Gjest Blubberella Skrevet 4. juli 2011 #1841 Del Skrevet 4. juli 2011 Måtte bare få med denne her! Den var liksom så... i tråd med trådens tema Rett skal være rett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 4. juli 2011 #1842 Del Skrevet 4. juli 2011 Måtte bare få med denne her! Den var liksom så... i tråd med trådens tema Rett skal være rett Haha, fantastisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 7. juli 2011 #1843 Del Skrevet 7. juli 2011 "Reindråper" leste jeg nettopp nå i "Mitt skip er lastet med..." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litia Skrevet 8. juli 2011 #1844 Del Skrevet 8. juli 2011 Jeg håper, håper, håper, HÅPER denne personer er utlending (noe det kan se ut som av innleggene), men likevel er vel stor bokstav først i setninger, punktum, osv. rimelig vanlig i de fleste språk? "Ikke" er jo også et ganske vanlig ord, men det ser ut som personen konsekvent skriver "ike". (Dysleksi kan vel også unnskylde feilene.) staten bor om mulig kanskje vurdere vordan vi ser pa ting som er lovlig i utlanet i voldensaken har man valgt en kvasilosning volden blir ike mo men verge og barna far ike statsborgerskap kanskje man bor s p vordan man forholdr seg til ting som gjores i andre lan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 8. juli 2011 #1845 Del Skrevet 8. juli 2011 staten bor om mulig kanskje vurdere vordan vi ser pa ting som er lovlig i utlanet i voldensaken har man valgt en kvasilosning volden blir ike mo men verge og barna far ike statsborgerskap kanskje man bor s p vordan man forholdr seg til ting som gjores i andre lan Jeg kjenner igjen de systematiske feilene her og har tenkt det samme om (det jeg antar er) samme person. Det er så tidkrevende å lese og å forsøke å tolke slike innlegg at jeg som regel hopper rett videre til neste innlegg. Synd egentlig, for jeg tror i alle fall personen du siterer besitter en hel del kunnskap og kunne vært en interessant diskusjonspartner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 8. juli 2011 #1846 Del Skrevet 8. juli 2011 Jeg håper, håper, håper, HÅPER denne personer er utlending (noe det kan se ut som av innleggene), men likevel er vel stor bokstav først i setninger, punktum, osv. rimelig vanlig i de fleste språk? "Ikke" er jo også et ganske vanlig ord, men det ser ut som personen konsekvent skriver "ike". (Dysleksi kan vel også unnskylde feilene.) staten bor om mulig kanskje vurdere vordan vi ser pa ting som er lovlig i utlanet i voldensaken har man valgt en kvasilosning volden blir ike mo men verge og barna far ike statsborgerskap kanskje man bor s p vordan man forholdr seg til ting som gjores i andre lan Denne personen har dysleksi, jeg husker vedkommende har fortalt det selv. Hun/han er meget kunnskapsrik på mange områder og vel verd å lese, selvom man kanskje må konsentrere seg mer enn vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 8. juli 2011 #1847 Del Skrevet 8. juli 2011 (endret) For noen dager skrev mamma en handlelapp til meg der hun skrev at jeg måtte huske å handle The. Litt flause eller. Endret 8. juli 2011 av Chiyo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 8. juli 2011 #1848 Del Skrevet 8. juli 2011 For noen dager skrev mamma en handlelapp til meg der hun skrev at jeg måtte huske å handle The. Litt flause eller. Jeg tenkte et øyeblikk at det var glemt et ord etter "the", times for eksempel . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 8. juli 2011 #1849 Del Skrevet 8. juli 2011 Jeg tenkte et øyeblikk at det var glemt et ord etter "the", times for eksempel . Nei. Hun mente TE, men skrev THE. Er det mulig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 8. juli 2011 #1850 Del Skrevet 8. juli 2011 Nei. Hun mente TE, men skrev THE. Er det mulig? Hun har nok vært litt distré. Det er lenge siden vi skrev te på den måten i Norge, 100 år kanskje . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 8. juli 2011 #1851 Del Skrevet 8. juli 2011 Kanskje mamma egentlig er kjempe kjempe kjempe gammel. OMG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 8. juli 2011 #1852 Del Skrevet 8. juli 2011 Kanskje mamma egentlig er kjempe kjempe kjempe gammel. OMG! Det skal du se, en gammel sjel i ung innpakning :ler: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 8. juli 2011 #1853 Del Skrevet 8. juli 2011 SYNTES DET ER HERLIG MED DE SOM TROR DE FÅR SVAR BARE FORDI DE MISHANDLER CAPS LOCK:) Noen som har lagt merke til at utrykket "en bjørnetjeneste" brukes av mange som om det er en stor tjeneste? altså i positiv forstand. Syntes også at mange burde lære seg forskjellen på ham og han... Ja det er faktisk en vesentlig forskjell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 8. juli 2011 #1854 Del Skrevet 8. juli 2011 (endret) Det skal du se, en gammel sjel i ung innpakning :ler: Ung innpakning? Neppe. Endret 8. juli 2011 av Chiyo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 8. juli 2011 #1855 Del Skrevet 8. juli 2011 Ung innpakning? Neppe. Jeg trodde moren din var omkring 40 år, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litia Skrevet 8. juli 2011 #1856 Del Skrevet 8. juli 2011 (endret) Denne personen har dysleksi, jeg husker vedkommende har fortalt det selv. Hun/han er meget kunnskapsrik på mange områder og vel verd å lese, selvom man kanskje må konsentrere seg mer enn vanlig. Okei. Da er det forståelig. Skulle egentlig ønske at de med dysleksi kunne nevne det i signaturen sin eller lignende. Jeg mister all lyst til å lese når det ser ut som personer gir f*** i rettskriving, men om personen er dyslektiker, så stiller saken seg helt annerledes. Hvordan er det med punktum etter forkortelser med punktum? Vanskelig å forklare, men kan vise med et eksempel: Vi blir ferdig klokken fire, ca. (Det er nok bedre norsk å skrive "ca. klokken fire", men pytt..) Skal man ha to punktum til sist i det setningen (ca..), eller holder det med ett, siden man gjerne starter neste setning med stor bokstav. Endret 8. juli 2011 av Litia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 8. juli 2011 #1857 Del Skrevet 8. juli 2011 Hvordan er det med punktum etter forkortelser med punktum? Vanskelig å forklare, men kan vise med et eksempel: Vi blir ferdig klokken fire, ca. (Det er nok bedre norsk å skrive "ca. klokken fire", men pytt..) Skal man ha to punktum til sist i det setningen (ca..), eller holder det med ett, siden man gjerne starter neste setning med stor bokstav. Nå så jeg etter i Tanums store rettskrivningsordbok, der står forkortelsen "ca." Det oppfatter jeg som at det skal være et punktum til når man begynner på en ny setning. Jeg er enig med deg at det lyder bedre å skrive "ca. klokken fire". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 8. juli 2011 #1858 Del Skrevet 8. juli 2011 (endret) Jeg trodde moren din var omkring 40 år, jeg. Nei. Jeg er yngst. Så hun er 51. : ) Endret 8. juli 2011 av Chiyo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 8. juli 2011 #1859 Del Skrevet 8. juli 2011 Nei. Jeg er ungar. Så hun er 51. : ) Hva betyr "ungar"? Mener du yngst? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 8. juli 2011 #1860 Del Skrevet 8. juli 2011 Hva betyr "ungar"? Mener du yngst? Åh jævla autocorrect! Det er like før jeg smasher mobilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå