Zzyzx Skrevet 10. august 2009 #1101 Del Skrevet 10. august 2009 Jeg finner snart noe annet å irritere meg over, internett er greit sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moki Skrevet 10. august 2009 #1102 Del Skrevet 10. august 2009 jeg burde vel kanskje ha skrevet at jeg mente hovedsaklig skrivefeil på forum, brev, sms, mail etc. når det gjelder ting som har med jobb, skole eller andre litt formelle sammenhenger å gjøre er det selvfølgelig viktig å skrive "ordentlig". men jeg er ikke så begeistret for pirkete mennesker generelt. ryddig er bra, i mangel på bedre ord å bruke. men ikke når det bikker over til snurpete og bitter og irritert på folk som ikke bruker ordboka aktivt og Stor Forbokstav i begynnelsen av hver setning når det ikke er nødvendig. greit at du skriver sånn, men med mindre bokstavpolitiet kommer og river ned døra mi så skriver jeg som jeg vil både her og der. grunnen til at jeg ikke blander inn masse store bokstaver er fordi jeg synes det ser stygt ut og jeg er veldig opptatt av at ting skal være pene. er ikke så glad i ting som er stygge men praktiske. er det praktisk og stygt er det vanligvis en måte å gjøre det pent på. ikke noen grunn til å slabbedaffe. ellernoesånt. ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moki Skrevet 10. august 2009 #1103 Del Skrevet 10. august 2009 Jeg finner snart noe annet å irritere meg over, internett er greit sånn. haha, ja. hvis man har veldig lyst å være irritert er det ikke så vanskelig å finne noe på internett. men med mindre irritasjonen fører til en konstruktiv handling spørs det hvor mye den egentlig er verdt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 10. august 2009 #1104 Del Skrevet 10. august 2009 grunnen til at jeg ikke blander inn masse store bokstaver er fordi jeg synes det ser stygt ut og jeg er veldig opptatt av at ting skal være pene. er ikke så glad i ting som er stygge men praktiske. er det praktisk og stygt er det vanligvis en måte å gjøre det pent på. ikke noen grunn til å slabbedaffe. ellernoesånt. ja. Jeg synes mangel på stor bokstav i begynnelsen av setninger er stygt, sånn rent estetisk. Men det er ikke det det handler om, det handler om å gjøre budskapet leselig for andre. Det er ikke et billedlig kunstverk du driver med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2009 #1105 Del Skrevet 11. august 2009 jeg burde vel kanskje ha skrevet at jeg mente hovedsaklig skrivefeil på forum, brev, sms, mail etc. når det gjelder ting som har med jobb, skole eller andre litt formelle sammenhenger å gjøre er det selvfølgelig viktig å skrive "ordentlig". men jeg er ikke så begeistret for pirkete mennesker generelt. ryddig er bra, i mangel på bedre ord å bruke. men ikke når det bikker over til snurpete og bitter og irritert på folk som ikke bruker ordboka aktivt og Stor Forbokstav i begynnelsen av hver setning når det ikke er nødvendig. greit at du skriver sånn, men med mindre bokstavpolitiet kommer og river ned døra mi så skriver jeg som jeg vil både her og der. grunnen til at jeg ikke blander inn masse store bokstaver er fordi jeg synes det ser stygt ut og jeg er veldig opptatt av at ting skal være pene. er ikke så glad i ting som er stygge men praktiske. er det praktisk og stygt er det vanligvis en måte å gjøre det pent på. ikke noen grunn til å slabbedaffe. ellernoesånt. ja. Det er faktisk alltid nødvendig å bruke stor bokstav i begynnelsen av en setning. Stor bokstav markerer at her begynner en ny setning. Det er viktig for flyten i teksten. Mangel på riktig tegnsetting gjør det tyngre å lese teksten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2009 #1106 Del Skrevet 11. august 2009 Jeg får helt makk når folk bruker "du" i stedet for "deg". Jeg har et par kamerater som er helt grusomme på dette viset. "Hei på du", "enig med du", osv. Jeg gremmes halvt til døde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 11. august 2009 #1107 Del Skrevet 11. august 2009 Sett på "Møteplassen" nettopp: "... Jeg har en hytte til gratis dispensasjon ..." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fat Sally Lee Skrevet 11. august 2009 Forfatter #1108 Del Skrevet 11. august 2009 (endret) Sett på "Møteplassen" nettopp: "... Jeg har en hytte til gratis dispensasjon ..." Det rette ville vært "Jeg har en hytte til gratis disposisjon ..." (Minner igjen om at vi må skrive hva som er riktig når vi påpeker en feil, ellers forsvinner noe av poenget her... ) --------- Jeg ser veldig ofte ordet "selvtillitt", både her på forumet og i artikler rundt omkring. Det riktige er "selvtillit", med én t. Et kjapt søk i forumet viser at ordet er oftere feilstavet enn riktig stavet. Faktisk. Endret 11. august 2009 av Fat Sally Lee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 11. august 2009 #1109 Del Skrevet 11. august 2009 Det rette ville vært "Jeg har en hytte til gratis disposisjon ..." (Minner igjen om at vi må skrive hva som er riktig når vi påpeker en feil, ellers forsvinner noe av poenget her... ) Ja, det skulle jeg vel ha gjort. Jeg trodde det riktige ordet var så opplagt at alle som frekventerer dette forumet, visste det :-). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 11. august 2009 #1110 Del Skrevet 11. august 2009 Jaja, ikke har han egen hytte og ikke er han bevandret i fremmedord. Møteplassen i et nøtteskall, vil nå jeg si. #fristende digresjon# Ellers har jeg sett at ordet høflig har blitt skrevet med dobbel f her på KG. Det skal være en f. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alhelí Skrevet 11. august 2009 #1111 Del Skrevet 11. august 2009 Ellers har jeg sett at ordet høflig har blitt skrevet med dobbel f her på KG. Det skal være en f. Høffelig er enda kulere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 16. august 2009 #1112 Del Skrevet 16. august 2009 En tråd på "Barn og familie" som heter "Makta og begge endene" Snakk om å flåse med ordtak da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alhelí Skrevet 16. august 2009 #1113 Del Skrevet 16. august 2009 En tråd på "Barn og familie" som heter "Makta og begge endene" Snakk om å flåse med ordtak da. Flåse med ordtak er jo kjempekult! Men det må gjøres med kløkt og intelligens. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 19. august 2009 #1114 Del Skrevet 19. august 2009 (endret) Jeg leste nettopp noe morsomt på Møteplassen (jada, jeg er medlem der). Det var en mann som som ønsker seg "en kjæreste, bestevenn og elsker som skal få ligge trykt i mine armer". Mannen er både kjekk og sjarmerende, så jeg har lyst til å svare ham og si at jeg godt kan tenke meg å ligge i hans armer, men foretrekker å ligge trygt. Endret 19. august 2009 av Belladonna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 19. august 2009 #1115 Del Skrevet 19. august 2009 Ja, som sakt så kan du sikkert ligge trykt der. (skal være sagt og trygt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antigartner Skrevet 20. august 2009 #1116 Del Skrevet 20. august 2009 Nå har jeg akkurat lest om en toåring med problemer med attføringen Hun var så hard i magen. Det skal selvsagt være avføringen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 20. august 2009 #1117 Del Skrevet 20. august 2009 Nå har jeg akkurat lest om en toåring med problemer med attføringen Hun var så hard i magen. Det skal selvsagt være avføringen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 22. august 2009 #1118 Del Skrevet 22. august 2009 Det rette ville vært "Jeg har en hytte til gratis disposisjon ..." (Minner igjen om at vi må skrive hva som er riktig når vi påpeker en feil, ellers forsvinner noe av poenget her... ) --------- Jeg ser veldig ofte ordet "selvtillitt", både her på forumet og i artikler rundt omkring. Det riktige er "selvtillit", med én t. Et kjapt søk i forumet viser at ordet er oftere feilstavet enn riktig stavet. Faktisk. Jeg lurer på om de samme personene skriver tillit med to t-er. :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Siri_* Skrevet 22. august 2009 #1119 Del Skrevet 22. august 2009 Jeg lurer på om de samme personene skriver tillit med to t-er. :klø: Uttaler ikke du selvtillit og tillit forskjellig? I selvtillit legger man trykket slik at det virker riktig med dobbel t. Dette er faktisk et av de få ordene som blir hyppig feilstavet som jeg tilgir vennene mine for å skrive feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alhelí Skrevet 22. august 2009 #1120 Del Skrevet 22. august 2009 Uttaler ikke du selvtillit og tillit forskjellig? I selvtillit legger man trykket slik at det virker riktig med dobbel t. Joa, men samtidig: Dersom man vet at tillit skrives med én t, burde det være en smal sak å skjønne at selvtillit også gjør det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå