Gå til innhold

Hva med slepet?


Lisemor

Anbefalte innlegg

Har valset litt runt i stua med kjolen (bare for å prøve den),men hvordan har man kontroll over slepet HELE kvelden. Dere gifte, som forsatt er så snille at dere holder dere her inne på forumet fordi om dere er gift,hva gjorde dere?

Ser for meg mange som tråkke på slepet,og at det revner.

Er bare en snau meter da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HEi !

Jeg hadde langt slep på min kjole og det var litt upraktisk.

Gikk mye med det over armen....kjolen min var av chiffon så det ble ikke så veeeeldig mye stoff ut av det.

Under dansen måtte jeg sef. ha det over armen. Det ble ikke akkurat veldig mye swing og rock på medg den kvelden, da det var mye å holde styr på.

Ingen tråkket på det, men jeg fikk en sigraett i slepet som laget et lekkert lite hull !

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uinnlogget LoisLane

Dette lurer jeg også på! Det er jo en hekte på kjolen, men hvordan legger man kjolen i pene folder over armen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag var på ett bröllop där brudens släp var avtagbart. Hon hade det på under vigseln och fram till middagen men sedan knäpptes det av och vips hade hon samma stiliga brudkjol men kunde nu dansa obehindrat i den. Kanske ett tips när ni tittar på kjolar?

Själv hade jag inget släp så det var inget problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på et par kjoler med avtagbart slep, den gangen jeg var og prøvde min drømmekjole.

Kjolene var alldeles nydelige, med lange flott slep, men når du tar av slepet blir det en helt annen kjole........

Jeg har valgt meg en kjole med et slep som rekker omtrent 70-80 cm

(eller noe sånt) bak hælene mine når jeg står.

Butikken syr i en hempe slik at jeg kan ha enden av det over armen når vi fex skal danse brudevals......

Blir sikkert sliten av å bære på det, men det skal nok gå bra.

Kjolen er så flott at det er verdt det......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg fikk sydd i hekter slik at slepet kunne festes opp. Trodde de aller fleste brudekjolen har dette, men jeg kan ta feil. Be sydamen sy inn så kan du feste det opp. Dansen gikk som en drøm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Princess :o)

Dette med slepet er heldigvis ingen problem for meg iallfall :wink:

Mamma har sydd brudekjole til meg, og bak så er det knepping nedover...ganske mange knapper! nesten 30 stykker tror jeg! Hun har sydd på en hempe under slepet, slik at det kan hektes pent opp på en av knappene bak på ryggen...kjempeenkelt og greit, og kjolen faller naturlig og lekkert bak!....Synes det viker veldig tungvint å gå og holde på slepet hele kvelden...er glad jeg har mamma jeg :D Hun fixer alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min er det sånn tråd man kan ha over armen + hempe/knapp system bak så slepet kan festes opp på baken/midjen fra ca. halvveis, slik at kjolen bak inkl kanten på slepet blir like lang som foran.. hvis dere skjønner hva jeg mener. Det er nok best når jeg skal danse. (lurer veldig på hvordan jeg skal gjøre det med slør da, om det skal rekke ned til bakken eller være langt som slepet.. for da må jeg jo bære på det når kjolen hektes opp)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også en hempe som slepet kunne hektes opp i bak - og det fungerte veldig bra. Utpå natta røk derimot denne hempa, og da holdt jeg slepet over armen. Danset sving og syntes ikke det var noe problem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hemper i slepet på kjolen min, men jeg glemte for det meste å bruke de... Kun under brudevalsen faktisk at de ble brukt stort sett.(ljuger nok litt nå, for hovedhempa røyk faktisk...) For det meste bar jeg slep og slør over armen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å forsterke hempen før dagen, VesleBråka

:enig:

Min hempe røyk ganske kjapt på selve dagen, men heldigvis hadde jeg nål og tråd!

Å ha slep var ikke noe problem synes jeg. Jeg gikk for det meste med slepet over armen eller brukte denne hempen i kjolen og det gikk kjempegreit. Når vi var ute på gresset utenfor lot jeg slepet henge fritt, det var ikke noe problem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for mange tips,men slepet er så kort at jeg ikke kan dra det opp. Får bare håpe ingen tråkker på det.

Er nokk bare en av mange ting jeg bekymrer meg for som sikkert går helt strålende den store dagen om 6 uker.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Meta

Det var ikke noe stort problem syns jeg. Joda, det var noen som sto på kjole og slør, men det gikk ikke istykker. Når jeg danset og endel når jeg gikk rundt hadde jeg slør og slep over armen men stort sett hang det rett ned. Jeg hadde 3,7 meter slør, så det var nok å passe på..

Det oppsto en komisk situasjon.. Jeg skulle få med meg min kjæres farfar på familie bilde, så jeg tok han i hånden. Han slapp ikke, men når jeg så bak meg gikk han skikkelig breibeint med et ben på hver side av sløret. Det så utrolig komisk ut :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja dette bekymrer meg litt nå.... har langt slep og slør, kjolen har hempe i slepkanten, og tenkte jeg kunne holde i denne samt legge kjole/slør over armen. MEN når jeg legger kjolen over armen, ja da synes jo underskjørtet -hvordan få dette til å bli pent??

Får lære meg triks i salongen ved tilpasning av kjolen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde avtagbart slep - kunne altså ha tatt det av hvis jeg ville.

Jeg sydde kjolen selv - så jeg kunne ha laget hemper - hvis jeg ville.

Jeg hadde et slep på ca 1,2 m (tror jeg) og hadde det en del over armen, men for det meste ikke.

Da slapp jeg det bare pent bak meg og gikk.

Hvorfor? - Det var min dag og mitt slep. Eneste dagen jeg skal ha slep. Vi hadde ikke spessielt store plassen, men bortsett fra noen knuste perler (hvorav jeg sikkert sto for brorparten selv) er slepet like fint idag.

Folk ser deg og flytter seg er min erfaring.

Lykke til uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heldigvis avtagbart slep. Det var viktig for meg da jeg valgte kjolen. Til dere som bekymrer dere for at underskjørtet synes. Gjør det noe om du ser noe av det? Tror det er ganske vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode løsninger på slep, men hva med sløret? Jeg skal ha langt slør, og det skal sitte på hele kvelden. Hva gjør jeg med sløret? Det ligger jo oppå slepet, men hvis slepet henges opp, hva skjer med sløret?!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode løsninger på slep, men hva med sløret? Jeg skal ha langt slør, og det skal sitte på hele kvelden. Hva gjør jeg med sløret? Det ligger jo oppå slepet, men hvis slepet henges opp, hva skjer med sløret?!?!

Når man bærer slepet enten med denne hempen eller over armen, legger sløret seg automatisk oppi slepet. Dermed bærer man begge deler på en gang. Jeg hadde fotsidt slør og dette bar jeg samtidig med slepet. Ikke noe problem i det hele tatt.

Litt vanskelig å forklare hvordan dette eksakt blir, men det er iallfall ikke noe problem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...