Gjest Gru Skrevet 26. januar 2009 #1 Skrevet 26. januar 2009 Hei, Jeg og mannen vurderer en langhelg til Alta og Nordkapp i mai/juni. Noen som har noen gode råd? Overnattingssteder, opplevelser, opplegg, priser etc. Gleder meg masse til å oppleve mer av eget land!
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2009 #2 Skrevet 26. januar 2009 Hvorfor Alta? Hvis dere er interessert i jakt og fiske er jo det en fin plass, men jeg ville nok heller valgt Hammerfest og Nordkapp. Alta er fylkets største by når man ser på innbyggertall, men bebyggelsen er så spredt at man får ingen byfølelse der. Hammerfest er mye mer kompakt, så selv om byen er liten så føler man at man er i en by. Alta har det flotte ishotellet, men det får dere jo kun se hvis dere reiser på vinteren. I mai/juni ser jeg ikke helt hva Alta kan by på annet enn jakt og fiske. http://www.hammerfest-turist.no/ Bare et tips.
Fantomina Skrevet 26. januar 2009 #3 Skrevet 26. januar 2009 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina
Gjest Gjest_ Skrevet 27. januar 2009 #4 Skrevet 27. januar 2009 Dersom man er ute etter byfølelsen drar man vel neppe til Finnmark.. På ei helg rekker man ikke å se mer enn Alta, husk at det er store avstander. Ville heller ha sett resten av fylket når dere har bedre tid. Kjørte fylket rundt i fjor sommer, og det er en helt utrolig natur. Kan anbefales. Ville kanskje ha bodd på Vica hotell i Alta, i det minste spist en bedre middag der. Sjekk også ut ongajoksetra. www.ongajok.no
Gyda Skrevet 28. januar 2009 #5 Skrevet 28. januar 2009 Bluesfestival i Alta siste helga i mai. Fjordsightseeing. Alta museum med helleristningsfelt som står på Unescos verdensarv-liste. Dra på tur ved elva. Evt organisert padletur på elva. Guidet tur til demninga.
Gyda Skrevet 28. januar 2009 #6 Skrevet 28. januar 2009 Vica hotell anbefales - Park hotell får også mye skryt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå