Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt meg en Fujitsu siemens laptop 18 tums.

Hade gledet meg til den store skjermen.

Men allt jeg ser på er jo i mindre størrelse enn skjermen!!

Hvordan får jeg like stor bild som skjerm?

:sukk:

Bruker internet explorer og opera.

Mest explorer

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke helt problemet. Er det svarte striper på skjermen som gjør at bildekanten ikke går ut til skjermkanten, litt som når kinofilmer vises på TV, med svart over og under bildet?

Skrevet
Skjønner ikke helt problemet. Er det svarte striper på skjermen som gjør at bildekanten ikke går ut til skjermkanten, litt som når kinofilmer vises på TV, med svart over og under bildet?

Nei, ikke sånn.

Mer som at bilden er 15 tumms.

Er ikke noe ved sidene av bilden.

Som når jeg skriver nå feks så er det 10 cm på hver side som ikke er noenting..

Forklarer jeg dårlig? hmmm, vet ikke helt hvordan jeg skal forklare..

Vil jo ha stor tekst å bilder på sidene jeg er inne på, så skjermen fylles opp.

Som å ha en stor widescreen tv men bare vanlig bild.

Skrevet

Nå er ikke min Fujitsu siemens oppe å går, men jeg ser at den har etlite skjermikon på F4 knappen. Så hvis jeg trykker (fn)-knapper og F4 regner jeg nesten med at det kommer opp sånn skjermjusteringsmeny hvor du kanstrekke ut hvor langt ut til sidene du ønsker bildet ditt.

Skrevet
Nå er ikke min Fujitsu siemens oppe å går, men jeg ser at den har etlite skjermikon på F4 knappen. Så hvis jeg trykker (fn)-knapper og F4 regner jeg nesten med at det kommer opp sånn skjermjusteringsmeny hvor du kanstrekke ut hvor langt ut til sidene du ønsker bildet ditt.

Tror kanskje ikke det fungerer allikvel....er vel heller en kanpp du bruker for å switche mellom ulike skjermer/framviser

Gjest pastablasta
Skrevet
Nei, ikke sånn.

Mer som at bilden er 15 tumms.

Er ikke noe ved sidene av bilden.

Som når jeg skriver nå feks så er det 10 cm på hver side som ikke er noenting..

Forklarer jeg dårlig? hmmm, vet ikke helt hvordan jeg skal forklare..

Vil jo ha stor tekst å bilder på sidene jeg er inne på, så skjermen fylles opp.

Som å ha en stor widescreen tv men bare vanlig bild.

Er skrivebordet ditt like lite, eller er det bare sider i nettleseren som vises sånn ? Hvis absolutt alt er lite (dvs, vises med en svart ramme rundt bildet), vil jeg tro at du må stille opp oppløsningen på driveren til skjermkortet ditt. Titt litt på denne, du må kanskje stille opp "resolution" (skjermoppløsning). Høyere setting på resolution gir større bilde.

Skrevet

Evt. er det bare å prøve å skru opp oppløsningen på skjermen din. Kan hende den står på for lavt

Skrevet
Evt. er det bare å prøve å skru opp oppløsningen på skjermen din. Kan hende den står på for lavt

Hvordan gjør jeg det?

Verken FN + F4 eller F7 funket.

Å ikke linken ovan heller..

Skrivebordet ser helt bra ut!

Skjønner ikke...

Skrevet

Er det kun i nettleseren at du får store tomme felt i bakgrunnsfarge?

Skrevet
Er det kun i nettleseren at du får store tomme felt i bakgrunnsfarge?

Det er ikke i bakgrunnsfarge.

Det er litt forskjellige, avhengig av hvilken side jeg er på.

Feks på vg så er halve skjermen vg bildet å resten hvitt!!

Hvis jeg tar Side oppe i høyre hjørne å zoom. så blir det mye bedre, men da må jeg gjøre det hver eneste gang.. Vil ha stort automatisk..

Trodde det bare var sånn når man hade stor skjerm.. :-/ ( full bilde alltså)

Skrevet

Ok, da er jeg med. Nettsider lages stort sett slik at de også vises korrekt for oss med små skjermer, og skal de være smale nok til å vises greit på f.eks. 14" blir det en del bredde til overs på større skjermer. Enkelte nettsider stokkes om automatisk for å fylle ut bredere skjermer, jeg tror nettavisen.no holder på slik.

Skrevet
Ok, da er jeg med. Nettsider lages stort sett slik at de også vises korrekt for oss med små skjermer, og skal de være smale nok til å vises greit på f.eks. 14" blir det en del bredde til overs på større skjermer. Enkelte nettsider stokkes om automatisk for å fylle ut bredere skjermer, jeg tror nettavisen.no holder på slik.

Betyr det at jeg ikke kan få full skjerm?

Hade en veninne her igår å hun har også stor skjerm å skulle vise meg hvordan jeg endret det. Men hun kunne ikke siden hun har mac å jeg har pc..

Men det må jo gå..?

:snurt:

Skrevet

Tja, du kan alltids skru ned oppløsningen, men jeg ville foretrukket å beholde det slik det er nå for å ha maksimal høyde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...