Gå til innhold

Oppfattes brillebrukere

Anbefalte innlegg

Gjest brillebruker
Skrevet

Er det slikt brillebrukerne oppfattes av det motsatte kjønn?

Som stygge og nerdete?

Jeg har hørt det mange ganger før: mange av venninnene mine og også flere andre damer jeg kjenner ville ALDRI i livet blitt sammen med ( eller lagt merke til) en gutt som bruker briller,for de synes det er så stygt med briller.

Nå er jeg dame selv og bruker briller og lurer på om det samme gjelder for damer?

Hva synes menn om damer som bruker briller?

Jeg har merket av de fleste (både damer og menn) bruker linser pga de synes at briller er stygt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som stygge og nerdete?

Jeg har hørt det mange ganger før: mange av venninnene mine og også flere andre damer jeg kjenner ville ALDRI i livet blitt sammen med ( eller lagt merke til) en gutt som bruker briller,for de synes det er så stygt med briller.

Nå er jeg dame selv og bruker briller og lurer på om det samme gjelder for damer?

Jeg har merket av de fleste (både damer og menn) bruker linser pga de synes at briller er stygt.

Det her blir litt på sida, men jeg syns det er hot med menn som bruker briller. Vel og merke litt pene briller som kler trekkene deres. Stor forskjell på mannen før han fikk seg nye briller som virkelig kledte han, da ble han ekstra barsk!:) Jeg ville aldri tenkt det har noe si hit eller dit om en mann/dame har briller eller ei om de er attraktive. Noe av det pene med briller er jo at de fremhever øyne, som er riktig så pent å se på. Jeg syns damer med briller ser smarte og flinke ut!:)

Skrevet

Jeg synes ikke at briller er noe fint. For meg blir det litt nerdete.

Har alltid syntes det, fra jeg var veldig liten.

Nå skal det sies at både bestevennen min og samboeren min har behov for briller innimellom, så det handler nok mer om førsteinntrykk og sånn

Skrevet
Det her blir litt på sida, men jeg syns det er hot med menn som bruker briller. Vel og merke litt pene briller som kler trekkene deres. Stor forskjell på mannen før han fikk seg nye briller som virkelig kledte han, da ble han ekstra barsk!:) Jeg ville aldri tenkt det har noe si hit eller dit om en mann/dame har briller eller ei om de er attraktive. Noe av det pene med briller er jo at de fremhever øyne, som er riktig så pent å se på. Jeg syns damer med briller ser smarte og flinke ut!:)

Samme her! :)

Skrevet

Som stygge og nerdete?

Synes egentlig det bare er fint med briller. Men det bør selvfølgelig være briller som passer. Av en eller annen grunn synes jeg at jenter ser litt mer classy ut med briller.

Skrevet

Jeg ser ikke på det å bruke briller som noe negativt. Men jeg kjenner flere som bruker briller, men de går mye heller med linser i stedet for briller. Både gutter og jenter. De er vel redde for at noen skal dømme dem pga brillene.

Han siste fyren jeg var sammen med, brukte ikke briller på de første datene vi var på. Plutselig så hadde han på seg briller, og det var ikke sånn at jeg likte han mindre da. Men han likte f.eks. ikke å gå ut på byen med briller.

Skrevet

Jeg syns ikke det er noe galt med briller, enkelte kler det jo veldig godt også. Bruker selv bare briller på forelesning, når jeg ser på tv osv. (nærsynt), men hadde ikke hatt noe imot å gå med det hele tiden.

Skrevet

Jeg bruker linser, men har ett par briller i reserve(av den litt spenstige typen). Liker å bruke briller og føler meg pen i dem, og har bare fått positive tilbakemeldinger fra gutter/menn når det gjelder briller. De synes det ser smart, classy, pent, søtt, sexy ut osv. Noen nevner at denne lærerinne/sekretær looken er hot rett og slett.

Jeg brukte brillene mye mer før, da jeg hadde dagslinser. Nå har jeg mndlinser og synes det blir mer pes rett og slett. Det at jeg bruker linser istede for briller er rett og slett at det er mer behagelig. Slipper dugg blant annet. Dessuten ser jeg bedre. Når jeg bruker briller føler jeg at jeg mister noe av synsfeltet, speielt når jeg sitter på jobben med pcèn.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Menn med kledelige briller er hot!

Jeg bruker både briller og linser, foretrekker linser fordi de er mer praktiske, men liker absolutt også brillene mine :jepp:

Skrevet

Jeg har brukt linser i alle år, men er litt lei nå og skal gå over til briller på hverdager og linser hvis jeg skal på fest, spille fotball eller gjøre noe annet hvor briller ikke er like praktisk.

Problemet til mange gutter med briller er at de velger en standard, småkjedelig ramme som ikke kler dem og som ikke har noen funksjon. Det er gjerne de samme guttene som kjøper sko som er praktiske og klokker som viser tiden - hvis man ikke legger litt innsats i å se bra ut og gjøre sånne småting til det man legger merke til så er det klart man ser kjedelig ut.

Skrevet

Jeg har prøvd linser, og det er både dyrt og ble litt styrete.

Nå bruker jeg briller når jeg kjører bil, leser eller i andre sammenhenger jeg føler behovet.

Skrevet

Jeg vet i all fall at mannen min foretrekker meg med briller. Han syntes at det er sexy. Det skal sies at jeg ikke brukte briller når jeg ble sammen med ham da. Jeg tror ikke det er mye en avgjørende faktor altså.

Gjest Langsyne
Skrevet (endret)

Jeg elsker briller. Noen ser ut til å være skapt for det!! :hjertesmil::hjertesmil:

Endret av Langsyne
Skrevet
Jeg vet i all fall at mannen min foretrekker meg med briller. Han syntes at det er sexy. Det skal sies at jeg ikke brukte briller når jeg ble sammen med ham da. Jeg tror ikke det er mye en avgjørende faktor altså.

Jenter med briller er veldig hot, men da foretrekker jeg det som en del av kostymen. Når jeg drar ut med jenten i penklær foretrekker jeg henne uten, men "forelesnings"-looken med oppsatt hår er veldig ålreit.

Skrevet (endret)

Jeg syns også at briller på manneben kan være snasent;)

Ofte så ser jeg jenter med briller som kler de så forbanna godt. Da blir jeg en smule betenkt, for jeg har også briller og skulle absolutt brukt de mer. Skal jeg bruke dem føler jeg at jeg må kjøre sekretærlooken, fordi at brillene ikke "passer" til alle typer klær. (Ja, jeg vet, teit...)

Det er akkurat det TS stiller spørsmål vet, jeg vil ikke se nerdete og stygg ut.

Brillene mine er av den markante typen, dvs. svart ramme, så det er kanskje derfor jeg er skeptisk til dem? De er jo midt i ansiktet.

Blir ikke helt komfertabel iført dem, selv om jeg får komplimenter av begge kjønn når jeg har dem på.

(Muligens hadde det blitt bedre hadde jeg brukt de oftere... Men det er jeg ikke interessert i å finne ut.)

Med andre ord, linser er så og si standard hos meg.

Kunne aldri gått med briller på fest, da hadde jeg følt meg utilpass.

Endret av laperla
Skrevet

Da jeg nevnte til øyelegen min hin dagen at jeg ville ha tydelige svarte rammer på brillene mine så sa hun "Ja, det er like greit å være ærlig om det" - noe jeg synes var smart sagt. Man skal ikke skjule brillebruken, man skal gjøre det til noe som trekker opp og gjør deg penere ved å fremheve ansiktet og passe til resten av stilen.

Skrevet

Briller er stilig. Derimot har jeg skikkelig problemer med å se på folk som skifter linser. Ekkelt. Da klarer jeg ikke la være å studere øynene deres etterpå for å se om de er synlige. Og så føler jeg at de må være litt forfengelige de som bruker linser istedenfor briller :fnise:

Skrevet

Jeg må også få slenge inn at jeg synes det er litt ektra flott med en mann som bruker kledelige briller :rødme:

Jeg har selv briller, men bruker dem bare når jeg er mellom linsepar (lurt å ha et døgn eller to fri fra linsene) og når jeg er syk. Synes de bare er i veien rett og slett. Det har ikke så mye med at jeg skjemmes over å være "brilleslange", og jeg har igrunn bare fått positive tilbakemeldinger fra de motsatte kjønn, deriblant min samboer. Det er noe med hele frekk sekretær/lærerinne-looken som tenner dem tror jeg. Dessuten hører jeg ofte at "jeg ser så smart ut" med briller. Om det er nerdete eller ikke, så tar jeg det som et kompliment i alle fall :tongue: Likevel så liker jeg ikke å gå med dem. Man merker at de er der, det blir dugg på dem hvis det er kaldt ute og varmt inne, man kan jo se under og på siden av dem, nei. Det er bare slitsomt. Tror ikke jeg kunne ha dratt på byen med briller heller. Bare ut for å ta en øl, ja. Men ikke på byen for å danse. Da hadde jeg sikkert mistet dem. :sjenert:

Mamma bytter fra linser og briller så ofte at jeg ikke alltid ser om hun har brillene på eller ikke. Så det betyr jo egentlig ikke så mye antagelig.

Det er har mye med vane å gjøre. :)

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg i grunn ikke legger noe særlig merke til hvorvidt folk bruker briller. Jeg registrerer det men jeg tenker ikke noe over det. Så mitt svar må bli nei, jeg syns ikke briller er nerdete og stygt, hverken på kvinner eller menn :)

Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg syns det er kjempefint med briller jeg, både på kvinner og menn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...