Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2009 #1 Skrevet 25. januar 2009 Samboeren min har de siste dagene hatt avføring flere ganger om dagen og har gått ned 2 kilo. Han nekter å gå til legen, så da spør jeg her om noen kanskje vet hva dette kan skyldes.
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2009 #2 Skrevet 25. januar 2009 Irritabel tarm? Et snev av omgangssyke? Og hva mener du med flere ganger om dagen? Det er ikke unormalt å ha avføring flere ganger om dagen, men at han har gått ned 2 kg på kort tid tyder på at han mister mye væske. Den medisinske definisjonen på diaré er "løs avføring mer enn 5 ganger i døgnet". Det er ikke bare hyppigheten som er viktigst, men farge, konsistens, smerter, slim, blod osv...
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2009 #3 Skrevet 25. januar 2009 Samboeren min har de siste dagene hatt avføring flere ganger om dagen og har gått ned 2 kilo. Han nekter å gå til legen, så da spør jeg her om noen kanskje vet hva dette kan skyldes. Hvordan er avføringen da? Løs, fast, mørk, lys? Har han endret kostholdet sitt? Spist noe han ikke pleier å spise? Jeg har avføringer flere ganger om dagen, og for meg er det meget normalt. Er ikke syk altså.
Gjest Charming Skrevet 26. januar 2009 #4 Skrevet 26. januar 2009 Antall ganger han har avføringer tror jeg ikke er så farlig. Det er forandrer seg. Før hadde jeg det kanskje 1 gang på 2-3 dager. Mens etter et år i militæret har jeg det nå mange ganger om dagen. Aner ikke hva som er grunnen, men det er hvertfall åpenbart at det endres. Men jeg ville gått til legen om jeg hadde gått ned i vekt så fort :O
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå