Makin' it big Skrevet 7. september 2009 #1181 Del Skrevet 7. september 2009 FORDE!!! Det er fint at mange har fått det inn i skallen at "de" som i "de eplene" skrives med e og ikke med i, men hvordan i alle dager dro de den feilslutningen at FORDI også skrives med e? Åhh... blir så lei meg når jeg ser slikt De mener nok ikke fordi, men "for det". Ikke at det er mer gramatisk riktig uansett da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 7. september 2009 #1182 Del Skrevet 7. september 2009 Er det riktig med konstantere eller konstatere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 7. september 2009 #1183 Del Skrevet 7. september 2009 Er det riktig med konstantere eller konstatere? Konstatere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 7. september 2009 #1184 Del Skrevet 7. september 2009 Avisene har vært veldig opptatt av å melde at "Tutta har vunnet sin første seier på ...". Vinne en seier? Er ikke det litt rart å si? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 8. september 2009 #1185 Del Skrevet 8. september 2009 Konstatere. Okay, da var det riktig det jeg skrev Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fat Sally Lee Skrevet 8. september 2009 Forfatter #1186 Del Skrevet 8. september 2009 Avisene har vært veldig opptatt av å melde at "Tutta har vunnet sin første seier på ...". Vinne en seier? Er ikke det litt rart å si? Ifølge bokmålsordboka er det korrekt å påstå at noen har vunnet en seier. Men jeg er enig i at det ikke høres bra ut. Jeg ville sagt "tatt en seier". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 8. september 2009 #1187 Del Skrevet 8. september 2009 På Sex og samlivsforumet er det opptil flere som skriver "kjeden" istedenfor "skjeden". Er ikke dette kjempeparadoksalt, all den tid det snakkes om at kj-lyden er på vikende front og skj-lyden er på frammarsj? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 8. september 2009 #1188 Del Skrevet 8. september 2009 Nei, egentlig ikke. Jeg har vært inne på det før, og det skyldes rett og slett faktisk at sj-lyden er på frammarsj. Man bruker ikke kj-lyden lengre og har dermed ingen verbale holdepunkter for når noe staves med "skj" og når noe staves med "kj" Det blir ren gjetting, med andre ord. Av og til får det pussige og morsomme utfall, sånn som "kjede", "kjønner" og "tarmkylling". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alhelí Skrevet 8. september 2009 #1189 Del Skrevet 8. september 2009 I tråd på singelforumet: "Joda, sant det forsovet." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 17. september 2009 #1190 Del Skrevet 17. september 2009 Sex og samlivsforumet igjen: Der er det en som blir rådet til å "hjemme seg" i dusjen. Det skal være "gjemme seg". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2009 #1191 Del Skrevet 17. september 2009 Jeg lurer på hvordan det er mulig å skrive "demmes" eller "dems" om "deres". Og så forstår jeg meg ikke på de som klarer å skrive "hvordan mobil har du?" Det gjør nesten vondt å lese slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 18. september 2009 #1192 Del Skrevet 18. september 2009 Eller "hvem" mobil... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2009 #1193 Del Skrevet 18. september 2009 Jeg så nettopp en som skrev "nødvendig hvis" istedenfor "nødvendigvis". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 18. september 2009 #1194 Del Skrevet 18. september 2009 Å spørre et spørsmål. Hvorfor skjønner ikke folk hvor dumt dette høres ut? Å spørre et spørsmål? Hvorfor ikke? Jeg liker det, jeg..litt sånn som å spille et spill eller fise en fis... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 18. september 2009 #1195 Del Skrevet 18. september 2009 Noe jeg leser og hører støtt og stadig, er "å stille spørsmålstegn". Det riktige er "å sette spørsmålstegn" eller "å stille spørsmål". Så er det dette evinnelige "både ... - men (også) ..." Fremdeles heter det "både - og", og "ikke bare - men også". Sml. tysk "nicht nur - sondern auch". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 18. september 2009 #1196 Del Skrevet 18. september 2009 Hvor riktig blir det egentlig å skrive kriminelle tyver? Blir ikke det smør på flesk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 18. september 2009 #1197 Del Skrevet 18. september 2009 Sitter her og ler så jeg rister jeg Masse herlige skrivefeil, man får ta det med godt humør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 18. september 2009 #1198 Del Skrevet 18. september 2009 En gjenganger i avisene er biler som får materielle skader etter utforkjørsler for eksempel. Hva slags andre skader skulle en bil få, psykiske? Emosjonelle? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alhelí Skrevet 18. september 2009 #1199 Del Skrevet 18. september 2009 Hvis det er le man vil, kan man jo ta en titt på denne Facebook-gruppa. Jeg holdt på å dævve av latter... http://www.facebook.com/profile.php?id=585...?gid=2466995020 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virreliten Skrevet 18. september 2009 #1200 Del Skrevet 18. september 2009 Jeg meldte meg inn fluksens, og har spredd ryktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå