Gå til innhold

Alternativ brude"vals", eller tradisjonell?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må si jo si at jeg synes mange av disse wedding-dance videoene på You tube er skikkelig skøy! Vi vurderer å lage vår egen dans, dvs starte med vals/roligdans for så å lage litt show! Tror nok mange av våre gjester kommer til å bli temmelig lange i ansiktet. ingen av oss er egentlig noen "showmennesker" og heller ikke noen dansere. Vil heller skape litt humor rundt dette med brudevalsen istede for å grue oss. Hva synes dere?? Noen som har gjort samme vri? :fnise:

Til inspirasjon: http://www.youtube.com/watch?v=QujA8YYgTWU

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har planer om dette også.....syns det er kjempemorro....spesielt fordi min kommende mann tror eg er mer nervøs for en rolig vals en noe skikkelig sprøtt og ikke minst uforventet af familien!!!

litt morro må man jo ha.... :fnise:

Skrevet

Ja, helt enig, man må få lov til å ha det morro. Har vært flere tråder her inn med det samme temaet, og ikke alle er så veldig positive til dansen. Men vi er alle forskjellige. :jepp:

Min kjære og jeg vil også gjerne gjære noe liknende, for vi synes den tradisjonlle er aaaltfor kjedelig. Men synes det er litt vanskelig å skulle finne alle sangene vi trenger... Men jeg får vel bare jobbe vidre med den saken.

Hvordan gjør dere d? Finner dere på alt selv eller er det noen som hjelper dere?

Vi skal prøve å holde det helt hemmelig fra alle, men er jo ikke sikkert vi får det til alene da. Kom gjerne med gode tips, jeg suger de til meg! :ler:

Skrevet

Enig med dere jeg også. For ingen av oss er noen "dansere" så hadde vært morsomt og heller gjøre noe gøy ut av det. Men er ikke sikker på om jeg får med min kjære på det...

Og ikke vil ha ta noen dansekurs.... Litt treg når det gjelder akkurat det.

Skrevet

Morsomt å gjøre noe sånt, men jeg tror jeg vil forsikre meg om at min kjære har rytmesans før vi begir oss ut på noe sånt.

Skrevet
Morsomt å gjøre noe sånt, men jeg tror jeg vil forsikre meg om at min kjære har rytmesans før vi begir oss ut på noe sånt.

Synes nesten det hadde sett like artig ut selv om min kjære ikke hadde hatt rytme jeg, men at han alikevel tør å tro på seg selv. Vil jo si at man byr litt ekstra på seg selv ved en sånn dans. :fnise:

Skrevet (endret)
Ja, helt enig, man må få lov til å ha det morro. Har vært flere tråder her inn med det samme temaet, og ikke alle er så veldig positive til dansen. Men vi er alle forskjellige. :jepp:

Min kjære og jeg vil også gjerne gjære noe liknende, for vi synes den tradisjonlle er aaaltfor kjedelig. Men synes det er litt vanskelig å skulle finne alle sangene vi trenger... Men jeg får vel bare jobbe vidre med den saken.

Hvordan gjør dere d? Finner dere på alt selv eller er det noen som hjelper dere?

Vi skal prøve å holde det helt hemmelig fra alle, men er jo ikke sikkert vi får det til alene da. Kom gjerne med gode tips, jeg suger de til meg! :ler:

Det vi har planer om er å begynne med en rolig og romantisk låt....så svitcher det plutselig over i noe morsomt....er ikke bestemt helt enda hvilken låter, men vi har noen ideer........"baby got back", "the chicken dance", nsync "bye bye bye","macarena".....alle sånne cheese låter som man kan være skikkelig teit å bare dance your ass off... :fnise:

Har tenkt å avslutte ikvertfall med Grease låta..."you´re the one that I want" og da få forlovere til å danse med i bakgrunn....får se om dette blir noe av....

:sjenert:

Endret av icechick
Skrevet

Vi skal definitivt ikke ha vals, det betyr ingenting for oss. Vi skal heller ikke ha en sånn 'morsom' dans som men ofte finner på YouTube.

Vi tenkte å ha en sang som betyr noe for oss, f.eks "God only knows what I'll be without you" med Beach Boys. Men vi har ganske mange sanger å velge mellom, men tenkte å bruke noe som er lett å danse til, tviler på at jeg er så lett på dansefoten med en diger kjole. Vi har tenkt litt på et salsa nummer, men vet ikke om jeg får til det i kjole og de andre gjestene synes kanskje det kan være litt vanskelig å danse til.

Jeg synes det er mer koselig og personlig når man bruker en sang som betyr noe for paret enn den trege valsen.

Skrevet

off, jeg gruer meg veldig til valsen. vurderer å ta bittelitt vals og så sjokkere gjestene med noe lignende dette... hvis vi tør..!

Skrevet

Det er endel morsomme eksempler på Youtube ja! Men jeg tror jeg ville sørget for å øve litt - selv om det bare var Macarena. ;)

Skrevet (endret)

Ja, øvelse må selvfølgelig til. Skal man danse om en tulling bør man være en flink tulling! :) tror vi må opp med kameraet i stua her altså... :hoho:

Endret av *christine*
Skrevet

Jeg plukker ut sangene jeg vil ha og setter dem sammen selv. Blir nok å stjele litt fra YT ja...! :lur:

Kan tipse med et program som heter "Wave pad sound editor". Det er forholdsvis lett å bruke. Man deler bare opp sangene fra der man vil de skal starte og slutte. Så lagre. Deretter oppretter man ett nytt tomt dokument og bruker mix funksjonen. Dette programmet kan man laste ned gratis!

Genialt å lett! :jepp:

Morro at vi er flere som tør! Detta blir skøy! :fnise:

Skrevet

supert med sånne tips altså..

Alt for å gjøre ting litt enklere i den uendelige jungelen av ting vi skal ha klart til den store dagen...

Skrevet

Anbefalingen er å ta ting litt på sparke, og ikke øve for mye.

Øver en for mye på forhånd så blir d litt for stivt..syns jeg iallefall. Bare sjarmerende med litt feil. :)

Vi startet med rolig vals. Hadde tatt en time hos danselærer først, og fått tips om opplegg og musikk. Så..etter ca 1-1.5 min så faidet broren min ned volumet og mannen min bydde opp brudepiken vår til dans. Startet opp i vals posisjon, men istede for at d kom på vals så satte vi på D.D.E med en skikkelig trønder-drikke sang. Og så gikk også jeg uttpå og vi rocka dansegolvet alle tre. Så utrolig skøy å se hvordan jenta på snart 3 virkelig vifta på skjørte og var i takt med musikken.

Alt vi hadde planlagt var valsen og at vi skulle sette på D.D.E etterpå. Akkurat hvordan opplegget rundt skulle være, D tok vi på sparken.

Anbefales. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...