Gå til innhold

Den store rettskrivningstråden

Fat Sally Lee

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Annonse

"HVAR det en skrivefeil?" :P har ikke lest alt, men irriterer meg grenseløst over skrivefeil. Iallefall der det er tydelig det ikke er en "tastaturglipp"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De unge idiotene som ikke kan skrive på normal engelsk:

But Also Whent Lyk Dis Tooh Bcuz Tha Persun 4 Sum Rysun Lyks 2 Mess Weef Mi Hed, Sav Tyme On Typin & Bee Kute 2 There Waz Alsoh No Punkuatsion So Noe Breks & Ran On 4 6 Lynes

WTBF?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De unge idiotene som ikke kan skrive på normal engelsk:

But Also Whent Lyk Dis Tooh Bcuz Tha Persun 4 Sum Rysun Lyks 2 Mess Weef Mi Hed, Sav Tyme On Typin & Bee Kute 2 There Waz Alsoh No Punkuatsion So Noe Breks & Ran On 4 6 Lynes

WTBF?

Jeg måtte sitte og se litt på det før jeg fikk med meg hva som stod, og det er ikke sikkert at jeg har fattet den egentlige mening.

Det kan være nesten like ille med nordmenn som skriver dialekt - i alle fall for utlendinger og dyslektikere. Synd at de ikke skjønner det!

Endret av Knitcat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne har vært tatt opp før:

Hjerneteppe.

Jeg ser at det er særlig de som er noen år yngre enn meg som er elendig på grammatikk. Men det var vel da skolen sluttet å bedrive opplæring i slike uviktige ting som rettskriving.

Dessverre ser jeg nå at nesten alle reklamer inneholder skrivefeil, særlig stor bokstav brukes galt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne har vært tatt opp før:

Hjerneteppe.

Jeg ser at det er særlig de som er noen år yngre enn meg som er elendig på grammatikk. Men det var vel da skolen sluttet å bedrive opplæring i slike uviktige ting som rettskriving.

Dessverre ser jeg nå at nesten alle reklamer inneholder skrivefeil, særlig stor bokstav brukes galt.

Er ei stund sida "jernteppet", veit du ;) Er nok difor mange skriv feil, dei har inga assosiasjonar til "jernteppe", men tykkjer "hjerneteppe" verkar meir logisk. Noko eg for så vidt kan forstå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

"Han drap katta!!"

"Å drepe" og "en katt".

Hvis innlegget er på nynorsk er overskriften helt riktig.

Å drepe

Ei katte

Edit:

Jeg søkte opp tråden og ser at hovedinnlegget er umiskjennelig bokmål, så du har selvsagt rett, men som sagt: overskriften er grei nynorsk.

Endret av Spinell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

... er ikke burkedreven blogger enda ...

Dette leste jeg på en datingside nå.

Jeg trodde først at vedkommende forsøkte å si noe om burka. :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Hva prøver h*n å si? :klo:

Dette leste jeg i en blogg. Vedkommende mener nok at hun ikke er så dreven i bloggskriving ennå, og mente sikkert "durkdreven". Men det ordet er allikevel helt feil i denne sammenhengen :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...