Gjest Skrevet 19. september 2011 #1961 Del Skrevet 19. september 2011 Ja, ordet "bryllup" får snart sin egen side når det gjelder alternative skrivemåter. Min favoritt er "brulløpp". Den får det til å flimre på netthinna mi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 19. september 2011 #1962 Del Skrevet 19. september 2011 Ja, ordet "bryllup" får snart sin egen side når det gjelder alternative skrivemåter. Min favoritt er "brulløpp". Den får det til å flimre på netthinna mi. Der jeg er fra, sier de "brøllopp" . Den yngre generasjonen har sikkert et mer avslepet språk. Det er mange år siden jeg flyttet, jeg har liten eller ingen kontakt med folk fra stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2011 #1963 Del Skrevet 19. september 2011 Ja, ordet "bryllup" får snart sin egen side når det gjelder alternative skrivemåter. Min favoritt er "brulløpp". Den får det til å flimre på netthinna mi. Der jeg er fra, sier de "brøllopp" . Den yngre generasjonen har sikkert et mer avslepet språk. Det er mange år siden jeg flyttet, jeg har liten eller ingen kontakt med folk fra stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 19. september 2011 #1964 Del Skrevet 19. september 2011 Der jeg er fra, sier de "brøllopp" . Den yngre generasjonen har sikkert et mer avslepet språk. Det er mange år siden jeg flyttet, jeg har liten eller ingen kontakt med folk fra stedet. Det sier de gamle der jeg kommer fra, også. Tror ikke en sjel under 60 bruker det ordet, lenger, og jeg har heldigvis tilgode å se noen skrive det slik! Bryllupp, derimot... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 24. september 2011 #1965 Del Skrevet 24. september 2011 Derfor skulle moren gå på et annet rom når babyen skulle spise pupp. Jeg trodde spedbarn drakk mormelk, ikke spiste brystene til moren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 24. september 2011 #1966 Del Skrevet 24. september 2011 Derfor skulle moren gå på et annet rom når babyen skulle spise pupp. Jeg trodde spedbarn drakk mormelk, ikke spiste brystene til moren. Denne måten å beskrive ammingen på har jeg alltid mislikt, blir litt for sært for meg. En annen ting er at det høres ut som moren skulle gå i et annet rom uten babyen, noe som blir litt vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 24. september 2011 #1967 Del Skrevet 24. september 2011 Der jeg er fra, sier de "brøllopp" . Den yngre generasjonen har sikkert et mer avslepet språk. Det er mange år siden jeg flyttet, jeg har liten eller ingen kontakt med folk fra stedet. Her ble det noe tull med sendingen av innlegget. Jeg skjønner ikke hva det kan ha seg at det står anonym bruker. Jeg skriver så godt som aldri som AB. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 25. september 2011 #1968 Del Skrevet 25. september 2011 "første man til mølla" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2011 #1969 Del Skrevet 25. september 2011 Mopydelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litia Skrevet 28. september 2011 #1970 Del Skrevet 28. september 2011 Hun "er" yngre enn alderen skulle tilsi.. (Ca. det det sto.) Kan noen forklare meg bruken av anførselstegn i den sammenhengen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 28. september 2011 #1971 Del Skrevet 28. september 2011 Hun "er" yngre enn alderen skulle tilsi.. (Ca. det det sto.) Kan noen forklare meg bruken av anførselstegn i den sammenhengen? Ikke vet jeg, men jeg antar at meningen er at hun virker yngre enn alderen skulle tilsi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litia Skrevet 28. september 2011 #1972 Del Skrevet 28. september 2011 (endret) Ikke vet jeg, men jeg antar at meningen er at hun virker yngre enn alderen skulle tilsi. Mao. noe sånt som: Hun er "yngre" enn det alderen skulle tilsi.. ? Ser fortsatt rart ut, spør du meg.. Edit: Jeg skjønner godt hva personen mener, bare for å presisere det. Synes bare det var en interessant bruk av disse tegnene. Ah, hva man ikke bryr seg om her i verden. Endret 28. september 2011 av Litia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 28. september 2011 #1973 Del Skrevet 28. september 2011 Mao. noe sånt som: Hun er "yngre" enn det alderen skulle tilsi.. ? Ser fortsatt rart ut, spør du meg.. Edit: Jeg skjønner godt hva personen mener, bare for å presisere det. Synes bare det var en interessant bruk av disse tegnene. Ah, hva man ikke bryr seg om her i verden. Jeg er helt enig med deg at de anførselstegnene ser merkelig ut, både i første eksempel og slik du skriver her. Kanskje det er ment å latterliggjøre, gjøre narr av, liksom være morsom på en annens bekostning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2011 #1974 Del Skrevet 28. september 2011 Jeg er helt enig med deg at de anførselstegnene ser merkelig ut, både i første eksempel og slik du skriver her. Kanskje det er ment å latterliggjøre, gjøre narr av, liksom være morsom på en annens bekostning? Ja, det er jo ikke ukjent her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litia Skrevet 28. september 2011 #1975 Del Skrevet 28. september 2011 (endret) Jeg er helt enig med deg at de anførselstegnene ser merkelig ut, både i første eksempel og slik du skriver her. Kanskje det er ment å latterliggjøre, gjøre narr av, liksom være morsom på en annens bekostning? Det sto i åpningsinnlegget i en tråd om gavetips til hun som "er" yngre enn det alderen tilsier, så det tviler jeg på. Endret 28. september 2011 av Litia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 28. september 2011 #1976 Del Skrevet 28. september 2011 Hun "er" yngre enn alderen skulle tilsi.. (Ca. det det sto.) Kan noen forklare meg bruken av anførselstegn i den sammenhengen? Jeg går ut fra at det betyr at man ikke skal tolke "er" helt bokstavelig. Hun ER selvfølgelig ikke yngre enn alderen sin, men hun oppfører seg kanskje slik? Umoden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litia Skrevet 28. september 2011 #1977 Del Skrevet 28. september 2011 Jeg går ut fra at det betyr at man ikke skal tolke "er" helt bokstavelig. Hun ER selvfølgelig ikke yngre enn alderen sin, men hun oppfører seg kanskje slik? Umoden? Men er det da ikke bedre å skrive "yngre"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 29. september 2011 #1978 Del Skrevet 29. september 2011 Men er det da ikke bedre å skrive "yngre"? Jo. Jeg ville nok omformulert hele setningen. Men nå var det jo ikke jeg som skrev den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litia Skrevet 29. september 2011 #1979 Del Skrevet 29. september 2011 Jo. Jeg ville nok omformulert hele setningen. Men nå var det jo ikke jeg som skrev den Er du heeeeeelt sikker på det? Neida. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
desperate Skrevet 2. oktober 2011 #1980 Del Skrevet 2. oktober 2011 Jeg er neppe så god på rettskriving som det faste inventaret her, men noen skrivefeil plager meg skikkelig! Har lest litt blogger i det siste, og der er det mye gøy som dukker opp... "I forgje uke..." "Fått gjort mye til at klokka bare er elve!" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå