Gå til innhold

Let's work out...

Gjest fragment

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

fragment skrev:
Ja, den er naturligvis på plass! Har også på meg vernevest under t-skjorta, så hele overkroppen blir litt... firkantet. Fryktelig klumpete og ubehagelig sak, men den redder plutselig livet ditt.

Synes du så virkelig flott ut, jeg. ;)

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
  fragment skrev:
Ja, den er naturligvis på plass! Har også på meg vernevest under t-skjorta, så hele overkroppen blir litt... firkantet. Fryktelig klumpete og ubehagelig sak, men den redder plutselig livet ditt.

Jeg syns du er tøff!! Skulle ønske jeg hadde sånn uniform.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lucy d-.-b skrev:
Jeg syns du er tøff!! Skulle ønske jeg hadde sånn uniform.. :sjenert:

Skal i alle fall bli tøff til slutt! Og er enig i at uniformen er ganske kul :roll: Det er i alle fall herlig å slippe å tenke på hva man skal ha på seg hver dag, til tross for at det er utrolig mye utstyr som skal henges her og der. Går vel opp minst 10 kilo i full uniform, vil jeg tro.

En time rask gange i går + en time plenklipp. I dag ble det nesten en time på sykkelen. Har foreløpig ikke merket noe til symptomene av vannet jeg går rundt og drikker på. Følte meg litt svimmel i går, men det kan jo ha vært innbilning...?

Har egentlig fri frem til fredag, men det blir to-tre dager med jobbing allikevel. Like greit egentlig, ettersom det er kjedelig å ha så lenge fri når man ikke har konkrete planer. Må få tatt meg en tur til frisøren nå som jeg har tid, det er det viktigste.

Laget forresten nettopp grove muffins med en oppskrift funnet her på KG (jeg forandret den littegrann). De var veldig gode, så poster oppskriften her:

4 egg

1 boks Kesam

5 dl grov glutenfri melblanding

1 dl havregryn

1 ts salt

1 1/2 ts bakepulver

Slengte oppi små biter av skinke, ost og gul paprika. Stekte dem på 200 grader i 20 minuter. Disse blir nok å finne i matpakken fremover!

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den oppskriften så super ut, skal garantert prøves! Har så utrolig bakelyst for tiden, så det passer bra. Bruker du vanlige eller store muffinsformer? Skal også bli flinkere til å ta med matpakken, går mye penger til kantinemat... men fordelen er at jeg spiser sunt og variert, og spesielt får i meg mye fisk. :)

Håper du får en fin uke!

-misa

Endret av misa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lucy d-.-b skrev:
De hørtes veldig gode ut! :) Jeg burde bake litt mer jeg også. Nå kommer jeg i alle fall til å innføre matpakke, det er da noe.

Matpakke er egentlig en ganske god ting. Kanskje ikke i form av slapp brødskive med svett ost, men for eksempel med grove muffins :)

misa skrev:
Den oppskriften så super ut, skal garantert prøves! Har så utrolig bakelyst for tiden, så det passer bra. Bruker du vanlige eller store muffinsformer? Skal også bli flinkere til å ta med matpakken, går mye penger til kantinemat... men fordelen er at jeg spiser sunt og variert, og spesielt får i meg mye fisk. :)

Håper du får en fin uke!

-misa

Hadde forresten en skvett melk oppi for å få røren litt mindre tjukk. Jeg troor det er vanlige muffinsformer, men det blir ganske bra størrelse på muffinsene. Det går sikkert an å få mer smak på dem ved å bruke krydder osv., men jeg valgte å lage dem ganske plaine.

Kantinemat er ofte herlig, men litt av et pengesluk. Dette året har jeg ikke mulighet til å kjøpe ferdig laget kantinemat, men har tilgang på fullt kjøkken. Klarer meg ganske greit med det også :)

Ha en fin uke dere også!

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den oppskriften så veldig god ut, også er muffins sånne ting som er rimelig enkelt å lage. Baking av rundstykker og greier er så mye mer arbeid. De der må absolutt prøves ut. Begynner å bli litt lei brødskiver nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
  fragment skrev:
Matpakke er egentlig en ganske god ting. Kanskje ikke i form av slapp brødskive med svett ost, men for eksempel med grove muffins :)

Ja, og min matpakke skal bestå av salat blant annet. Egg, CC, grov pasta, brokkoli etc. Da passer noen gode rundstykkmuffins perfekt ved siden av! Nå ble jeg inspirert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Enigma* skrev:
Den oppskriften så veldig god ut, også er muffins sånne ting som er rimelig enkelt å lage. Baking av rundstykker og greier er så mye mer arbeid. De der må absolutt prøves ut. Begynner å bli litt lei brødskiver nå.

Enig! Disse tok meg vel kanskje 10 minutter å kline sammen. Det mest tidkrevende var faktisk å fordele deigen i muffinsformene uten å ende opp med et fullstendig nedgriset kjøkken :fnise:

lucy d-.-b skrev:
Ja, og min matpakke skal bestå av salat blant annet. Egg, CC, grov pasta, brokkoli etc. Da passer noen gode rundstykkmuffins perfekt ved siden av! Nå ble jeg inspirert!!

Lykke til med matpakkelagingen fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så deilig!

Har nettopp gjennomført en treningsøkt MED motivasjon til stede hele veien! Det er sannsynligvis den første økten på en måneds tid. Selve økten var kanskje ikke så imponerende i seg selv med tanke på belastning osv., men det driter jeg i :) Håper dette er vendepunktet, og at treningslysten snart er tilbake for fullt.

Bryst/triceps/skuldre:

Benkpress: 5 x 5 (40 kg)

Skråbenk m/ manualer: 3 x 6 (11 kg)

Militærpress: 1 x 5 (22,5 kg), 4 x 5 (20 kg)

Cable flyes: 3 x 8 (10,9 kg på hver side)

Triceps pushdown: 3 x 8 (27 kg)

Sidehev: 3 x 8 (6 kg) ~ fronthev: 3 x 5 (4 kg)

Enarms triceps pushdown, underhåndsgrep: 3 x maks (dropsett)

Som sagt, ikke så imponerende tall, men jeg koste meg nesten på trening i dag. Og DET er det lenge siden jeg har gjort!

I morgen har jeg fri, så det blir garantert en økt da også. Tenker biceps/rygg/mage, og muligens med noe kardio i tillegg.

:nigo:

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig digg med en motiverende økt, det synes jeg du fortjener! Tallene betyr ikke noe vettu, det er jo hva man får ut av økten som er viktig. :) (For jeg er IKKE sånn selv i det heeeele tatt. :gjeiper:) For meg hadde det vært imponerende, men så er jo alt relativt!

Håper du får en fin kveld!

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å få tilbake motivasjon, det er helt klart!! :trene: Syns du har stått på bra ellers, jeg! Det er utrolig tungt når man ikke er motivert, det er helt klart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

misa skrev:
Tallene betyr ikke noe vettu, det er jo hva man får ut av økten som er viktig. :) (For jeg er IKKE sånn selv i det heeeele tatt. :gjeiper:) F

Hehe. Tallene betyr egentlig alt, men vi får satse på at dette forbedrer seg etter hvert. Det er jo ikke så rart med litt tilbakegang når det går trått med treningen, så det får vi tåle!

Mrs Shorty skrev:
Deilig å få tilbake motivasjon, det er helt klart!! :trene: Syns du har stått på bra ellers, jeg! Det er utrolig tungt når man ikke er motivert, det er helt klart! :)

Det er tungt, ja. Jeg merker at det er litt ekstra tungt fordi jeg er helt avhengig av sykkelen (evt. beina) for å komme meg til trening. Og når det nå begynner å bli kaldt og surt ute er det hardt å komme seg ut av døra. Alternativet da er å trene rett etter jobb, men da er man jo ofte sliten... :murvegg:

Nå er jeg imidlertid sånn halvveis på leting etter en bil jeg kan sløse litt penger på. Så i tillegg til at det blir litt mer ålreit å komme seg til/fra nattevakter om vinteren, er det også litt enklere å for eksempel dra seg på trening på kveldstid. Krysser fingrene for at dette går i boks så raskt som mulig, men bruktbilkjøp er vanskeliiig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest lucy d-.-b

Så deilig med en økt med masse motivasjon :strix:

Jeg likte tallene dine jeg, men hehe, det var vel mest fordi jeg nesten kan måle meg med dem :gjeiper: Snart er du vel milevis foran meg igjen.

Håper motivasjonen holder seg og at du får noen fine dager! Lykke til med leting etter bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lucy d-.-b skrev:
Jeg likte tallene dine jeg, men hehe, det var vel mest fordi jeg nesten kan måle meg med dem :gjeiper: Snart er du vel milevis foran meg igjen.

Haha! Kan i alle fall love deg at jeg neppe kommer til å være milevis foran deg. Men skal garantert gjøre mitt beste for at du ikke tar meg igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da ble det en ganske bra rygg- og bicepsøkt, med litt mage på slutten. Er skikkelig go'-støl i hele overkroppen :nigo:

10 minutter ellipse

Chins, bredt grep: 2 x 5 (-27 kg), 3 x 5 (-23 kg)

Knestående hanteldrag: 3 x 8 (13,6 kg)

Smalt nedtrekk: 3 x 8 (32 kg)

Stående dobbel bicepscurl i kabel: 3 x 8 (14,9 kg på hver side)

Stående enarms roing i kabel: 2 x 8 (dropsett)

Isolerende bicepscurl over benkrygg: 3 x maks (dropsett)

10 minutter jogging

Planke/sideplanke: 2 sett

Joggingen gikk ganske greit, men tror jeg drøyer litt til før jeg kjører på med løpingen. Vil helst være sikker på at strekken er helt borte først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

:tommelopp:

Er så gøy å lese at treningen er morsom for tiden! Godt å kjenne det! Jeg skal kjøre hardt på med knebøy i dag, må tørre å satse nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...