^^Belle^^ Skrevet 27. januar 2009 #1 Skrevet 27. januar 2009 Hei! Jeg skulle gjerne hatt oppskrift på kokoskonfekt (som jeg kaller det.) Det er en sjokoladeball dekket med kokos, og det er mange som bruker havregryn i deigen i tillegg. Noen som har noen anelse på hva dette heter og har en oppskrift til meg?
Lilith Skrevet 27. januar 2009 #2 Skrevet 27. januar 2009 Fant denne på Det søte liv: Sjokoladekuler "Sjokoladekuler" er tradisjonelt og veldig populært "julegodis". "Sjokoladekulene", som også av og til kalles for "Sjokoladeboller", inneholder havre, kaffe, kakao og rulles i kokos. De er kjempegode, veldig enkle å lage, holdbare og skal ikke stekes. Oppskriften gir 35 stk. Ingredienser: 3 dl havregryn (små, lettkokte) 1 dl sukker 2 ts vaniljesukker 2 ss kakao 100 g smør 2 ss sterk kaffe Pynt: 100 g kokos Fremgangsmåte: Ha de tørre ingrediensene i en bakebolle og bland godt. Smelt smør og bland med kaffe. Ha dette i havreblandingen og rør alt sammen. La blandingen stå og svelle i kjøleskapet i 15-30 min. Ha kokos i en flat suppebolle eller liknende. Form små kuler av deigen med hendene (se tips) og rull dem forsiktig i kokosen. Sett "Sjokoladekulene" på et brett og sett brettet i kjøleskapet til kulene har stivnet. Når kulene er stive kan du ha dem i en kakeboks eller en liten plastikpose. Oppbevares i kjøleskapet! Tips: Når du skal forme kulene med hendene kan det være lurt å fukte hendene med vann jevnlig for at havregrynsmassen ikke skal klistre seg for mye til fingrene.
^^Belle^^ Skrevet 27. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 27. januar 2009 Å, tusen takk! Det var akkurat det jeg var på utkikk etter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå