Gå til innhold

Inneklima, soppeksponering

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har vært utsatt for soppeksponering på jobben. (Ca 1 år med kontorstolen rett under ventilvifte fra infisert klimaanlegg)

Prøver fra kontoret viste høye konsentrasjoner av bl.a Aspergillus og pancilliearter i tillegg til endel andre typer som Stachybotrys.

Jeg hadde lenge følt meg dårlig før prøvene endelig ble tatt.

Er veldig plaget med slapphet, liten energi, konsentrasjonsproblemer, muskelsmerter, hukommelsessvikt og hovne lumfeknuter - i tillegg til hodepine og andre plager.

Ja det høres mye ut, men jeg har aldri vært plaget med dette før. Har alltid sett på meg selv som veldig aktiv og energifull, men den beskrivelsen passer dessverre ikke mer...

Jeg har nå etter snart 1 års sykemelding fått diagnose ME.

Det kan selvsagt være mange årsaker til at jeg har utviklet denne sykdommen. Jeg har levd et aktivt liv med mye stress frem til smellen kom.

Men jeg er rimelig overbevist om at det var soppangrepet på mitt kontor som utløste syksommen ( som selvsagt kan ha ligget latent etter mye stress både på jobb og hjemme).

Er det noen andre med erfaring fra soppeksponering i inneklima?

Jeg er i alle fall rimelig fortvilt nå som sykemeldingsperioden min er i ferd med å utløpe. Har nesten ikke krefter til å kjempe i NAVsystemet, men skal søke rehabilitering sammen med legen min.

Håper å høre fra noen som kan noe om dette, eller har erfaring selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...