Gjest Grafica Skrevet 25. januar 2009 #1 Skrevet 25. januar 2009 Det er mye snakk om korsetter her i bryllupsforumet, og jeg tenkte jeg skulle hjelpe til å informere litt. Det er MYE misforståelser ute og går om korsetter, hva som er et korsett osv. Først og fremst: Korsetter er ikke noe du får kjøpt på H&M. Eller de aller fleste undertøysbutikker. Noen har kanskje ekte korsetter, men det er som regel veldig sjeldent. Et ekte korsett skal ha: -Stålspiler -Snøring og være laget av gode kvalitetstoffer. Et korsett kommer som regel på minst 1000kr. Å bruke et korsett krever trening, og om du skal ha korsett på bryllupsdagen din, MÅ du være klar over dette: Det må gåes inn. Det krever tilvenning. Et korsett forandrer kroppen! Korsetter kan også synes under kjolen, vær klar over det. De fleste har "knotter" foran, som gjør det enklere å ta av og på korsettet. Disse stikker litt ut, og kan dermed synes. Mer info kan finnes i denne artikkelen, som er skrevet av meg. Her står det bl.a. om hvordan man går inn et korsett: http://www.androcid.net/kohl/?p=44 Spør ivei! Jeg er her for å hjelpe
*christine* Skrevet 25. januar 2009 #2 Skrevet 25. januar 2009 Det er mye snakk om korsetter her i bryllupsforumet, og jeg tenkte jeg skulle hjelpe til å informere litt. Det er MYE misforståelser ute og går om korsetter, hva som er et korsett osv. Først og fremst: Korsetter er ikke noe du får kjøpt på H&M. Eller de aller fleste undertøysbutikker. Noen har kanskje ekte korsetter, men det er som regel veldig sjeldent. Et ekte korsett skal ha: -Stålspiler -Snøring og være laget av gode kvalitetstoffer. Et korsett kommer som regel på minst 1000kr. Å bruke et korsett krever trening, og om du skal ha korsett på bryllupsdagen din, MÅ du være klar over dette: Det må gåes inn. Det krever tilvenning. Et korsett forandrer kroppen! Korsetter kan også synes under kjolen, vær klar over det. De fleste har "knotter" foran, som gjør det enklere å ta av og på korsettet. Disse stikker litt ut, og kan dermed synes. Mer info kan finnes i denne artikkelen, som er skrevet av meg. Her står det bl.a. om hvordan man går inn et korsett: http://www.androcid.net/kohl/?p=44 Spør ivei! Jeg er her for å hjelpe Jeg spør gjerne!!! Vet du om en god butikk i området drammen / oslo som selger gode korsetter da? Det korsettet jeg prøvde da jeg prøvde kjolen ble jeg nemlig ikke veldig imponert over kan man si. takk for god info over :-)
babord Skrevet 25. januar 2009 #3 Skrevet 25. januar 2009 (endret) Jeg har vurdert å kjøpe meg et ordentlig korsett. Men jeg har brukt en del slike billig-utgaver fra hm og lignende, og synes det er kjempefint, men det er en ting som er så ubehagelig/upraktisk: når jeg sitter, spesielt hvis det er i en sofa eller myk lenestol slik at ryggen ikke blir helt rett, så når spilene fremme ned i lårene, slik at de bøyer seg og stikker meg. Det er jo vondt, i tillegg til at de blir bøyde og ødelagte.. Vil jeg ha det samme problemet med et ordentlig korsett? De som går litt ned på hoftene slik som dette, kan man ikke sitte med de i det hele tatt? Så fint at du finnes, Grafica Endret 25. januar 2009 av babord
Gjest Skrevet 25. januar 2009 #4 Skrevet 25. januar 2009 Jeg har vurdert å kjøpe meg et ordentlig korsett. Men jeg har brukt en del slike billig-utgaver fra hm og lignende, og synes det er kjempefint, men det er en ting som er så ubehagelig/upraktisk: når jeg sitter, spesielt hvis det er i en sofa eller myk lenestol slik at ryggen ikke blir helt rett, så når spilene fremme ned i lårene, slik at de bøyer seg og stikker meg. Det er jo vondt, i tillegg til at de blir bøyde og ødelagte.. De fra H&M pleier ganske ofte å bruke plastspiler. Jeg har hatt et par stykker og de har knekt, og blitt bøyd slik du sier. Jeg har et ordentlig korsett og der er det skikkelige spiler som er så og si umulig å bøye på sånn måte som de fra H&M er.
babord Skrevet 26. januar 2009 #5 Skrevet 26. januar 2009 Ok, takk Men dersom de ikke bøyer seg da, går det ikke an å sitte i det hele tatt? hehe..
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2009 #6 Skrevet 26. januar 2009 Ok, takk Men dersom de ikke bøyer seg da, går det ikke an å sitte i det hele tatt? hehe.. Ser for meg multipierca lår når kvelden er omme...
babord Skrevet 26. januar 2009 #7 Skrevet 26. januar 2009 Ser for meg multipierca lår når kvelden er omme... Hehe, ja ikke sant Jeg ønsker meg et korsett jeg kan bruke som penere undertøy til festlige anledninger, og da må man jo ofte sitte litt
Gjest Grafica Skrevet 26. januar 2009 #8 Skrevet 26. januar 2009 Hei folkens, morsomt med spørsmål allerede! Skal svare dere ordentlig i morgen, kvelden forsvant for meg. Ville bare si ifra at spørsmålene er sett!
Gjest Grafica Skrevet 26. januar 2009 #9 Skrevet 26. januar 2009 Jeg spør gjerne!!! Vet du om en god butikk i området drammen / oslo som selger gode korsetter da? Det korsettet jeg prøvde da jeg prøvde kjolen ble jeg nemlig ikke veldig imponert over kan man si. takk for god info over :-) Beklager, men butikker i Norge vet jeg litt for lite om. Jeg vet at http://www.manillusion.no har korsetter (de har butikk i bogstadveien), Agent Provocateur har også, men de er vel lagt ned. Men korsetter i butikk er dessverre ikke min spesialitet! Beklager Jeg har vurdert å kjøpe meg et ordentlig korsett. Men jeg har brukt en del slike billig-utgaver fra hm og lignende, og synes det er kjempefint, men det er en ting som er så ubehagelig/upraktisk: når jeg sitter, spesielt hvis det er i en sofa eller myk lenestol slik at ryggen ikke blir helt rett, så når spilene fremme ned i lårene, slik at de bøyer seg og stikker meg. Det er jo vondt, i tillegg til at de blir bøyde og ødelagte.. Vil jeg ha det samme problemet med et ordentlig korsett? De som går litt ned på hoftene slik som dette, kan man ikke sitte med de i det hele tatt? Så fint at du finnes, Grafica Joda, jeg finnes jeg Hyggelig sagt Selvfølgelig kan man sitte med et korsett. Spilene verken bøyer seg eller stikker. Man får en ganske rak holdning med korsett, men det går HELT fint ann å sitte... Man blir automatisk sittende litt mer rak enn uten, men det er egentlig bare behagelig. Litt avhenging av hvordan du sitter og hvor langt ned korsetter går, kan du kjenne lit "press" fra den nedre kanten, men det er i verste fall mildt ubehagelig, ikke vondt.
Licota Skrevet 26. januar 2009 #10 Skrevet 26. januar 2009 Vil nevne at det kan være smart å ta turen innom DUO (butikk både i Oslo og Drammen) dersom du ønsker korsett - de fører både litt rimeligere korsetter i god kvalitet, samt selve Korsettene med stor K - av produsenten Vollers. Det er nok sånn innenfor korsetter også - at du får hva du betaler for.
Solstrålejenta Skrevet 26. januar 2009 #11 Skrevet 26. januar 2009 Hei du, Så flott at du har laget en egen spalte for korsetter. Jeg har forelsket meg i et overbust-korsett fra Voller. Er imidlertid litt usikker på om jeg skal kjøpe meg det i hvitt til bryllupet eller et i svart til ellers... Det hadde vært et veldig fint brudekorsett, men jeg er usikker på hvor godt det gjør seg under kjolen min som har "korsettliv". Føler ikke at det er god nok støtte til at jeg kan gå med det uten noe under heller, ettersom jeg har litt å holde på plass og det korsettet i kjolen ikke løfter noe særlig. Så hva tror du? Kan jeg bruke korsett under kjole med korsettliv eller bør jeg prøve noe annet (stroppløs bh el. torsolett)?
Gjest Grafica Skrevet 26. januar 2009 #12 Skrevet 26. januar 2009 Licota: Man får absolutt det man betaler får når det gjelder korsetter... Men jeg anbefaler fortsatt å kjøpe fra utlandet, fordi det blir billigere. Vollers er forresten ikke korsettmakerne med stor K, men de er bra. Solstrålejenta: Det spørs litt hvor mye du har å holde på plass. Om det er pupper det er snakk om, vil jeg anbefale deg å tenke litt. En underbust kommer ikke til å gjøre noe særlig for puppene dine uten bh. Overbust gir veldig fin kløft, men der er det viktig hvilken modell du evt. velger. Endel overbust gir litt "flate" pupper. Korsetter med "hjerteformet" utringing er bedre enn rett utringing for det meste. Når det gjelder farge, så er det tross alt ingen som ser det under kjolen... Nå er ikke jeg av de som mener at undertøyet måååå være hvitt jeg da. Ang plass, om du har "korsettliv" i kjolen så tror jeg ikke det gjør noe. Bare husk på det jeg sa i første posten, om stålhempene. Men jeg vet at noen vollers-korsetter har en liten stofbit som dekker hempene. Hvilket er det du likte? Et torsolett vil jeg ikke anbefale, de har plastspiler og det blir bare ubehagelig.
Licota Skrevet 26. januar 2009 #13 Skrevet 26. januar 2009 Vollers er forresten ikke korsettmakerne med stor K, men de er bra. For mange er det det, men det finnes såklart mange andre produsenter som muligens er bedre - men få som har like lang historie som Vollers. Men det er såklart en smakssak. Noen foretrekker WKD, andre vil ha Axford eller Honour. Mye å velge mellom!
Gjest Grafica Skrevet 26. januar 2009 #14 Skrevet 26. januar 2009 Det er tross alt snakk om flere nivåer med korsetter og. Vollers er blant de beste på deres nivå. Men se på f.eks. korsettene til Dita Von Teese... Spesiallagd, hvert eneste ett. Og ikke av Vollers, for å si det sånn. Men i den gruppen de tilhører, har de en lang historie og er til å stole på når det gjelder kvalitet, uten tvil.
babord Skrevet 26. januar 2009 #15 Skrevet 26. januar 2009 Takk for svar! Jeg har blitt helt hekta jeg nå Jeg har kikket rundt i de butikkene du hadde nevnt i artikkelen din, og jeg synes det ser ut som Dolly, det øverste korsettet på denne siden kunne passe godt for meg siden jeg har store pupper... Hvordan er det dersom man går ned i vekt? Ser i signaturen din at du har vært flink Passer korsettene dine likevell, eller må det kjøpes nytt? Jeg vil liksom ikke bruke såpass mye penger og så oppdage at det ikke passer... Gleder meg sånn til å få korsettet mitt!
Solstrålejenta Skrevet 26. januar 2009 #16 Skrevet 26. januar 2009 Solstrålejenta: Det spørs litt hvor mye du har å holde på plass. Om det er pupper det er snakk om, vil jeg anbefale deg å tenke litt. En underbust kommer ikke til å gjøre noe særlig for puppene dine uten bh. Overbust gir veldig fin kløft, men der er det viktig hvilken modell du evt. velger. Endel overbust gir litt "flate" pupper. Korsetter med "hjerteformet" utringing er bedre enn rett utringing for det meste. Når det gjelder farge, så er det tross alt ingen som ser det under kjolen... Nå er ikke jeg av de som mener at undertøyet måååå være hvitt jeg da. Ang plass, om du har "korsettliv" i kjolen så tror jeg ikke det gjør noe. Bare husk på det jeg sa i første posten, om stålhempene. Men jeg vet at noen vollers-korsetter har en liten stofbit som dekker hempene. Hvilket er det du likte? Et torsolett vil jeg ikke anbefale, de har plastspiler og det blir bare ubehagelig. Ja, det er puppene som blir litt av problemet. Synes at de ofte bllir veldig flatklemte i korsetter, noe som jo gir en fin kløft, men om jeg synes blir litt rart når jeg har korsett under klær. Vil helst at det skal være en fin kurve. Falt for dette korsettet fra Vollers, bare i hvit eller sort som sagt. Ser nå at det er mer beregnet på pupper i b-cup størrelse... Sikkert fordui det er paddet. Men jeg syntes kanskje det var akkurat det som ga en fin form til utringningen... Har du noen egne erfaringer med dette korsettet?
Gjest Grafica Skrevet 26. januar 2009 #17 Skrevet 26. januar 2009 Takk for svar! Jeg har blitt helt hekta jeg nå Jeg har kikket rundt i de butikkene du hadde nevnt i artikkelen din, og jeg synes det ser ut som Dolly, det øverste korsettet på denne siden kunne passe godt for meg siden jeg har store pupper... Hvordan er det dersom man går ned i vekt? Ser i signaturen din at du har vært flink Passer korsettene dine likevell, eller må det kjøpes nytt? Jeg vil liksom ikke bruke såpass mye penger og så oppdage at det ikke passer... Gleder meg sånn til å få korsettet mitt! Vel, mine er fra før jeg gikk opp i vekt, så derfor passer mine fortsatt... Hehe. Jeg får bare ikke snørt de helt igjen. Hvor mye har du tenkt deg ned i vekt? Det korsettet var kjempefint Ja, det er puppene som blir litt av problemet. Synes at de ofte bllir veldig flatklemte i korsetter, noe som jo gir en fin kløft, men om jeg synes blir litt rart når jeg har korsett under klær. Vil helst at det skal være en fin kurve. Falt for dette korsettet fra Vollers, bare i hvit eller sort som sagt. Ser nå at det er mer beregnet på pupper i b-cup størrelse... Sikkert fordui det er paddet. Men jeg syntes kanskje det var akkurat det som ga en fin form til utringningen... Har du noen egne erfaringer med dette korsettet? Har ingen personlig erfaring med det korsettet der, dessverre. Men det at det er paddet, er nok ikke grunnen til den fine formen. Det er sweetheart-necklinen. Se på dette i forhold til dette. Det er samme dama. Se på forskjellen på hvordan puppene hennes ser ut.
babord Skrevet 26. januar 2009 #18 Skrevet 26. januar 2009 Vel, mine er fra før jeg gikk opp i vekt, så derfor passer mine fortsatt... Hehe. Jeg får bare ikke snørt de helt igjen. Hvor mye har du tenkt deg ned i vekt? Det korsettet var kjempefint Hmm Gjerne mye, men har ikke egentlig tro på at jeg klarer det... hvis jeg klarer 10-15 kg før året er omme blir jeg glad
Gjest Grafica Skrevet 26. januar 2009 #19 Skrevet 26. januar 2009 Vel, det du kan gjøre er å først sjekke hvilken størrelse du er (om du er en "hel" eller "halv" størrelse ) og så kan jeg hjelpe deg med å finne ut hvilken størrelse du skal bestille
babord Skrevet 26. januar 2009 #20 Skrevet 26. januar 2009 Så snill du er målte nå, (ved hjelp av hyssing og metermål siden vi har rotet bort målebåndet;)) og havnet litt under 35 tommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå