Gjest Eurodice Skrevet 7. juni 2010 #1621 Del Skrevet 7. juni 2010 Det er veldig mange her som skriver "i ny og ned", har jeg observert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 9. juni 2010 #1622 Del Skrevet 9. juni 2010 I dag føler jeg meg i det arrogante og belærende siv.ing-hjørnet og vil derfor dele følgende viktige læresetning med dere: Det heter verken omeng, omregn, omheng eller omhegn. Det heter omegn, og ingen ting annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. juni 2010 #1623 Del Skrevet 9. juni 2010 Omregn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 9. juni 2010 #1624 Del Skrevet 9. juni 2010 Omregn burde være navnet på fenomenet der det regner på alle som står rundt deg, men ikke på deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 11. juni 2010 #1625 Del Skrevet 11. juni 2010 (endret) Noe og noen er to forskjellige ord. Med mindre du er kannibal så bør du ikke spise noen, og det står ikke noen om kjærlighet i Bibelen. Man spiser noe og det står skrevet noe(det står derimot skrevet noen ord/setninger). Endret 11. juni 2010 av Het Potet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 12. juni 2010 #1626 Del Skrevet 12. juni 2010 En nettavis kunne her forleden fortelle oss at "(...) han løpte fort (...)". Noen bør friske opp reglene for bøying av sterke og svake verb ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 13. juni 2010 #1627 Del Skrevet 13. juni 2010 Det er selvfølgelig et sårt tema, men det var en her på forumet som skrev at hun hadde gjennomgått en spontan abort. Mener dette er et eksempel på setninger der riktig deling av ord er avgjørende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2010 #1628 Del Skrevet 21. desember 2010 Synes det var på tide å dra frem denne tråden igjen da jeg så denne: "Vi pleier å feire jul fra hverandre, med våre perspektive familier" Lurer på hvordan det tar seg ut? Skal selvfølgelig være respektive. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knitcat Skrevet 28. desember 2010 #1629 Del Skrevet 28. desember 2010 "Jeg angrer som en gud". Angrer man ikke som en hund? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2010 #1630 Del Skrevet 28. desember 2010 Det heter dessverre, ikke desverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 28. desember 2010 #1631 Del Skrevet 28. desember 2010 Jeg leser i lokalvisen i dag om bytte av julegaver. Sitat: Du har ingen loffestet rett til å få byttet julegaver... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 29. desember 2010 #1632 Del Skrevet 29. desember 2010 VG: "Innrømmer å ha tent ild på nedbrent skole" Litt snodig formulering, eller? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 29. desember 2010 #1633 Del Skrevet 29. desember 2010 VG: "Innrømmer å ha tent ild på nedbrent skole" Litt snodig formulering, eller? :klø: Den var tvetydig . Hva skulle vitsen med det være når skolen allerede var brent ned? Journalisten må ha hatt det travelt og snublet i ordene. Dessuten setter man kanskje fyr på noe? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knitcat Skrevet 2. januar 2011 #1634 Del Skrevet 2. januar 2011 Aftenposten: "Finske Larinto røk korsbåndet". Er det virkelig korrekt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 2. januar 2011 #1635 Del Skrevet 2. januar 2011 Aftenposten: "Finske Larinto røk korsbåndet". Er det virkelig korrekt? Jeg har også merket meg dette flere ganger. Dette er ikke korrekt språkbruk. "Å ryke" er et intransitivt verb. I dette tilfellet var det korsbåndet som røk. På samme måte er det med "å knuse", bortsett fra at det er både transitivt og intransitivt. For eksempel kan man høre noen si "glasset knuste". Et glass kan ikke knuse, det blir knust. Jeg derimot kan knuse glasset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knitcat Skrevet 2. januar 2011 #1636 Del Skrevet 2. januar 2011 Hva med "glasset knustes"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 2. januar 2011 #1637 Del Skrevet 2. januar 2011 Hva med "glasset knustes"? Ja, det kan du også si selvfølgelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knitcat Skrevet 3. januar 2011 #1638 Del Skrevet 3. januar 2011 Aftenposten skriver at en kvinne ble funnet dypfryst i et bagasjerom, og på tv reklameres det for fryste bær. Hvordan bøyes fryse/dypfryse og hvordan brukes det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 6. januar 2011 #1639 Del Skrevet 6. januar 2011 Fra et underforum på KG: Når han var 13-14 måneder var alle tennene samt de første jekslene ute, Jeksler er visst ikke tenner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 6. januar 2011 #1640 Del Skrevet 6. januar 2011 Fra et underforum på KG: Jeksler er visst ikke tenner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå