Gjest Rubens Rikskringkasting Skrevet 25. januar 2009 #1 Skrevet 25. januar 2009 Jeg har en pose med frossen scampi i fryseren og har tenkt til å bruke den i wok. Skal den tines først, eller er det bare å kaste den i panna sammen med de frosne grønnsakene? Og hvor lenge skal de steke? Oog: er det godt med sweet chili-saus til? Takk for svar?
ToveM Skrevet 25. januar 2009 #2 Skrevet 25. januar 2009 Jeg har en pose med frossen scampi i fryseren og har tenkt til å bruke den i wok. Skal den tines først, eller er det bare å kaste den i panna sammen med de frosne grønnsakene? Og hvor lenge skal de steke? Oog: er det godt med sweet chili-saus til? Takk for svar? Jeg pleier å tine de først, og ta av skallet på halen, hvis de har det. Jeg bruker en chili-saus til, men lurer på om den heter red chili -saus. Så bruker jeg en liten boks kokosmelk oppi sausen. Det gjør den litt mildere.
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2009 #3 Skrevet 25. januar 2009 Ville tint de først ja. Unasett om de er rå eller kokte. De er jo såpass tykke at det tar litt tid før de blir gjennomvarme om de er frossne. Rå skampi trenger bare kjempekort tid i pannna. (greit å skrelle deførst og ta ut den lille brune strengen på toppen) Du ser at de er ferdig når de skifter farger fra grå til rosa. Sikkert greit å steke de for seg for så å sette de sammen med grønnsaker. Er de allerede kokte trenger de jo bare å bli varme Tror sweet chilisaus blir godt til ja.
Chimamanda Skrevet 25. januar 2009 #4 Skrevet 25. januar 2009 Sweet chillisaus blir sikkert fint til. Det er ogsaa veldig godt aa woke dem sammen med hvitloek
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå