Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Er nettopp blitt gravid, men er litt usikker på hva jeg bør spise... Kan jeg spise philadelphiaost?

Har hørt at jeg ikke bør spise skinke, stemmer det? Jeg som vanligvis spiser veldig mye kokt skinke... :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_hysteria_*
Skrevet

Du kan spise akkurat hva du ønsker her i Norge. Det eneste du skal være forsiktig med er kjøtt som ikke er tilstrekkelig varmebehandlet. Og det skal jo noe til å glemme å steike kjøttdeigen brun. Ellers huske å vaske grønnsaker og frukt. Det vil man jo gjøre i alle fal..

Det er bare hysteri og tull at man ikke kan spise ditten og datten selv om man er gravid.

Skrevet

Sjekk på pakken om ost er pasteurisert. Hvis den er det, kan du spise den.

Kokt skinke er, vel kokt, så det kan du spise. Du må unngå rått kjøtt, som du finner i f.eks. salami og spekepølse. Husk at du bør har skinken ferskst mulig, ikke spis den om den har ligget lenge i kjøleskapet og hatt sitt eget lille drivhus av bakterier. Du kan også fryse skinken, den behandlingen dreper bakterier.

Gjest ¤bella¤
Skrevet
Det er bare hysteri og tull at man ikke kan spise ditten og datten selv om man er gravid.

Nå må du gi deg. Å råde folk til å ikke følge oppfordringer fra staten er direkte uansvarlig. Selv om det er din mening, er det ikke bra å gi råd som er uriktige.

TS.

Om du går inn på : www.matportalen.no kan du se hva du bør holde deg unna og ikke.

Skrevet

Men det er greit å ikke bli helt hysterisk heller. Både kokt skinke og philadelphia ost er helt OK å spise. Kun muggoster og spekemat man skal holde seg unna når det gjelder pålegg.

Skrevet
Men det er greit å ikke bli helt hysterisk heller. Både kokt skinke og philadelphia ost er helt OK å spise. Kun muggoster og spekemat man skal holde seg unna når det gjelder pålegg.

Vakumpakket kjøttpålegg som kokt skinke, er bare ok om den er helt nyinnkjøpt.

Listeria her blitt funnet i kokt skinke flere ganger.

Gjest ¤bella¤
Skrevet

ja, men man er da ikke hysterisk om man følger retningslinjene på matportalen. Da er man heller smart.

Skrevet
ja, men man er da ikke hysterisk om man følger retningslinjene på matportalen. Da er man heller smart.

Har aldri sagt at man ikke skal følge retningslinjene til matportalen, men både kokt skinke og philadelphia ost (som faktisk var spørsmålet her) er helt greit iflg matportalen.

Gjest Patti Labella

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...