Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Sjefen min har tatt over en butikk i en annen by enn den jeg bor i, og vil at jeg skal ta over som daglig leder der. Nåværende daglig leder tjener 20 000 kr i måneden, dvs 240 000 kr i året. Dette hørtes lite ut? Dersom jeg velger å si ja til stillingen må jeg regne med en del utgifter som husleie, strøm osv. Hvor mye lønn burde jeg kreve?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye tjener du nå da?

Jeg synes det høres ok ut, men det skader jo ikke å prøve å forhandle seg opp litt.

Skrevet
Hvor mye tjener du nå da?

Jeg synes det høres ok ut, men det skader jo ikke å prøve å forhandle seg opp litt.

Nå tjener jeg 115 kr timen + 2 % provisjon, er deltidsansatt. Vil ha noe leve av etter at regninger er betalt også.. :)

Noen som vet noenlunde hvor mye man tjener i butikker som daglig leder?

Skrevet

Søk opp noen du vet er daglig leder i skattelistene?

240 000 i året er vel ærlig talt for lite, tenkte nok mer på en butikkmedarbeider jeg da. Burde nok tjene nærmere 300 000.

Hvor mange ansatte kommer du til å ha ansvaret for eventuelt?

Skrevet

Er daglig leder i en liten butikk med tre ansatte og har 28 000 i måneden.

Skrevet
Søk opp noen du vet er daglig leder i skattelistene?

240 000 i året er vel ærlig talt for lite, tenkte nok mer på en butikkmedarbeider jeg da. Burde nok tjene nærmere 300 000.

Hvor mange ansatte kommer du til å ha ansvaret for eventuelt?

Butikken er ikke så stor. Jeg vet ikke hvor mange ansatte det er, men regner med to eller tre. jeg tenkte 25 000 kr i måneden burde være minimum som du sier. Nå er jeg bare 19 år, 20 om en drøy uke. Bør det ha noe å si at jeg ikke har årevis med butikkerfaring? Fullførte videregående forrige vår.

Er daglig leder i en liten butikk med tre ansatte og har 28 000 i måneden.

takk for svar :)

Skrevet

Du bør avklare hva ansvaret som "daglig leder" faktisk innebærer, få spesifisert hva dine arbeidsoppgaver og ansvarsområder faktisk er. Da er det lettere å vurdere hva som er riktig lønn.

Jeg fikk for mange år siden en stilling som "daglig leder" i en butikk, men etter kort tid viste det seg at jeg var mer en slags avdelingsleder med det daglige ansvaret i butikken. Eieren hadde fortsatt alt av personalansvar og han tok seg av regnskap osv. Han bare ga meg tittelen for å gjøre jobben litt mer "attraktiv".

Skrevet
Du bør avklare hva ansvaret som "daglig leder" faktisk innebærer, få spesifisert hva dine arbeidsoppgaver og ansvarsområder faktisk er. Da er det lettere å vurdere hva som er riktig lønn.

Jeg fikk for mange år siden en stilling som "daglig leder" i en butikk, men etter kort tid viste det seg at jeg var mer en slags avdelingsleder med det daglige ansvaret i butikken. Eieren hadde fortsatt alt av personalansvar og han tok seg av regnskap osv. Han bare ga meg tittelen for å gjøre jobben litt mer "attraktiv".

Tror stillingen går ut på å være en avdelingsleder som du var. men jeg har bare snakket med sjefen over telefon så det er foreløpig uvisst hvor mye ansvar jeg får. Kan jeg spørre hvordan dine lønnsvillkår var?

Skrevet
Tror stillingen går ut på å være en avdelingsleder som du var. men jeg har bare snakket med sjefen over telefon så det er foreløpig uvisst hvor mye ansvar jeg får. Kan jeg spørre hvordan dine lønnsvillkår var?

Det er noen år siden nå, men jeg fikk lønnstrinn 6, mener det den gangen var ca 21500 i måneden.

Mine ansvarsområder var:

-bestille varer

-følge opp reklamasjoner og kundebestillinger

-lage arbeidslister/turnusplaner

-sende kassaoppgjør og andre regnskapspapirer til eier

-varemottak

-sørge for en selgende og innbydende butikk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...