for store, og jeg stekte dem ikke lenge nok - så da ble ikke alle gjennomstekt :klaske: ), men Zebra Bars ble bra. Jeg fikk ikke helt til laget oppå, men de smakte godt så da skal jeg ikke klage. :fnise: Så i dag blir det nye muffins og Crazy Chocolate Cake. Blir en smule travelt, siden folk kommer klokken 6, men jeg skal få det til. :Nikke:

Ha en strålende torsdag alle sammen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Urk, føler meg virkelig ikke i form nå. Utrolig slapp, skallebank og forferdelig :kjefte: samtidig som at jeg er på gråten bare av å tenke på hvor travelt jeg får det etter jobb. :bond: Nå tror jeg hormonene har slått inn for fullt. :sukk: Tror jeg må knabbe meg litt melk slik at jeg får en kopp med kaffe. Kanskje det kan hjelpe på slappheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det koster noe? :overrasket: :dåne: Jeg kjøpe medisiner for 6500 kr i går! :bond: Så ja, det er dyrt. :fnise: Vet ikke helt hvor mye, men kanskje rundt 10-15000 kr? Per forsøk? :vetikke: Kommer helt an på hva du skal gjøre også. Men som en regel så er det ikke selve forsøket som er dyrt, det er medisinene (bare nesesprayen for 3 uker kostet 1800 kr :overrasket: ).

:dåne: Det skal koste dyrt... Men ohh ja, det er klart det er verdt det! :hjerte: Lykke til med baking og selskap idag!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra å høre at det gikk fint å ta sprøyte! Det er nok mer tanken av å stikke seg selv med sprøyte som ikke er den enkleste, men når man først gjør det så går det nok bra ja :Nikke:

Virkelig dyre de medisinene ja :dåne: Får snart på handletur på apoteket jeg også. Men absolutt verdt det om vi lykkes ja - og det skal vi jo ;)

Jeg er facinert over bakinga di! Hihi. Det er bra du har noe som du holder deg opptatt med disse dagene hvertfall da. Hjelper nok det, og ikke minst så er det jo så godt med hjemmelaga muffins og kaker!

Håper formen og humøret kommer seg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt!! Håper du føler deg bedre snart!! :klemmer :

Det hjalp å bare komme seg hjem og klemme litt på min kjære. :rødme:

:dåne : Det skal koste dyrt... Men ohh ja, det er klart det er verdt det! :hjerte : Lykke til med baking og selskap idag!! :klemmer :

Utrolig dyrt! Men det er tross alt en bitteliten sum i forhold til det å adoptere (ja, som den pessimisten jeg er har jeg vært og sjekket ut adopsjon :flau: ), så vi får håpe at det ikke går så langt. :fnise:

Bra å høre at det gikk fint å ta sprøyte! Det er nok mer tanken av å stikke seg selv med sprøyte som ikke er den enkleste, men når man først gjør det så går det nok bra ja :Nikke :

Virkelig dyre de medisinene ja :dåne : Får snart på handletur på apoteket jeg også. Men absolutt verdt det om vi lykkes ja - og det skal vi jo ; )

Jeg er facinert over bakinga di! Hihi. Det er bra du har noe som du holder deg opptatt med disse dagene hvertfall da. Hjelper nok det, og ikke minst så er det jo så godt med hjemmelaga muffins og kaker!

Håper formen og humøret kommer seg :klemmer :

Det er tanken som er verst, ja. Når du først står der med sprøyten i hånden er det liksom ingen vei tilbake og det å stikke seg selv er ikke så fjernt lengre.

Selvsagt skal vi lykkes! :nigo: Sprayen din blir vel sikkert en litt større utgiftspost enn min siden du skal ha en del mer enn meg. Jeg betalte rundt 1800 kr for to sprayer (som jeg tror skal vare i rundt 4 uker til sammen - for det blir nok spray på meg etter UL også...tror jeg. :vetikke: ). :Nikke:

Jeg er fascinert over bakingen min selv. :fnise: Jeg hadde en periode på ungdomsskolen hvor jeg bakte mye, men så har det bare dabbet av. Som student var liksom ikke mel, sukker og bakepulver prioritert. :ler: Det som er så bra, er at min kjære skal legge på seg nå, har han bestemt. Så da skal han spise myyye kaker og søtt. Til frokost i dag spiste han 5 sjokoladekakestykker. :skratte: Men han må nesten det også, så mye som han skal trene til maraton. Han er veldig tynn fra før (han er en av de få som faktisk har tatt av etter å ha vært i Nordsjøen i to uker :dåne: ) og nå som han skal jogge så mye kommer han til å forsvinne helt dersom han ikke er flink og spiser. Så da blir det mye baking på meg. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, humøret er mye bedre i dag. Jeg ble bare slått totalt i bakken i går, av trøtthet, surhet, tristhet og hodepine. Men det hjalp å komme hjem til en ryddig leilighet, min kjæres armkrok og søster som selskap. :hjerte:

Det ble ikke noe muffinslaging på meg i går, jeg hadde rett og slett ikke tid. Jeg lagde Crazy Chocolate Cake og den var kjempegod! Men selskapets store slager var Zebra Bars - så det skal det bli lagd mye mer av i fremtiden. Jeg skulle jo ta med meg resten av sjokoladekaken på jobb i dag, men jeg klarte å glemme den. :klaske: Kanskje like godt, for det er siste dag for en av kollegaene mine og han hadde med seg en hel haug med kaker. :fnise: Så til lunsj i dag blir det :kaffekopp: , smørbrød og kaker i overflod. :sikle:

Det var veldig hyggelig i selskap i går. Svigermormor og mann har vi ikke sett siden bryllupet, så det var vel på tide. :fnise: Min kjære fikk forresten printer til bursdagen av svigermor, så nå skal det bli full printings av oppskrifter. Jeg har nemlig kjøpt meg ''hjemmearkiv'' som de så fint het på bokhandleren. Rett og slett en alfabetisk mappe som skal bli oppskriftsboken min. :jepp:

Ellers, jeg skal kjøpe meg nye sko. Min kjære har nemlig lagt ned totalforbud mot skoinnkjøp fordi jeg har bare bittelitt for mange sko (denial much? :skratte: ). Men her en dag sa han seg enig i at de gamle støvlettene mine var utskiftbare. Da blir det enten disse eller disse eller disse. Mer vet jeg når jeg har prøvd dem. :fnise:

Sprøytetakingen i går var forresten myyyye vondere enn på onsdag. Jeg er tydeligvis mer immun mot smerte på venstre side av magen enn høyre side. :ler: Men det går nå fortsatt fint å ta dem, så da er alt ok. :tommelopp:

Vi har ingen planer i helgen, annet enn å koooose oss i hverandres selskap ( :hjerte: ) og juleshoppe litt. Jeg skal også pynte til jul forresten, og min kjære skal skifte dekk på bilen min har jeg bestemt. :fnise:

Så, ha en strålende helg alle sammen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjalp å bare komme seg hjem og klemme litt på min kjære. :rødme:

Gode klemmer og fine ord fra sin kjære hjelper på mye. :)

Så dyre medisinene er, men det er jo verdt det. Fint å lese at det går bra med sprøytene, selv om det er litt vondt.

Imponert over bakinga di for tiden. Det er jo en hobby som gleder mange da. :lol:

Kos dere i helgen. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode klemmer og fine ord fra sin kjære hjelper på mye. : )

Så dyre medisinene er, men det er jo verdt det. Fint å lese at det går bra med sprøytene, selv om det er litt vondt.

Imponert over bakinga di for tiden. Det er jo en hobby som gleder mange da. :lol :

Kos dere i helgen. :klemmer :

En klem i halsen til min kjære er det ingenting som slår! :fnise:

Medisinene er såååå verdt det, det er også den bittelille stikkesmerten som kommer når jeg tar sprøytene. Uttaket derimot, er jeg litt mer usikker på... *gruer meg* :bond:

Nå baker jeg så mye for tiden at jeg er blitt stemplet som den som feter opp alle kollegaene mine. :ler: Nå er det nok på en stund tror jeg. :sjenert:

Jeg er herved inspirert, og skal begynne å lage zebra bars nå :fnise :

Ha ei flott helg, ^^Belle^^ :klemmer :

Var innom og så at zebra barsene ble vellykket. :5: Det er herved blitt en av mine favorittkaker! :sikle:

Zebra bars, hva er det laget av og hvordan smaker de :klø : Ble fryktelig nysgjerrig her :fnise :

:klemmer :

Zebra bars er laget av brownie-deig og ostekake-deig. Altså, du har først ett lag med brownie-deig, så ett lag med ostekakedeig og til slutt enda et lag med brownie-deig. De smaker vel mest brownies da, med litt smak av...ostekake? :ler: Nei, man kan vel klassifisere dem som veldig saftige brownies (det er da ostekakedeigen som gjør dem saftige). Gå inn her og søk på zebra bars, så får du se bilde. :jepp: Veldig lette å lage også forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helgen over, og en ny uke er i anmarsj. Jeg og min kjære var på storshopping i helgen. Vi ramlet over en outlet sportsbutikk som visstnok ''alle'' utenom oss visste om :klø: . Jeg fikk kjøpt meg Helly Hansen jakke til 800 kr, Puma sko til 100 kr og en skikkelig treningsmatte som skal brukes til Wii-trening. Jeg fikk også kjøpt både twintip ski (500 kr) og snowboard (600 kr) til min kjære til jul. Nå mangler bare bindinger og sko til skiene. :5:

Ellers fikk jeg kjøpt meg disse skoene (som forresten så mye finere ut uten kanten brettet ned), og trillekoffert til mamma til jul.

Jeg, søster og bror har også bestemt oss for hva vi skal gi til hverandre til jul: tatoveringer. Altså, navnet til pappa på alvisk. :hjerte: Søster skal ta sin i dag, og jeg er kjempespent på hvordan den blir. :bond:

Ellers er det svært lite som har hendt i helgen. Min kjære sovnet på sofaen klokken 10 på lørdag. :ler: Mensen er også endelig over, så nå er 3 ukers :humpe: - tørke over. :sjenert: I går satt jeg barnevakt for litt-over-ettåring da min kjære og kompis var på løpetur (må jo begynne å trene til maraton skal vite). Han er så utrolig herlig! :rødme:

Jeg har forresten oppdaget enda en mulig bivirkning - den merkeligste av de alle, dersom det da er en bivirkning. Jeg har nemlig begynt å klø noe forferdelig under beina når jeg har lagt meg i senga. :skratte: Jeg er kjempekilen under beina, så dette er faktisk et mareritt for meg. Jeg klarer jo ikke å klø tilbake! :fnise:

På torsdag er det UL og ''løpet videre'' blir nok bestemt. Årh, nå gruer jeg meg skikkelig til uttaket. :dåne: Jeg får bare trøste meg med at forhåpentligvis er det SÅ verdt det! :rødme:

Ha en strålende mandag alle sammen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå baker jeg så mye for tiden at jeg er blitt stemplet som den som feter opp alle kollegaene mine. :ler: Nå er det nok på en stund tror jeg. :sjenert:

Var innom og så at zebra barsene ble vellykket. :5: Det er herved blitt en av mine favorittkaker! :sikle:

:fnise: Ler litt av deg som er stemplet som den som feter opp kollegaene dine :fnise:

Ja de zebra barsene var utrolig gode. Jeg frøys ned alle restene og skal ta de fram igjen ved en god anledning. Gleder meg til å ta de opp igjen allerede... :sjenert:

Koselig å sitte barnevakt for en liten tass da. Typen din trener til maraton, mens du trener på å bli mamma :nigo:

Jeg skulle gjerne ha vært på den outlet-butikken som du fant forresten, men den holder sikkert til langt fra hvor jeg bor tipper jeg. Det er morro å få bra treningstøy til billig pris.

Uttaket går helt sikkert veldig fint. Det er bare å tenke på hvor verdt det det er tror jeg. Fertilitetsklinikkene må vel drive med uttak alle ukedager? Jeg kom til å tenke på det i går, for det er vel kanskje mest i ukedagene de har åpent (nå bare tipper jeg), men om de finner ut at den beste dagen for uttak blir en søndag, så må de jo utføre uttaket på søndagen? Åh, tenk så spennende det blir på torsdag :hoppe:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise : Ler litt av deg som er stemplet som den som feter opp kollegaene dine :fnise :

Ja de zebra barsene var utrolig gode. Jeg frøys ned alle restene og skal ta de fram igjen ved en god anledning. Gleder meg til å ta de opp igjen allerede... :sjenert :

Koselig å sitte barnevakt for en liten tass da. Typen din trener til maraton, mens du trener på å bli mamma :nigo :

Jeg skulle gjerne ha vært på den outlet-butikken som du fant forresten, men den holder sikkert til langt fra hvor jeg bor tipper jeg. Det er morro å få bra treningstøy til billig pris.

Uttaket går helt sikkert veldig fint. Det er bare å tenke på hvor verdt det det er tror jeg. Fertilitetsklinikkene må vel drive med uttak alle ukedager? Jeg kom til å tenke på det i går, for det er vel kanskje mest i ukedagene de har åpent (nå bare tipper jeg), men om de finner ut at den beste dagen for uttak blir en søndag, så må de jo utføre uttaket på søndagen? Åh, tenk så spennende det blir på torsdag :hoppe :

:klemmer :

:fnise: Jeg tror kollegaene mine liker det da, selvsagt egentlig. :ler: De er noen kakemonser hele gjengen.

Jeg tror jeg trenger litt trening på å bli mamma ja. :sjenert: Jeg har alltid lurt på hvordan foreldre vet hvor mye et barn skal spise. Og når. :klø: Selv om det sikkert er det aller letteste med å oppdra et barn. :ler:

Hvor bor du da? *nysgjerrig* Det er ingenting så gøy som å finne noe som er skikkelig fint, samtidig som det er skikkelig billig.

Det har jeg faktisk aldri tenkt på, hvilken dag som passer for uttak mener jeg. :vetikke: Jeg trodde de styrte slikt selv jeg, for jeg skal jo ta en eggløsningssprøyte. Jeg får sikkert vite det på torsdag. Da skal jeg dele all min nyervervede kunnskap. :fnise: Gleder meg uansett veldig mye. Skal bli herlig å endelig få vite akkurat når ting skal skje.

:klem:

--------

Dagen min i går var vel en av de minst begivenhetsfulle dagene ever. :fnise: Vi gadd ikke å lage skikkelig middag en gang, så det ble noe kjapt mikro-greier. :sjenert:

Det eneste spennende var vel søster sin tatovering. Kjempefin var den! :hjerte: Nå gleder jeg meg utrolig mye til å ta min. Jeg må bare konferere med doktor på torsdag om jeg faktisk kan gjøre det. Eller om jeg eventuelt må vente til babyen kommer/negativ test - for man kan vel ikke tatovere seg mens man er gravid? :klø: Dersom jeg får lov, skal jeg prøve å snike det inn før uttak. :hoppe: Det er nemlig søskenbarn som skal gjøre det, så vi trenger ikke å bestille noe særlig i forveien.

I dag blir det gåtur igjen, med søster og mamma. Jeg skal også få inn en time på Wii'en i dag, på min nye matte. :rødme: Jeg får nemlig ikke så veldig mye ut av gåturene enda, fordi både mamma og søster røyker og har verdens dårligste kondis. :fnise: Så, de må trene seg opp litt før det blir noen særlig fart oppover bakkene. :ler:

Jeg har forresten lagt noe forferdelig på meg av de hersens hormonene. Eller, ikke så mye kilo-wise (1,5 kg), men jeg ser det faktisk. Særlig på magen. Den står jo rett ut om dagen. :overrasket: Jeg skylder på de dumme sprøytene. :kjefte: Jaja, dersom dette funker kommer jeg jo til å legge på meg myyyye mer. :rødme:

Ha en strålende tirsdag alle sammen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæ, føler meg ikke helt tipp topp i dag. Håper bare ikke jeg begynner å bli syk, for min kjære er på god vei. :bond:

Uansett, jeg klarte å få inn en treningsøkt i går. Det ble ikke noen gåtur og på grunn av hodeverken min ble det ''kun'' 45 minutter med core trening. Jeg er uansett utrolig støl i dag, så det må da ha funket. :fnise: Jeg :hjerte: treningsmatten min. :fnise:

Ellers er det lite som skjer i dag. Min kjære er opptatt hele dagen, så jeg får nøye meg med mitt eget selskap. :ler: Det er uansett mye på ''tv'' i dag og badet trenger å bli ryddet og vasket så jeg skal nok klare å holde meg opptatt. Jeg skal også hente kompis til min kjære forresten. Dama hans (og hans kommende kone :dåne: ) er en av de sjeldnere sjalu (selv om jeg forstår henne såååå godt, med den typen hun har :kjefte: ), så hun kan ikke vite at han skal ut med min kjære. :klaske: Utrolig teit alt dette her. :dry: Jaja, de får styre på som de selv vil.

I dag er siste dag med sprøyte før kontroll i morgen. :hoppe: Selv om jeg glatt heller ville ha tatt sprøytene i 3 uker i stedet for nesesprayen. :spy: Anywho, er veldig spent på morgendagen. Da får vi endelig vite akkurat når ting skal skje. :bolledeig:

Ha en strålende onsdag alle sammen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, nei, får håpe du slipper å bli syk. Men legge på deg mye mer syns jeg du skal. (Ikke av zebra bars da, selv om de så veldig gode ut. :sikle:) ;)

Håper du får en fin dag, og så spennende med morgendagen da! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nei, får håpe du slipper å bli syk. Men legge på deg mye mer syns jeg du skal. (Ikke av zebra bars da, selv om de så veldig gode ut. :sikle:) ;)

Håper du får en fin dag, og så spennende med morgendagen da! :hoppe:

:fnise: Zebra Bars vektøkning er fy-fy. (Og ja, de er kjempegode. Må prøves!)

:hoppe: :hoppe: Kjempespennende! :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå må du ikke bli syk, ^^Belle^^. Det er absolutt ikke lov nå :)

Jeg tror jeg trenger litt trening på å bli mamma ja. :sjenert: Jeg har alltid lurt på hvordan foreldre vet hvor mye et barn skal spise. Og når. :klø: Selv om det sikkert er det aller letteste med å oppdra et barn. :ler:

Hvor bor du da? *nysgjerrig* Det er ingenting så gøy som å finne noe som er skikkelig fint, samtidig som det er skikkelig billig.

Det har jeg faktisk aldri tenkt på, hvilken dag som passer for uttak mener jeg. :vetikke: Jeg trodde de styrte slikt selv jeg, for jeg skal jo ta en eggløsningssprøyte. Jeg får sikkert vite det på torsdag. Da skal jeg dele all min nyervervede kunnskap. :fnise: Gleder meg uansett veldig mye. Skal bli herlig å endelig få vite akkurat når ting skal skje.

Jeg tror alle som ikke er mamma trenger trening på det ja. Det er absolutt mye som skal læres :sjenert:

Sender deg en PM om hvor jeg bor jeg ;) Gjerne send en tilbake, for jeg er nyskjerrig andre veien også :fnise:

Utrolig spennende i morgen, og da vet du mye om hva som skjer de neste dagene framover nå ja. Jeg merker at til og med jeg er spent, så da kan jeg tenke meg hvordan du har det. Da får du nok vite dette med dag for uttak også ja. Selvfølgelig kan de jo styre mye med den eggløsningssprøyta. Det hadde jeg ikke tenkt på. Er mye å sette seg inn i... :)

Ha en fin kveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå må du ikke bli syk, ^^Belle^^. Det er absolutt ikke lov nå :)

Jeg tror alle som ikke er mamma trenger trening på det ja. Det er absolutt mye som skal læres :sjenert:

Sender deg en PM om hvor jeg bor jeg ;) Gjerne send en tilbake, for jeg er nyskjerrig andre veien også :fnise:

Utrolig spennende i morgen, og da vet du mye om hva som skjer de neste dagene framover nå ja. Jeg merker at til og med jeg er spent, så da kan jeg tenke meg hvordan du har det. Da får du nok vite dette med dag for uttak også ja. Selvfølgelig kan de jo styre mye med den eggløsningssprøyta. Det hadde jeg ikke tenkt på. Er mye å sette seg inn i... :)

Ha en fin kveld! :klemmer:

:riste: Ingen syk Belle på en stund. Jeg tenker forresten på å ta svineinfluensavaksinen til helgen - så er det gjort liksom.

PM sendt! :nigo:

:dåne: Føler meg litt sånn :bond: nå. Er så spent på hvordan det har gått med sprøyter og spray. Er jo selvsagt livredd for at jeg har gjort noe galt og at det ikke er noen egg inni magen. :sjenert: Bare en time til nå, så er jeg nesten på sykehuset! :hoppe:

:kose:

---

Som sagt: snart time på sykehuset. Såem, jeg må slutte å kaste bort den lille tiden jeg har på jobb før jeg må gå. :flau: Kommer selvsagt tilbake med oppdatering når jeg er tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...