Gjest Ludovie Skrevet 4. september 2011 #1921 Del Skrevet 4. september 2011 Jeg synes at den aktuelle brukeren har en sjarmerende måte å skrive på. Det er verken norsk eller dansk, men så definitivt gammeldags, og dessuten særdeles særegent. Jeg liker det når folk finner sin egen måte å uttrykke seg på, og som gjenspeiler hvem de er. Noen få lokalavis-kåsører behersker for eksempel kunsten å uttrykke seg på svært dialektpreget språk på en måte som gjør teksten mer personlig og stedbunden. Jeg synes det er lov å skrive slik man vil i uhøytidelige sammenhenger som KG. Så får folk bare irritere seg over brukere som skriver på kvasi-dansk/norsk (det gjør ikke jeg), eller over folk som ikke bruker stor bokstav etter punktum (det gjør jeg). Det blir selvfølgelig noe helt annet om man skal forfatte offentlige skriv, representere en bedrift, skrive for en avis, eller slike ting. Men på KG bør det da vitterlig være litt takhøyde for ulike måter å uttrykke seg på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alastor Skrevet 4. september 2011 #1922 Del Skrevet 4. september 2011 (endret) Det er ikke særdeles særegent og flott og fint - eller sjarmerende - å skrive 98% bokmål ispredd 4 danske ord. Det er bare rart, og kronglete og vanskelig å lese. Og uansett hvor fint du pakker det inn, det vil aldri bli noe "Din mening og folkets mening" her . Vi er alle jevnbyrdige brukere. Endret 4. september 2011 av Alastor 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 4. september 2011 #1923 Del Skrevet 4. september 2011 Og uansett hvor fint du pakker det inn, det vil aldri bli noe "Din mening og folkets mening" her . Vi er alle jevnbyrdige brukere. Eh, jo. JEG liker det - DU liker det ikke. På samme måte som at jeg ikke liker det når folk lar være å bruke stor bokstav etter punktum, eller skriver på dialekt. Det finnes folk som liker det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 4. september 2011 #1924 Del Skrevet 4. september 2011 ... og vennligst merk at jeg bare ga uttrykk for min subjektive mening her. Og det er da lov? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alastor Skrevet 4. september 2011 #1925 Del Skrevet 4. september 2011 Ja, og samtidig så distanserte du deg selv fra resten, i at DU hadde en mening, så fikk FOLKET mene hva de vil . Eneste jeg gjorde var å si min mening om aktuelle skrivemåte, og påpeke at din mening teller like mye som oss andres. Det er vel ikke noe å reagere over så mye som du gjør? ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 4. september 2011 #1926 Del Skrevet 4. september 2011 Ja, og samtidig så distanserte du deg selv fra resten, i at DU hadde en mening, så fikk FOLKET mene hva de vil . Nei, helt tvert imot. Mine subjektive oppfatninger om hvordan folk skriver eller snakker, er så definitivt subjektive oppfatninger, og ikke noe jeg mener skal være allmengyldige. Og derfor skrev jeg også det følgende: Jeg synes det er lov å skrive slik man vil i uhøytidelige sammenhenger som KG. Så får folk bare irritere seg over brukere som skriver på kvasi-dansk/norsk (det gjør ikke jeg), eller over folk som ikke bruker stor bokstav etter punktum (det gjør jeg). Her sidestiller jeg meg selv, som altså liker å lese arkaisk språk, med folk som liker liten bokstav etter punktum (noe jeg selv altså ikke gjør). Dette er det totalt motsatte av distansering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alastor Skrevet 4. september 2011 #1927 Del Skrevet 4. september 2011 Som sagt, hvor mye trenger du egentlig å reagere? Har du et eller annet du må bevise, så gjør det i en tråd med tema for slikt. Tilbake on topic: Den aktuelle brukeren skal selvfølgelig få skrive hvordan han selv vil på et så uhøytidelig forum som KG, men - brukeren skriver ikke korrekt norsk (som er det denne tråden handler om), og har en etter min mening plagsom skrivemåte. Skjønner godt den irriterer folk iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 4. september 2011 #1928 Del Skrevet 4. september 2011 Som sagt, hvor mye trenger du egentlig å reagere? Har du et eller annet du må bevise, så gjør det i en tråd med tema for slikt. Tilbake on topic: Den aktuelle brukeren skal selvfølgelig få skrive hvordan han selv vil på et så uhøytidelig forum som KG, men - brukeren skriver ikke korrekt norsk (som er det denne tråden handler om), og har en etter min mening plagsom skrivemåte. Skjønner godt den irriterer folk iallefall. Men jeg reagerer jo IKKE! Det har vært poenget mitt hele veien. Samt det faktum at jeg har forståelse for at folk reagerer, slik du tydeligvis gjør. Så hva er poenget ditt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 4. september 2011 #1929 Del Skrevet 4. september 2011 På barnehagen hvor jeg jobber står det f.eks: Lise's bok. Det heter Lises bok. Hvis man heter f.eks Lukas blir det Lukas' bok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 4. september 2011 #1930 Del Skrevet 4. september 2011 Såså Ludovie og Alastor... ikke bli uvenner nå :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 4. september 2011 #1931 Del Skrevet 4. september 2011 Hehe, OK, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 7. september 2011 #1932 Del Skrevet 7. september 2011 "... Men hakke noe med forspill å gjørra da, ikke alltid vaffal..." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 7. september 2011 #1933 Del Skrevet 7. september 2011 "... Men hakke noe med forspill å gjørra da, ikke alltid vaffal..." Håper virkelig hakke ikke har noe i forspillet å gjøre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lurine Skrevet 7. september 2011 #1934 Del Skrevet 7. september 2011 Hva medå tenke FØR man skriver slik at ens inkontinens på emaptisiden ikke blir så synlig da??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 7. september 2011 #1935 Del Skrevet 7. september 2011 Hva medå tenke FØR man skriver slik at ens inkontinens på emaptisiden ikke blir så synlig da??? Skriver du dette seriøst eller er det noe du har sett? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 7. september 2011 #1936 Del Skrevet 7. september 2011 "Brudeskjoler i Vestlandet - IO.no io.no/brudeskjoler/vestlandet" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #1937 Del Skrevet 7. september 2011 Hva medå tenke FØR man skriver slik at ens inkontinens på emaptisiden ikke blir så synlig da??? At det var....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 7. september 2011 #1938 Del Skrevet 7. september 2011 Hva medå tenke FØR man skriver slik at ens inkontinens på emaptisiden ikke blir så synlig da??? ... Den var drøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lurine Skrevet 7. september 2011 #1939 Del Skrevet 7. september 2011 Skriver du dette seriøst eller er det noe du har sett? Nei, heldigvis er jeg litt mer skrivefør enn som så. Lest her på KG idag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 7. september 2011 #1940 Del Skrevet 7. september 2011 Nei, heldigvis er jeg litt mer skrivefør enn som så. Lest her på KG idag. Jeg pleier å bruke anførselstegn når jeg siterer noe. Da blir det ingen misforståelser. Jeg hørte noe i samme gate i et selskap en gang. Det var en diskusjon om noe, og en mann ble spurt om sin mening om dette. Han svarer: "Det er jeg dessverre ikke korpulent nok til å uttale meg om". 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå