Gjest Eurodice Skrevet 11. august 2011 #1881 Del Skrevet 11. august 2011 Oversettelse på CSI, tvNorge nå: She was broken, oversatt: Hun ble knukket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litia Skrevet 1. september 2011 #1882 Del Skrevet 1. september 2011 Oi, denne hadde havnet langt nede! Kom over dette i dag: "Å jeg håper selvfølgelig at vi kommer til en årndning der han kan ha barnet annen vær helg/1 dag i uka! Men synes han har synket så lavt når han må gjøre dette da vi akkurat har blitt enig og skrevet under på samværspappirer.." Man skjønner selvsagt hva som menes, men.. Uff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 1. september 2011 #1883 Del Skrevet 1. september 2011 Hvor i landet er de fra som skriver "sikkelig"? Det er ikke skrivefeil engang. Det er gjennomgående. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2011 #1884 Del Skrevet 1. september 2011 If you vant do the time, don't do the crime... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 1. september 2011 #1885 Del Skrevet 1. september 2011 Hvor i landet er de fra som skriver "sikkelig"? Det er ikke skrivefeil engang. Det er gjennomgående. Kan det være i samme område som de tar seg en "dysj" hver morgen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 1. september 2011 #1886 Del Skrevet 1. september 2011 Ikke akkurat rettskriving, men jeg tror det mangler noen ord her: Sitat: "(bor i kollektiv foran PCen." Fikk noen rare bilder av mange folk som bodde i et lite rom der det bare finnes en PC... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nupp Skrevet 1. september 2011 #1887 Del Skrevet 1. september 2011 herregud! dere har aldri hatt et problem i livet. siden dere irriterer dere over dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litia Skrevet 1. september 2011 #1888 Del Skrevet 1. september 2011 (endret) herregud! dere har aldri hatt et problem i livet. siden dere irriterer dere over dette Folk er ulike og har ulike interesser. Du trenger ikke å lese i denne tråden om du ikke interesserer deg for rettskriving. Jeg vil tro at du irriterer deg over ulike ting selv, uten at det betyr at du ikke kan ha problemer. (Hva er egentlig sammenhengen mellom irritasjonsmomenter og personlige problemer?) Ha en fin kveld, og kos deg med å lese tråder om ting du interesserer deg for. Jeg skal kose meg med å lese om rettskriving, og fundere over hvorfor mange folk skriver slik de gjør. (Heter det "irritasjonsmomenter" i flertall? Jeg ble usikker.) Endret 1. september 2011 av Litia 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 1. september 2011 #1889 Del Skrevet 1. september 2011 Folk er ulike og har ulike interesser. Du trenger ikke å lese i denne tråden om du ikke interesserer deg for rettskriving. Jeg vil tro at du irriterer deg over ulike ting selv, uten at det betyr at du ikke kan ha problemer. (Hva er egentlig sammenhengen mellom irritasjonsmomenter og personlige problemer?) Ha en fin kveld, og kos deg med å lese tråder om ting du interesserer deg for. Jeg skal kose meg med å lese om rettskriving, og fundere over hvorfor mange folk skriver slik de gjør. (Heter det "irritasjonsmomenter" i flertall? Jeg ble usikker.) Irritasjonsmoment. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 1. september 2011 #1890 Del Skrevet 1. september 2011 Oi, sjekka ordboka, på bokmål kan du bruke både -moment og -momenter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litia Skrevet 1. september 2011 #1891 Del Skrevet 1. september 2011 (endret) Irritasjonsmoment. Takk! Hvor leste jeg at intetkjønn med bare en stavelse ikke skal ha ending? Tolket det som at intetkjønn med flere stavelser skal ha ending, jeg. Huff, det skal ikke være enkelt å være trøtt. Jeg fant det ikke i ordboken heller. Edit: Ser redigeringen din. Da er det greit. Synes selv det ser bedre ut uten endingen, men så lenge det er lov, så lar jeg det stå. Edit2: Jeg er som sagt trøtt! (Verdens beste unnskyldning. ) Det er jo bare å søke på "moment", ikke "irritasjonsmoment". Endret 1. september 2011 av Litia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 1. september 2011 #1892 Del Skrevet 1. september 2011 Sjølve ordet står ikkje i ordbøkene med bøying, men når det gjeld samansette ord, er det berre å søke på siste del av ordet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 1. september 2011 #1893 Del Skrevet 1. september 2011 Det er jo bare å søke på "moment", ikke "irritasjonsmoment". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litia Skrevet 1. september 2011 #1894 Del Skrevet 1. september 2011 Tror jeg skal komme meg ut herfra før jeg begynner å skrive "hvem bil" eller bøye ord feil. En gang jeg var trøtt presterte jeg å skrive "om trent". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 1. september 2011 #1895 Del Skrevet 1. september 2011 (endret) Folk er ulike og har ulike interesser. Du trenger ikke å lese i denne tråden om du ikke interesserer deg for rettskriving. Jeg vil tro at du irriterer deg over ulike ting selv, uten at det betyr at du ikke kan ha problemer. (Hva er egentlig sammenhengen mellom irritasjonsmomenter og personlige problemer?) Ha en fin kveld, og kos deg med å lese tråder om ting du interesserer deg for. Jeg skal kose meg med å lese om rettskriving, og fundere over hvorfor mange folk skriver slik de gjør. (Heter det "irritasjonsmomenter" i flertall? Jeg ble usikker.) På bokmål er det valgfritt moment elle momenter i flertall, ubestemt form. På nynorsk er det ikke bøyning i ubestemt flertall, intetkjønnssubstantiver. PS. Jeg så ikke at Imli hadde rettet på seg selv og sier det samme som jeg. Endret 1. september 2011 av Belladonna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 1. september 2011 #1896 Del Skrevet 1. september 2011 Takk! Hvor leste jeg at intetkjønn med bare en stavelse ikke skal ha ending? Tolket det som at intetkjønn med flere stavelser skal ha ending, jeg. Huff, det skal ikke være enkelt å være trøtt. Jeg fant det ikke i ordboken heller. Edit: Ser redigeringen din. Da er det greit. Synes selv det ser bedre ut uten endingen, men så lenge det er lov, så lar jeg det stå. Edit2: Jeg er som sagt trøtt! (Verdens beste unnskyldning. ) Det er jo bare å søke på "moment", ikke "irritasjonsmoment". Jeg skrev om det i en annen tråd, om det var tillatt å skrive "komt". Tråden skled litt ut, så mitt svar var til en som spurte om hun kunne skrive "troller" i flertall, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 2. september 2011 #1897 Del Skrevet 2. september 2011 Herrelighet, herrigud forekommer ikke så sjelden her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 2. september 2011 #1898 Del Skrevet 2. september 2011 herregud! dere har aldri hatt et problem i livet. siden dere irriterer dere over dette Denne tråden blir brukt som ventil for de som irriterer seg over mange slags skrivefeil. På den måten kan en for eksempel kanalisere all irritasjonen sin hit istedenfor å spore av problemstillingene i en hvilken som helst annen tråd. Hvis du har et problem med det, anbefaler jeg deg å la være å lese her inne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 2. september 2011 #1899 Del Skrevet 2. september 2011 Svigefamilie og svigesøster leste jeg i et innlegg nå. Det stod flere ganger, så vedkommende må vel tro at det er riktig. Er det blitt riktig og gjengs å snakke om og skrive svigersøster og svigerbror nå, istedenfor det som hittil har vært korrekte benevnelser, nemlig svigerinne og svoger? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2011 #1900 Del Skrevet 2. september 2011 Er det blitt riktig og gjengs å snakke om og skrive svigersøster og svigerbror nå, istedenfor det som hittil har vært korrekte benevnelser, nemlig svigerinne og svoger? Ja. Bare sjekk Bokmålsordboka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå