Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg funderer på om jeg skal kjøpe meg overlockmaskin. Men jeg vet ingenting om det, og har aldri hørt om noen andre som har det. Men jeg ser for meg at det må være utrolig kjekt når man skal sy klær, ettersom jeg er lei av siksaksøm som aldri blir så pent som jeg ønsker. Men jeg ser for meg at man må litt opp i pris om man skal ha en maskin som er god?

Det jeg lurer på, er altså om noen har meninger om hvor mye penger man bør legge i en slik maskin. Og for dere som har slike maskiner - er det verdt det å kjøpe en egen maskin i tillegg til symaskin? Jeg kunne nemlig også trenge ny symaskin, siden den jeg har er gammel og særdeles dårlig til tynne stoffer. Men hvis det går an å bruke en overlockmaskin delvis som symaskin, tenkte jeg at det kunne være et alternativ til ny symaskin, siden jeg egentlig også vil ha overlockfunksjon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet at Lavalampe her inne har kjøpt en sånn en. Prøv en PM!

Skrevet
Vet at Lavalampe her inne har kjøpt en sånn en. Prøv en PM!

Aha, takk for tipset. ;) Det ser ikke ut at den jevne KGer har særlig erfaring med slike maskiner. Eventuelt så holder de kunnskapen for seg selv. :fnise:

Skrevet

brukte det mye på skolen, og savner det når jeg syr i elastiske stoffer. Resten av tiden, synes jeg min vanlige symaskin er like grei, så har valgt å foreløpig ikke bruke penger på en overlock.

Hadde jeg sydd mye på en måte som gjør det aktuellt å bruke den endel, så ville jeg nok vurdert det.

vet ikke hva som er bra og hva som er viktig med pris, tror vel igjen det går litt på hvor mye du kommer til å bruke den.

syr du mye og ofte, vil det bli mye slitasje, og dermed kan det være greit å legge litt mer penger i det. Syr du mye i tykkere/vanskeligere stoffer, som også sliter mer på maskinen, så er det også en god grunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...