Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 30. januar 2009 #21 Skrevet 30. januar 2009 Det at jeg bruker linser istede for briller er rett og slett at det er mer behagelig. Slipper dugg blant annet. Dessuten ser jeg bedre. Når jeg bruker briller føler jeg at jeg mister noe av synsfeltet, speielt når jeg sitter på jobben med pcèn. Skriver under på denne. I tillegg kommer at min synsfeil gir meg DIGRE øyne og det er lite pent. Briller er dessuten en større investering for meg enn det linser er, så brillene mine som jeg bare bruker hjemme er "hauggamle". Men jeg vet at det finnes briller med mindre "colabunn" effekt den de jeg har nå, det er bare det at linsene er langt bedre synskorreksjon for meg. Jeg synes mange er flotte med briller, og ser ikke på det som spesielt nerdete. Men det er også mange der ute som dessverre har blitt kolosalt uvenn med optikeren - de går fortsatt rundt i pilotbriller, eller Elvis Costello briller - de var sist inn på 80-tallet. Når hår, klær og kroppsstell av og til også matcher brillene så er det ikke NERD det første jeg tenker på, men mer: her er ingen fornyelse skjedd siden mor kjøpte klær til dem.
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2009 #22 Skrevet 30. januar 2009 Jeg synes absolutt briller kan være pent både på kvinner og menn, om de kler personen, og ser ikke på det som nerdete. Jeg bruker selv linser, og grunnen er at de gir meg bedre synsfelt enn briller, det føles ekkelt å kjøre og gå ned trapper når jeg bruker briller, samt at de dugger, blir fort skitne og fungerer dårlig når det regner og snør. I tillegg har jeg høy styrke slik at det fort blir colabunner i kantene. Så det er kun av praktiske hensyn, ikke forfengelighet, at jeg bruker linser. Og jeg bruker briller innimellom da...
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2009 #24 Skrevet 10. februar 2009 Nei, kule briller er hot og sexy! Digger menn som ser intelligente ut, men som samtidig er sexy. :-P Men man må bytte ut brillene kanskje hvert femte år for å følge med på moten. Har hatt lyst på briller selv før, og nå lurer jeg på om jeg faktisk trenger det...
Anglofil Skrevet 12. februar 2009 #25 Skrevet 12. februar 2009 (endret) Jeg brukter både linser og briller, alt ettersom hva jeg føler for, og hva jeg synes er best, men det blir ofte til at jeg foretrekker linsene. Min kjære elsker at jeg bruker briller, og det er nesten så han maser om at jeg skal bruke dem mer, for han vet hvorfor jeg helst tyr til linser, for jeg må ærlig talt si at jeg har alltid følt meg rimelig stygg, og at brillene kun har addet til den faktoren. Mvh Yvonne Endret 12. februar 2009 av Yvonne
Gjest Gjest_Stina_* Skrevet 13. februar 2009 #26 Skrevet 13. februar 2009 Er det slikt brillebrukerne oppfattes av det motsatte kjønn? Som stygge og nerdete? Jeg har hørt det mange ganger før: mange av venninnene mine og også flere andre damer jeg kjenner ville ALDRI i livet blitt sammen med ( eller lagt merke til) en gutt som bruker briller,for de synes det er så stygt med briller. Nå er jeg dame selv og bruker briller og lurer på om det samme gjelder for damer? Hva synes menn om damer som bruker briller? Jeg har merket av de fleste (både damer og menn) bruker linser pga de synes at briller er stygt. Ja, jeg synes briller er stygt og nerdete. Linser er bare usjarmerende (røde øyne). Det beste er om folk kan laseroperere seg, så slipper de slikt! Det er bvare trist å se folk som bruker briller.
Ambivalent Skrevet 13. februar 2009 #27 Skrevet 13. februar 2009 Briller er enten noe jeg ikke legger merke til, eller veldig hot. Avhengig av brillene. Jeg synes "nerdebriller" med sort innfatning kan være skikkelig kult, på den rette personen.
Gjest utrolig Skrevet 13. februar 2009 #28 Skrevet 13. februar 2009 Ja, jeg synes briller er stygt og nerdete. Linser er bare usjarmerende (røde øyne). Det beste er om folk kan laseroperere seg, så slipper de slikt! Det er bvare trist å se folk som bruker briller. ha, ha, utrolig hva folk er i stand til å si. Skal folk ta laseroperasjon for at du skal slippe å se noen bruke briller. Det er flere på min jobb som bruker linser og jeg har ennå ikke sett røde øyne på dem.
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2009 #29 Skrevet 13. februar 2009 Ja, jeg synes briller er stygt og nerdete. Linser er bare usjarmerende (røde øyne). Det beste er om folk kan laseroperere seg, så slipper de slikt! Det er bvare trist å se folk som bruker briller. Røde øyne?? Du må jo ta de av en gang i blandt da..
Gjest Langsyne Skrevet 13. februar 2009 #30 Skrevet 13. februar 2009 Røde øyne?? Du må jo ta de av en gang i blandt da..
Gjest Bare innom Skrevet 13. februar 2009 #31 Skrevet 13. februar 2009 Jeg har en synsfeil som ikke kan korrigeres ved hjelp av linser (eller laseroperasjon), jeg vil alltid være avhengig av briller. På grunnlag av det, må jeg be "gjest Stina" om unnskyldning for at jeg ødelegger hennes hverdag ved å gjøre henne trist fordi jeg har lyst til å se godt. Så kjære "Gjest Stina", jeg håper du kan tilgi meg min store egoisme, og at du kan vise såpass storsinn at du kan godta mitt ønske om å se.
Gjest Ingrid-84 Skrevet 13. februar 2009 #32 Skrevet 13. februar 2009 Vi bruker skjerm-/lesebriller begge to. Samboeren min er utrolig sexy med briller på! Jeg har brukt mine i 8 år, og har vel aldri fått en negativ kommentar. Men det kommer vel litt an på om man bruker briller som passer ansiktet. Bruker man feil type briller så vil det jo ikke se bra ut.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå