Skildring Skrevet 4. august 2009 #1061 Skrevet 4. august 2009 Det er som regel flust av feil i menyene på kinarestauranter.
Knøttet Skrevet 4. august 2009 #1062 Skrevet 4. august 2009 (endret) Kom over ordet spebarn på aftenposten.no og lurer på hva man sper med det barnet? Det er veldig mange steder det står om "spebarn" ... Skremmende, skremmende ... Endret 4. august 2009 av Knøttet
Gjest Euforia Skrevet 4. august 2009 #1063 Skrevet 4. august 2009 Jeg satt akkurat og så på boligannonser på finn.no, da jeg kom over denne feilen: "Walking closet". Lurer på hvordan det arter seg... Det skal selvfølgelig være "walk-in closet". Hahahaha, nå ler jeg godt!
Gjest strykebrett Skrevet 4. august 2009 #1064 Skrevet 4. august 2009 Jeg syns tittelen på tråden "hva er det rare ting du har opplevd med naboer" skurrer litt.
hjertesukka Skrevet 4. august 2009 #1065 Skrevet 4. august 2009 Flere ganger har jeg sett ordet "weekend" skrevet som "viken". (På forskjellige nettsteder). Og ja, "det rare ting man har opplevd med naboen" kan være så ymse. Men uansett merkelig formulering.
Fat Sally Lee Skrevet 4. august 2009 Forfatter #1066 Skrevet 4. august 2009 Har sett "Komfirmasjon" på forumet i dag, og Dagbladet kan melde om en "tunnellulykke"... (Riktige ord er "konfirmasjon" og "tunell"/"tunnel" (begge deler er tillatt))
Emoticon Skrevet 6. august 2009 #1067 Skrevet 6. august 2009 Bohus anbefaler å male veggene i en lys "capuchinofarge", og på MSN Reise kan man lese om hvor man kan feriere med fiffen uten at det koster "dyredommer"
Gjest Eurodice Skrevet 6. august 2009 #1068 Skrevet 6. august 2009 (endret) I seksualitetsforumet under "Hengepupper - turnoff" leste jeg et innlegg nettopp, et av de siste der. "... men jeg er såpass sikker på meg selv at jeg ikke har hunget meg opp i dette ..." Morsom vri på sterk bøyning av et verb Endret 6. august 2009 av Belladonna
Gjest antigartner Skrevet 6. august 2009 #1069 Skrevet 6. august 2009 Det har vært nevnt før, og jeg gjentar gjerne: Det heter håndverker, ikke håndtverker eller håntverker.
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2009 #1070 Skrevet 6. august 2009 I seksualitetsforumet under "Hengepupper - turnoff" leste jeg et innlegg nettopp, et av de siste der. "... men jeg er såpass sikker på meg selv at jeg ikke har hunget meg opp i dette ..." Morsom vri på sterk bøyning av et verb I Bergen sier vi "hunget" (eller "honge" som det blir uttalt, "eg har honge opp klesvasken"), men å skrive det holder man seg vanligvis for god for.
Gjest Coarvi Skrevet 7. august 2009 #1071 Skrevet 7. august 2009 (endret) Feilskrevet, kan slettes... Endret 7. august 2009 av Coarvi
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2009 #1072 Skrevet 7. august 2009 I Bergen sier vi "hunget" (eller "honge" som det blir uttalt, "eg har honge opp klesvasken"), men å skrive det holder man seg vanligvis for god for. Jeg sier: eg har hengt opp klerne. Så vi bergensere sier nok litt forskjellig.
Aurora M. Skrevet 7. august 2009 #1073 Skrevet 7. august 2009 Det har vært nevnt før, og jeg gjentar gjerne: Det heter håndverker, ikke håndtverker eller håntverker. Haha! Ja, det gjør det faktisk, og jeg var på vei inn hit for å presisere det selv nå, men du kom meg i forkjøpet! Hvorfor den t-en snek seg inn aner jeg faktisk ikke, og det gjør vondt i øynene hver gang jeg åpner min egen tråd. Men jeg får dessverre ikke til å endre det..
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2009 #1074 Skrevet 7. august 2009 Men jeg får dessverre ikke til å endre det.. Det er bare å trykke på endre innlegget i hovedinnlegget.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2009 #1075 Skrevet 7. august 2009 Det er veldig mange steder det står om "spebarn" ... Skremmende, skremmende ... Det er riksmål. Riksmål er ikke så veldig skremmende, er det vel?
Mamma1 Skrevet 7. august 2009 #1076 Skrevet 7. august 2009 Det er riksmål. Riksmål er ikke så veldig skremmende, er det vel? Hva mener du med at det er riksmål?
Aurora M. Skrevet 7. august 2009 #1077 Skrevet 7. august 2009 Det er bare å trykke på endre innlegget i hovedinnlegget. Takk! Haster avgårde og ordner opp! Litt dumt etter flere dager kanskje, men bedre sent enn... o.s.v
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2009 #1078 Skrevet 7. august 2009 Hva mener du med at det er riksmål? Det er lov å skrive "spebarn" på riksmål. Og det var tross alt Aftenposten det var snakk om. Men jeg ser nå at du kanskje ikke reagerte på ordet "spebarn", så da beklager jeg misforståelsen!
Mamma1 Skrevet 7. august 2009 #1079 Skrevet 7. august 2009 Men det er da ikke lov å skrive spebarn på riksmål heller?
Gjest antigartner Skrevet 7. august 2009 #1080 Skrevet 7. august 2009 (endret) Men det er da ikke lov å skrive spebarn på riksmål heller? Jeg foretok et søk på Riksmålsforbundets sider (riksmålsordlisten), og der fikk jeg treff på spebarn. http://www.riksmalsforbundet.no/Default.as...1&q=spebarn Skrev ikke den første som nevnte dette ordet at det var funnet i Dagbladet? Jeg trodde Dagbladet fulgte bokmålsnorm, og ikke riksmålsnorm, så jeg mistenker at det er en skrivefeil likevel Endret 7. august 2009 av antigartner
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå